Bianca Hoogendijk:
Frank de Boer kwam rustig aangelopen. 'Wie is hier de hoofdsteward?' 'Ik meneer'was mijn korte antwoord terug. 'Hebben jullie je daken wel schoon?' 'Ja'was mijn korte antwoord terwijl ik net als Frank naar boven keek. 'Er ligt wel sneeuw op' 'Dat klopt maar dat is zojuist gevallen' Frank knikte en antwoordde uit 'Als er iets kan ik bij jou komen neem ik aan' 'Ja..' 'Oke,en je naam is?' 'Bianca' 'Achternaam?' 'Hoogendijk' 'Oke Hoogendijk' Frank keek nors. 'Het veld is prima?' 'Dat denk ik wel' 'Dat moet je niet denken dat moet je zeker weten' 'Oke' Ik draaide me van hem weg zodra de andere stewards ook aan kwamen gelopen. Mijn blik vloog even naar het VIP vak. Amelia van Gaal diende als gastvrouw. Amelia en ik waren sinds de kleuterschool goedde vriendinnen geworden en we speelden bij dezelfde club. De spelers van Vitesse kwamen rustig aangelopen om zichzelf warm te gaan lopen. De mascotte van Vitesse was Jason. Jason zat in een dik pak en kwam als een wilde vogel op me afgerend. Hij knuffelde me stevig en zette me terug op mijn benen. 'Ik wil de gastvrouwen ook knuffelen'was zijn reactie. 'Ga je gang' Jason sjeesde weg in zijn vogel pak. 'Goed we gaan het even doornemen'was mijn reactie richting de andere stewards. Als hoofd was ik de baas dus moest ik vertellen wat erbij kwam kijken. 'Goed Vitesse - Ajax , Omdat er Deense heren bij de ploeg van Ajax spelen zoals Eriksen zijn er veel Deense supporters aanwezig die hier in het VIP vak gaan zitten,onder andere familie trouwens. Per groep hebben ze een begeleider dus als er iets is ga je daar naartoe. De wedstrijd heeft zoals elke wedstrijd risico. Het uitvak is vol met Ajacieden maar daar hebben wij niets mee te maken' Ik raakte even stil en keek verder. 'O ja..Feest voor ons want we hebben vuurwerk' De stewards begonnen te lachen 'Aan ons de taak om die vuurwerk dingen op het veld te zetten' Ik stapte achteruit voor een speler van Ajax en antwoordde uit ' Nigel haalt de vlaggen op en die moet hier langs..alleen wil ik wel dat hij niet in de buurt van Ajax komt want dan begint hij net als bij Feyenoord te schelden op de spelers..en daar heb ik geen zin in. Goed dat was het wel,wacht ik vergeet nog iets. Geen enkele Vitesse supporter mag hier langs dus wel kaartjes controleren!' Iedereen knikte en rustig begonnen ze met de bakken vuurwerk het veld op te sjouwen. De kleur van de jassen waren geel met zwart en op de achter kant stond of -'hoofd steward of steward'- Ik leek een stuk dikker door die jas maar dat boeide me niet. Ik keek even naar het veld waar de anderen druk bezig waren met de vuurwerkpotten. Ik luisterde even zodra er over de portofoon tegen me gepraat werd. 'Oke,bij de spelers moeten we zo gaan staan?'was mijn korte reactie even. 'Ja' klonk er weer. Ik bekeek de stewards. Uit veiligheid voor de spelers mochten wij straks fijn bij de spelers gaan staan zodat we het vuurwerk in de gaten konden houden.


Lasse Schöne:
Rustig had ik me omgekleed. Ik wachtte wat op de andere spelers en liep rustig door de tunnel naar het speelveld. 'Er is vuurwerk'greens Christian vrolijk uit. Christian Eriksen was dol op vuurwerk. Ik gooide mijn spullen bij de dug out en keek rond. 'jaja'was mijn reactie even. Mijn blik vloog even naar het VIP vak waar familie van me zat. Mijn ouders waren uit Denemarken hier gekomen om me te zien spelen. Mijn blik vloog over de gastvrouwen die er goed uitzagen. Als ik eerlijk was vond ik de gastdames bij Vitesse altijd een stukje beter dan bij de andere clubs. Ik zette mijzelf even neer in de dug out en strikte mijn veters. Ik keek even naar de steward die zo te zien bij ons kwam zitten zometeen. Vitesse was een sterke club maar meestal wonnen we wel. Ik stond weer op en begon rustig het veld op te sjouwen. Nogmaals vloog mijn blik naar de gastendames. Eentje trok mijn aandacht,telkens weer bij elke Vitesse wedstrijd zag ze er geweldig uit. Een bal raakte bijna mijn hoofd omdat ik in gedachten verzonken was geraakt door haar. Siem de Jong begon als een klein schaap te lachen zodra hij mijn verbaasde gezicht zag. 'Die krijg je terug' Siem knikte even alsof ik een grapje maakte. Ik schudde mijn hoofd en liep met de anderen mee om warmer te worden voor de wedstrijd.



Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen