• Beste users,

    We merken dat er de laatste tijd steeds meer topics worden geopend waar eigen spullen worden verkocht. Gaande van boeken tot DIY spulletjes.
    We willen dit niet afkeuren. Toch willen we jullie wel op enkele zaken wijzen.

    Om te beginnen hebben we enkele standaardregels ingesteld:

    - Er mogen in beperkte mate spullen verkocht worden via Qreaties.nl zolang de naam, het logo of het design van Qreaties.nl niet gebruikt wordt.
    - Qreaties.nl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor spullen die verkocht of gekocht worden via de site.

    De eerste regel geldt ook voor de naam van het topic waar de spullen verkocht worden.
    Met de tweede regel willen we duidelijk maken dat Qreaties.nl geen enkele aansprakelijkheid kan hebben. Jij bent volledig zelf verantwoordelijk voor wat je koopt of verkoopt.

    Wat verstaan we onder "beperkte mate"?
    We willen geen fulltime webshops op de site waar grote winsten uit worden gehaald. Wat kan wel? Je mag bijvoorbeeld oude fanspulletjes weggeven waar je niets meer mee doet. Je mag ook wat dingetjes verkopen die je zelf hebt gemaakt en waar je best wel trots op bent. Met "zelf" bedoelen we dus "met de hand". Het is niet de bedoeling dat je een ontwerp maakt en dat je er vervolgens honderd in een fabriek laat produceren en deze oplage hier komt verkopen.

    Waarom komen deze regels er?
    Als er iets fout loopt met een gekocht product via de site, kon Qreaties.nl hier voorheen aansprakelijk voor worden gesteld. Ook al is het gewoon een user die het verkoopt. Bovendien dienen grote webshops advertentiekosten te betalen om reclame te mogen maken. Daarom willen we het een beetje inperken en de site zelf beschermen tegen mogelijke aanklachten, maar het niet compleet verbieden.

    Hier vind je alle huisregels van Qreaties.nl.
    Als er nog vragen zijn, mogen die altijd gesteld worden!

    Groetjes,
    De mods

    [ bericht aangepast op 9 maart 2024 - 22:44 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ruin schreef:
    Beter. Zou het sneu vinden voor Werecoyote als ze niets (meer) zou mogen verkopen.


    Oh hey dat ben ik :'D Ik vind de regels prima. Mijn spullen zijn inderdaad zelf gemaakt, dus dat valt allemaal binnen de regels ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Dus dan mag ik ook zelf gemaakt haaksels verkopen via Q =D (dance)

    Krullie schreef:
    Dus dan mag ik ook zelf gemaakt haaksels verkopen via Q =D (dance)


    Dat mag!*O*


    Queer zijn is gewoon alles

    Het is niet de bedoeling dat je een ontwerp maakt en dat je er vervolgens honderd in een fabriek laat produceren en deze oplage hier komt verkopen

    Ik doe hier zelf nooit aan mee, maar ik dacht gewoon ergens aan. Hoe zit het met iemand die een boek geschreven heeft? Een tijdje terug was er iemand die één voor haarzelf had gemaakt en voor de geïnteresseerden extra exemplaren had laten produceren. Mag dat nog?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Het is niet de bedoeling dat je een ontwerp maakt en dat je er vervolgens honderd in een fabriek laat produceren en deze oplage hier komt verkopen

    Ik doe hier zelf nooit aan mee, maar ik dacht gewoon ergens aan. Hoe zit het met iemand die een boek geschreven heeft? Een tijdje terug was er iemand die één voor haarzelf had gemaakt en voor de geïnteresseerden extra exemplaren had laten produceren. Mag dat nog?


    Neem aan van wel, want je kunt een boek zelf natuurlijk niet helemaal maken ;'D

    Zou een beetje gemeen zijn mocht dat niet meer mogen, vind ik.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ruin schreef:
    (...)

    Neem aan van wel, want je kunt een boek zelf natuurlijk niet helemaal maken ;'D

    Zou een beetje gemeen zijn mocht dat niet meer mogen, vind ik.


    Ja, dat zou ik dus ook erg vinden, voor die mensen. (:
    Zelfs al gaat het meer naar massa - productie, vooral als het uitgegeven is, dit is wel de plek waar de mensen hun lezers zitten...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb dit topic een tijdje zitten te volgen en er is een idee dat me steeds in de kop blijft steken maar waarschijnlijk hartstikke lame is maar zou hiervoor niet ook handiger een subforum voor kunnen komen? Uiteraard wel met regels maar nu zie ik het in verschillende subforums rondzwerven. Niet dat ik me eraan stoor maar misschien handiger?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik heb dit topic een tijdje zitten te volgen en er is een idee dat me steeds in de kop blijft steken maar waarschijnlijk hartstikke lame is maar zou hiervoor niet ook handiger een subforum voor kunnen komen? Uiteraard wel met regels maar nu zie ik het in verschillende subforums rondzwerven. Niet dat ik me eraan stoor maar misschien handiger?

    We gaan dit niet doen omdat we de verkoop via Quizlet in beperkte mate willen houden. Wanneer wij hier een subforum voor openen, lijken wij als Quizlet net te promoten dat je zoveel mogelijk dingen mag verkopen als je wil. Daarnaast zijn er ook niet zoveel users die iets verkopen, dus het leek ons ook gewoon niet nodig om er een subforum voor aan te maken.


    Take me to wonderland

    Histoire schreef:
    Het is niet de bedoeling dat je een ontwerp maakt en dat je er vervolgens honderd in een fabriek laat produceren en deze oplage hier komt verkopen

    Ik doe hier zelf nooit aan mee, maar ik dacht gewoon ergens aan. Hoe zit het met iemand die een boek geschreven heeft? Een tijdje terug was er iemand die één voor haarzelf had gemaakt en voor de geïnteresseerden extra exemplaren had laten produceren. Mag dat nog?

    Dit valt nog onder beperkte mate, aangezien het enkel voor geïnteresseerden is. Zolang er maar niet op commerciële wijze producten worden verkocht.


    Ik wil een tuin vol egels