Foto bij Hoofdstuk 43

Hallotjes!

De Q&A staat onder het hoofdstukje!

Oh en ik wil jullie iets vragen:
Kunnen jullie me misschien helpen om ervoor te zorgen dat meer mensen mijn verhaal lezen?
Je moet je niet verplicht voelen om het te doen maar ik zou het wel leuk vinden, als jullie mij willen helpen.

Xx,
Storiesxx3

“Aimee, wordt wakker. We moeten over een half uur bij je zus zijn.” Snel zit ik rechtop in bed en kijk Ilja aan. “Een half uur? Dat ga ik nooit halen. Waarom heb je me niet eerder wakker gemaakt.” “Dat heb ik gedaan, alleen jij werd niet wakker.” Met en zucht spring ik uit bed en ren ik de badkamer in met mijn spullen. Ik kleed me uit en spring dan snel onder de douche. Waarom moet ik me nou altijd haasten? Ik leun tegen de muur aan en het water stroomt heerlijk over mijn lichaam. Gister was zo fijn met Peter. We hebben de hele dag niks gedaan behalve bankhangen, eten en lachen. Dat was zo fijn. Vandaag heb ik zo’n drukke dag. Ik moet eerst naar me zus omdat Ilja haar jurkje nog moet passen en daarna gaan Ilja en ik de stad in. Dat hebben we al lang niet meer gedaan, zeg. Ik zet de douche uit en droog mezelf snel. Ik kleed me aan en doe mijn make-up, voordat ik de badkamer uitloop. Ilja zit al beneden en heeft al een ontbijtje voor mij gemaakt. “Dank je”zeg ik. “Geen dank. Eet dat nou maar snel op, we moeten over vijf minuten weg.” Ik prop snel mijn eten naar binnen en trek dan mijn schoenen aan. “We kunnen gaan.” “Oké”hoor ik uit de woonkamer komen. Ilja komt uit de woonkamer gelopen en trekt haar jas aan. “We kunnen gaan.” Ik pak nog snel mijn tas en dan lopen we samen naar buiten.

“Wow Il. Het staat je geweldig”zegt mijn zus. “Het is een geweldig jurkje Gwen.” Gwen glimlacht en loopt dan naar haar tafel. “Gelukkig zijn jullie jurken al af. Aan mijn jurk moet nog het één en ander gedaan worden. En ik ga over vijf dagen trouwen en ik moet nog zoveel regelen. Waar moet ik bijvoorbeeld slapen voor de bruiloft. Mike’s pak is nog niet binnen, mijn jurk is nog niet af.” Gwen gaat met een zucht op een stoel zitten en laat haar hoofd in haar handen vallen. “Gwen rustig. Alles komt goed”zeg ik om mijn zus gerust te stellen. “Mike’s pak komt snel binnen en jou jurk is ook zo af. Je kan bij ons blijven slapen.” “Waar dan? Zo’n groot huis hebben jullie niet hoor.” “Slaap maar in mijn bed dan ga ik bij Peter slapen.” Gwen kijkt op en kijkt me met één opgetrokken wenkbrauw aan. “Heb ik iets gemist”vraagt ze. Ilja komt er ook bij staan en kijkt me ook aan. “Ja, waar was jij gister? Je was niet thuis”zegt Ilja. “Ik was bij Peter. Hij had me meegenomen ergens naartoe en toen…” “Toen wat”zegt Gwen nieuwsgierig. “Toen hebben we gezoend.” Ilja en Gwen beginnen keihard te gillen en ik sta lachend toe te kijken. “Je was bij hem gister”gilt Ilja blij. Het valt stil en de meiden kijken me beide aan. “Ja, ik heb bij hem geslapen. We hebben de hele dag niks gedaan en ’s avonds ben ik naar huis gegaan.” Gwen en Ilja gillen weer blij en sta nog steeds te lachen. “Oh my god Aimee! En nu? Is hij jouw vriendje.” “Nog niet officieel. Hij heeft niks gezegd of gevraagd.” “Dat regel ik wel voor je”zegt Ilja met een grote glimlach. Ik lach terug en dan voel ik twee armen rond mijn nek. Ik kijk naar Gwen die me een knuffel aan het geven is. “Ik ben blij voor je, sis. Ik hoop dat je net zo gelukkig wordt met Peter als ik met Mike.” “Dat gaat wel lukken.” Gwen laat me los en gaat weer op de stoel zitten. Beide meiden kijken me met een grote glimlach aan en ik moet er zelf ook van glimlachen. “Ik ga dit mooie jurkje even uitdoen, dan kunnen we zo gaan shoppen”zegt Ilja blij en loopt van ons vandaan. “Heeft Mike jouw jurk al gezien”vraag ik. Gwen schudt haar hoofd. “Nee, ik heb het hem verboden om in mijn atelier te komen.” “Wat zei hij?” “Dat ik geen gekke dingen mocht uithalen hier.” Ik schiet in de lach en pak een stoel die er staat. Ik zet hem naast Gwen neer en ga zitten. Ik sla mijn arm om mijn zus heen en trek haar een beetje naar me toe. “Gwen maak je geen zorgen. Over vijf dagen heb jij de beste dag van je leven. Een dag die je nooit zou vergeten. Je moet maar zo denken, over zes dagen zit jij in New York en zit ik hier in dit verschrikkelijke land, waar het altijd regent. Geniet van deze dagen en maak je niet druk. Alles komt goed. Je slaapt bij ons, de dag voor de bruiloft en ik en Ilja gaan je helemaal in de watten leggen. Je wordt een prinses op je bruiloft, dat wilde je toch zo graag.” Gwen knikt en ik zie een traan naar beneden lopen. Ik veeg hem met mijn duim weg en geef mijn zus een dikke knuffel. “Je bent de beste Aim”zegt Gwen een beetje haperend. “Jij ook, zussie.” Gwen en ik blijven even zo zitten en dan komt Ilja naar ons toegelopen. Gwen en ik laten elkaar los en kijken beide Ilja aan. “Ik heb mijn kleren weer aan, waar moet ik dit jurkje laten.” “Geef maar aan mij”zegt Gwen. Ilja geeft het jurkje aan Gwen en ik sta op. Ik trek mijn jas aan en loop dan weer naar Gwen. “Wij gaan, sis. Wij gaan lekker shoppen.” “Nou heel veel plezier samen.” “Dat gaat wel lukken”zegt Ilja droog en geeft mijn zus een knuffel. Daarna doe ik hetzelfde. “Dank je”fluistert Gwen in mij oor. “Geen dank, sis.” Gwen laat me los en dan lopen ik en Ilja naar de deur. “Doeg”roept Ilja blij en trekt mij dan mee naar buiten. Eenmaal buiten zwaaien we nog even naar Gwen voordat we in de auto stappen op weg naar de stad.

Ik open de deur van ons huis en stribbel naar binnen. Ik schop mijn schoenen uit en loop dan regelrecht naar de bank, waar ik mezelf op laat vallen. “Ik ben kapot”zeg ik en laat mijn hoofd tegen de leuning vallen. “Ik ook”zegt Ilja en laat zich naast mij vallen. “Wat heb je eigenlijk allemaal gekocht”zegt Ilja en ik ga rechtop zitten. Ik heb drie tassen in mijn hand. Ik pak de eerste tas en leg alles op tafel. Daarna pak ik de tweede tas en leg weer als op tafel. Bij de derde tas doe ik hetzelfde en Ilja bekijkt alles. “Ik vind dat roze jurkje echt zo gaaf. En dat witte broekje is ook leuk. Oh en Peter gaat sowieso jou lingerie leuk vinden. Hebben jullie het trouwens al gedaan.” Ik bloos en schudt mijn hoofd. Ik houd er dus helemaal niet van om over dit onderwerp te praten. Ilja is daar zo makkelijk over. “Ik wil gewoon nog even wachten. Ik wil een goed moment uitkiezen.” “Ach, dat is so cute. Bruno heeft alle hoeken van het huis al gezien.” “Alle? Ook in mijn kamer.” Ik kijk Ilja aan en ze bloost enorm. “Sorry, Aim. We kwamen er pas later achter dat we in de verkeerde kamer zaten.” “Wacht even. Jullie hebben mijn kamer toch wel schoongemaakt.” “Een beetje.” “Wat hebben jullie schoongemaakt?” “Je beddengoed, verder niks. Als je een vlek vindt op de muur of zo. Wij waren het niet.” Ik kijk Ilja met opgetrokken wenkbrauwen aan. “Gadver”zeg ik lachend. “Als ik die vlek vind, dan ga ik zo hard gillen dat je doof wordt.” “Dank verf ik er wel overheen, maar dan moet je het wel eerst vinden.” Ik stop mijn spullen weer in mijn tassen en sta op. “Iel”zeg ik nog en loop dan de trap op. Ilja hoor ik beneden lachen en daarna bellen. Ik stop midden op de trap om naar Ilja te luisteren. “Hé lekker ding”hoor ik Ilja zeggen. “Aimee, weet dat wij het in haar kamer hebben gedaan.” “Nee, ze heeft de vlek nog niet gevonden.” “Dan maken we het samen schoon.” “Nee, ze weet niet dat wij haar deken hebben gebruikt tijdens onze intieme minuten. Ze weet ook niet dat dat ding tussen jou reet zat.” “Nee, dat ga ik haar niet vertellen. Weet je hoe vies dat is.” Gadverdamme. Ze hebben mijn deken gebruikt toen zij het aan het doen waren. Gadver. Ik ga van de week wel een nieuwe deken kopen. Ik loop naar mijn kamer en leg mijn tasjes op mijn bureau neer. Ik loop naar mijn bed en pak mijn deken. Ik leg die op de gang neer en loop dan naar Ilja’s kamer. Ilja heeft altijd extra deken’s in haar kast liggen. Ik pak één deken en leg die op mijn bed. Hier houd ik het tijdelijk wel mee uit. Ik kan dit deken wel gebruiken, totdat ik een nieuwe heb gekocht. Ik pak mijn mobiel uit mijn zak en toets het nummer van Peter in. Gelukkig neemt hij snel op. “Hé hottie”zeg ik. “Hé mop. Hoe gaat het met je?” “Goed hoor, met jou?” “Ook goed. Wat heb je vandaag gedaan.” “Zit je? Want ik denk dat je op het einde van mijn verhaal helemaal dubbel ligt van het lachen. Waar ik net achter ben gekomen, zeg. Gadver”zeg ik lachend. “Oké ik zit. Begin maar.”


Q&A met mensen uit het verhaal:
Aimee:
Wat is het leukste aan Peter?
Wat is het leukste aan Peter? Ik denk zijn glimlach, die is echt geweldig. Als hij naar mij lacht smelt ik. :$ Oh en ik vind zijn karakter ook geweldig. Hij laat mij altijd lachen, wat er ook is.
Wat wil je ooit nog eens doen in je leven?
Ik zou ooit nog eens een wereldreis willen maken en dat wil ik dan het liefst met Peter doen. Het is lijkt me hartstikke leuk om samen de wereld te zien.
Waarom ben je journaliste geworden?
Eerlijk? Ik wist eerst niet wat ik wilde worden. Ik vind het leuk om met mensen te werken maar ik vind het ook leuk om artikelen te schrijven. Door Gwen ben ik bij Zin gekomen. Zij moest wel eens voor haar kleren bij Zin zijn. Ze heeft toen voor me geregeld dat ik bij Zin kon gaan werken en ik heb het daar hartstikke naar me zin.

Peter:
Wat is het leukste aan Aimee?
Alles! Nee, dat is een beetje cliché, is het niet? Het allerleukste aan Aimee is haar karakter. Ze kan me soms zo verrassen. Ze is super aardig en zorgzaam en ze houdt ervan om mij te stangen. We hebben veel lol samen. Als ik iets van haar uiterlijk moest kiezen dan zou ik voor haar ogen gaan. Die ogen van haar zijn echt geweldig. Ik hoef Aimee soms alleen maar in haar ogen aan te kijken en ik weet al wat er is.
Laat je haar ooit nog gaan?
Nee. Wat er ook zou gebeuren, ik zou haar nooit laten gaan. Nooit.

Reageer (1)

  • xSmallx

    Hahaaaa: Ilja en Bruno, dat verhaal!!!! GENIAAAL!!!!!!(lol)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen