Foto bij 02- Megan Person

Zacht laat ik mezelf vallen op de stoel naast die van Allison. Ik geef haar even een vriendelijke glimlach en kijk dan weer weg. Eigenlijk zou ik bij deze les naast Phoebe zitten, maar dat kan nou eenmaal niet als ik populair wil zijn. Ik zie heus wel dat het haar kwetst maar dan moet ze er maar iets aan doen, zij heeft ervoor gekozen om een nerd te zijn. ‘Je bent niet zo van praten hè?’ vraagt Allison opeens. Ik kijk haar even geschokt aan. ‘Aan het begin wel, als ik net nieuwe vrienden maak maar als je me eenmaal kent praat ik je de oren van het hoofd af.’ Ze grinnikt even. ‘Kom je vanavond ook?’ ze kijkt me vragend aan. Ik kijk haar fronsend aan, waar heeft ze het over? ‘Naar mijn pyjamaparty?’ ze kijkt me nog steeds een beetje ongelovig aan. ‘Heeft Grace het je nog niet verteld?’ Ik schud mijn hoofd. ‘Nouja, kom je?’ Ik slik even onhoorbaar, eigenlijk heb ik elke maandagavond een filmavond met Phoebe. Maar ik verzin wel een smoes om niet te komen. ‘Ja ik kom, kan ik uit school met je meerijden?’ vraag ik onzeker aan haar. ‘Tuurlijk! Dan geef ik je alvast een rondleiding in mijn huis, zodat het vanavond niet zo vreemd aanvoelt.’ Ik glimlach naar haar en wend mijn blik weer af. Iedereen zegt dat de populaire meiden arrogante, verwende nesten zijn. Daar merk ik anders helemaal niks van. Misschien hoort het ook wel zo, dat ze eerst aardig doen en als je er eenmaal “bij hoort” begin je – je zelf als een bitch te gedragen. Ik lach even zacht, ik wordt echt geen bitch. Zoiets past gewoon niet bij mij. Misschien is het zo dat de populaire meiden aardig tegen je doen als je mooi en aardig lijkt. En dan doen ze gemeen tegen de lelijke nerdjes. Ik denk dat – dat het is. Automatisch kijk ik even naar Phoebe, die helemaal vooraan zit. Ze is niet lelijk, dat zeker niet, maar een nerd is ze wel. ‘Moet ik nog iets speciaals meenemen?’ vraag ik aan Allison als ik “uitgepraat” ben met mijn gedachten. Ze denkt even na. ‘Heb je misschien een leuke film?’ Ik graaf even in mijn gedachten, ik heb nou niet echt een film die echt voor populaire meiden is. Zo’n echte meidenfilm. Met heel veel romantische scenes enzovoort. Ik heb alleen maar films zoals harry potter. Ik denk niet dat ze dat zullen gaan kijken. ‘Nee eigenlijk niet’ antwoord ik uiteindelijk. Ze knikt langzaam. ‘Neem anders wat nagellak en make-up mee, dan maken we er een beautyavond van.’ Ik glimlach en knik. Gelukkig heb ik dat wel. ‘Dan neem ik dat mee.’ Vlak nadat we zijn uitgekletst over vanavond gaat de bel. ‘Ik zie je in de pauze’ zegt ze nog, voordat ze het lokaal uitloopt. Ik zwaai even en loop dan zo snel mogelijk naar Phoebe toe. ‘Zeg Phoebe, ik ga vanavond naar Allison toe, dus de filmavond gaat niet door’ val ik maar meteen met de deur in huis. ‘En ik denk dat we die hele filmavonden maar moeten afschaffen’ zeg ik er nog achteraan. Ik slik het brok in mijn keel snel weg, wil ik dit eigenlijk wel?

A real girl isn't perfect, a perfect girl isn't real. - Harry Edward Styles

Reageer (2)

  • Bellum

    Nieuwe abo erbij :)
    En nu snell verderr!
    Dat is een bevel ;p
    Of een order, idk, zit er verschil in?

    1 decennium geleden
  • GabiHoran

    Mooi geschreven. Snel verder. x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen