Bianca Hoogendijk:
Ik wapper met de blaadjes in mijn handen als de wedstrijd weer word hervat. 2 wissels zijn er bij Ajax gevallen. Bij Vitesse zit Theo Jansen op de bank. Ik bekijk de blaadjes en loop richting de Dug out van Ajax. 'Linda..is dit van jou?' Ik geef haar rustig de blaadjes. Linda bekijkt het en schud haar hoofd 'Nee maar het gaat over het uitvak,dus dan moet je het naar het uitvak brengen' Ik kijk haar aan alsof ze niet helemaal goed bij haar hoofd is. Ik kijk even naar Amelia,nee ik ging haar niet lastig vallen met die blaadjes. Jason komt opnieuw aangelopen 'Bianca,lieveling..ik heb het warm' 'Ik ook,breng die blaadjes naar het uitvak' 'Jij hebt een zonnesteek dat is aan de andere kant van het stadion' 'Egt? ik dacht dat je er met 3 stappen was. Maar serieus breng weg' 'Waarom doe je het zelf niet?' 'Ik moet hier blijven die anderen in de gaten houden' 'Weet jij dat bijna alle stewards die hier lopen ouder zijn dan jou' 'Zie ik eruit alsof het me überhaupt iets doet?' 'Nee' 'Mooi dat we elkaar begrijpen, alsjeblieft' Jason pakte de bladeren geïrriteerd aan en verdween. Linda staat op 'Ik ga pauze houden kun jij hier gaan zitten?' Ik knik even en laat me ploffen op het stoeltje. Frank de Boer staat aan de kant wild te gebaren naar zijn spelers. Mijn blik vliegt even achter me over de spelers die in de Dug out zitten. De blonde jongen trekt even mijn aandacht maar algauw staat Nabil bij me. 'Bianca er zit een Vitesse fan met een mes in vak D' 'D?..dat zit aan het einde hier' 'Klopt..' Ik neem een teug adem en antwoord uit 'Neem Katerina met je mee en vertel die man even dat hij het wapen in moet leveren. Alsie dat gedaan heeft begeleid je hem naar de uitgang, werkt hij niet mee dan staan er agenten bovenaan' Hij knikt en verdwijnd. Jason komt terug. Het zweet staat op zijn voorhoofd en geïrriteerd loopt hij me voorbij. Ik draai me nogmaals om naar de spelers.



Lasse Schöne:
Rustig zet ik mijzelf net als de rest in de Dug out. Viktor zit naast me en mijn blik vliegt naar het veld. Algauw ben ik afgeleid door de twee stewards die wisselen van plek omdat de ene pauze gaat houden. Het meisje draait zich om en bekijkt ons. Ik kijk van haar weg en zodra ik haar blik langer op Viktor zie staan grijns ik even. Telkens weer komen er mensen naar het meisje toe. Op haar rug staat groot hoofdsteward en ik begin te raden hoe oud ze is. 'Ik denk 16' klinkt Siem de Jong zijn stem even. Het meisje draait zich weer om en grijnzend antwoord ik uit 'Ik denk 20' '21' Boilesen begint zich er ook mee te bemoeien en mijn blik is alweer van de steward af. Ik kijk even terug naar het VIP vak. Het meisje trekt weer mijn aandacht. Straks als ze hier is dan ga ik een gesprek met haar aan. Zojuist had ze al gevraagd of ze iets voor ons kon doen maar we hebben alles nog. Eigenlijk had ik alle flesjes water leeg moeten drinken maar om dat in mijn eentje te gaan doen leek me niets. Mijn blik schiet naar de wedstrijd. Het staat 3-1 voor ons. Ik klap rustig als er een wissel word ingezet bij Vitesse. Mijn blik schiet naar Viktor en daarna weer naar de steward die gaapt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen