Hoofdstuk 2
Graag reacties!? pleas
Dan rolt er een traan over zijn wang. Ik zie even helemaal niets meer en als ik knipper rollen er bij mij 2 tranen. Ik loop naar hem toe, en ga naast hem zitten.
“Hoe bedoel je precies over MIJ denken?”
Hij kijkt op en we kijken in de rode ogen van de ander. Dan antwoord hij heel duidelijk:”Ik moest denken over jou, ik wist niet hoe ik dit aan moest pakken! Je kwam opeens naar me toe en zei dat je me leuk vond. Toen wist ik niet eens echt wie je was, ik kende je misschien wel maar niet goed lieve Maud! En wat ik toen heb gezegd…. ja daar heb ik nu heel heel heel erge spijt van, ik had veel beter moeten nadenken! En toen kwam nog het ergste, nadat ik nee had gezegd was jij de volgende dag in de pauze ‘kwijt’. Je vriendinnen zochten je overal, en ik was bang dat je ‘kwijt’ was door mij! Dat jij je rot voelde door mij, en dat je mij niet durfde te zien!” Daar word ik even stil van. Ik was inderdaad een beetje bang om hem te zien. Misschien had hij het wel tegen zijn vrienden verteld. Ik had me dus opgesloten op de wc’s. Ik zat er een beetje te wachten op de bel. Ik kon hem misschien niet in het echt zien maar toch zag ik hem zo voor me zitten. Hij had zijn oortje in, een wit t-shirt met V hals, en als hij zijn haar goed wilde doen sloeg hij het achterover! Meestal zei ik dan tegen mezelf: “ow neeh ik ga flauw vallen!” Dit alles zeg ik natuurlijk niet hoe stom zou dat klinken?! Dus verzin ik even snel iets om op zijn verhaal te antwoorden:”Ik was misschien bang om je te zien maar alleen omdat ik dan knalrood zou worden!”
“Haha, ja ik heb gemerkt dat je snel rood word en dan maar voorzichtig naar de grond kijkt. Maar weet je Maud, dat ziet er super lief uit! Neeh, Maud nu doe je het weer!
Wil je me misschien even aan kijken zodat ik eindelijk een keer in je ogen kan kijken?” vraagt hij heel lief aan mij. Ik kijk hem aan en zie zijn prachtige ogen! “Jules waarom zou je eigenlijk in mijn ogen willen kijken? Mijn mascara is helemaal uitgelopen, en mijn ogen zijn helemaal rood van… het huilen!”
“Maar allerliefste Maud mijn ogen zijn toch ook helemaal rood?”
Hierop kan ik niet echt een goed antwoord verzinnen. Zijn ogen zijn namelijk ook helemaal rood.
Reageer (1)
Aawhh lieeffff !
1 decennium geledenX