Ik pas me even aan jou schrijftijdstyle aan :).

Bianca Hoogendijk:
Rustig loop ik het veld op terwijl ik luister naar de Centrale Post. Wat spelers die te ver naar voren staan duw ik even zachtjes achteruit. Allemaal Vitesse spelers waaronder Theo Jansen. Het vuurwerk knalt zoals gewoonlijk prima . Zodra het allemaal de lucht in is gegaan maak ik een beweging dat de stewards het eraf moeten halen binnen 10 minuten. Ze beginnen met sjezen naar de vuurwerk bakken. Ik loop van het veld en duw daarbij voor de Ajaxspelers Jason vooruit. 'Lopen' is mijn reactie. Jason blijft expres staan voor twee heren van Ajax staan en begint wild tegen ze te zwaaien. 'Dag heren,kennen jullie mijn vriendin de hoofdsteward al?' 'grijnst hij uit. Schaamte komt algauw en zonder pardon duw ik hem weer vooruit. ' Jason begint te huppelen en geïrriteerd loop ik hem achterna van het veld. Ik sluit de poort en daarbij valt mijn oog op Ajacieden in het verkeerde vak. 'Nina meekomen' De steward loopt rustig met me mee naar boven. Zodra ik de kaartjes van de heren krijg blijkt het dat ze in het verkeerde vak zitten. 'Heren dit is niet het goedde vak' 'Dat meen je niet!' 'Toch wel,meekomen' De heren volgen ons en lopen rustig mee. Zodra ze hun vak weten verdwijnen ze weer. Ik laat me bij Ajax in de dug out ploffen en zucht kort. Ik was nu al kapot,laat staan dat de wedstrijd nog maar net begonnen was. Ik duw mijn haar terug in een goedde staart. Ons haar mag niet los,oorbellen of sieraden mogen we niet dragen vanwege onze veiligheid. Zodra ik de nijging krijg om te gapen kijk ik weg. Iedereen komt van het veld af op de spelers na. Ik sta op zodat Linda kan gaan zitten,het is haar plaats normaal. Jason heeft zich inmiddels omgekleed. Eg goed contact met de mensen hier heb ik niet. Er is ook lang sprake geweest dat ik weg zou gaan vanwege mijn school. Vanwege de hitte buiten en in het stadion trekt elke steward zijn of haar jas uit. Iedereen draagt een T-shirt waarop ook staat wat hij of zij moet voorstellen. Algauw krijg ik blaadjes in mijn handen geduwd en rustig begin ik met lezen. Ik snap niet wat ik ermee moet en rustig kijk ik op. Vitesse spelers lopen me voorbij om hun flesje te krijgen.



Lasse Schöne:

Ik schud mijn hoofd naar Viktor. Zodra het vuurwerk de lucht invliegt grijns ik. Het ziet er geweldig uit. Stewards hebben ons een soort van omringt en een blonde dame die ik ongeveer 18 schat staat bij mij en Viktor. Ze lijkt me erg streng maar zodra de even grijnst om iets grijns ik even automatisch met haar mee. De mascotte van Vitesse staat algauw voor ons en zwaait lachend. Ik grijns weer 'Hallo'is mijn reactie even. Het meisje lijkt er niet van gediend te zijn wat hij doet en duwt hem zonder pardon gewoon het veld af. Ik kijk rustig naar de fans die helemaal uit hun dak gaan. Handen worden geschud en iedereen neemt zijn positie in. Zenuwachtig ben ik niet. Vanwege de hitte krijgen we een vakere pauze om even te drinken. Het lijkt wel 40 graden. De wedstrijd begint en meteen krijgen we veel kansen. Na een kwartier lang gevoetbald te hebben komt er een korte pauze. Ik sjees naar de kant en krijg een flesje aangegeven. Mijn blik vliegt even naar het VIP vak. Mijn ouders hebben een grote grijns rond hun lippen. Mijn blik schiet daarna door naar de gastvrouwen. Opnieuw trekt 1 daarvan mijn aandacht. Ze ziet er erg jong uit en mijn blik blijft op haar hangen terwijl ik wat water over mijn hoofd giet. Ik schud mijn hoofd even heen en weer als een hond en neem nogmaals een slok.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen