Foto bij Chapitre Vingt-Cinq

Liam Payne

Ik pak een tiental flesjes bier uit de koelkast wanneer ik de bel hoor gaan.
"Doe even open!", roep ik naar ze.
"Jongens! De pizza's zijn er!", hoor ik Alain terug roepen. In een krat neem ik het bier mee en zet het naast de bank neer. Alain komt met de overheerlijke, dampende pizza's terug. Lucien en Xavier zitten al op de bank.
"Nog een kwartiertje", zeg ik als ik een blik op de klok werp.
"Shhht!" Xavier en Lucien zijn aandachtig aan het luisteren naar wat die twee mannen op tv aan het brabbelen zijn. Dat voorprogramma van een wedstrijd boeit me nooit wat. Altijd dat gezeik over dit en dat en zus en zo. Wie er in vorm is, wie beter waar had kunnen staan, hoeveel graden het is. Het gaat immers om de wedstrijd. Ik wissel even een blik uit met Alain die er hetzelfde over denkt.
"Nou, hup, schiet op met die wedstrijd. Wij zitten al klaar", zegt Alain tegen de tv presentatoren. "Wie had de salami? Wie de mozzarella? Wie de peperoni? En wie had de hawaii?"
"Shhhht!", roepen Xavier en Lucien weer. Ik kijk Alain schouderophalend aan.
"Dan eten wij ze alle vier op", stel ik voor.
"Salami", zegt Xavier snel.
"Peperoni." Zelf pak ik de mozzarella en neem een grote hap ervan. Overheerlijk!

"Morgen is de wedstrijd tussen Bayern München en Barcelona. Bij wie kijken we die?", vraagt Xavier na afloop van de wedstrijd.
"Niet bij mij", zeg ik meteen afwerend. Al zo vaak kijken we hier wedstrijden, en het enige wat ze komen doen is eten en de boel vies maken.
"Jij hebt wel de grootste tv, en het meeste eten en drinken."
"Ja, maar dat is nu dus ook al bijna op." Ik kijk een beetje rond op de tafel. Alle flesjes zijn wel al leeg. We zijn ook best wel zuiplappen eigenlijk.
"Bij mij ook niet. Ik ben er dan niet. Ik moet weer werken", zegt Alain.
"Werken? Jij? In de avond?"
"Ja, ik moet soms wat organiseren bij feesten, en dan mag ik weer de hele avond het gezeur van Manon en Amelia aanhoren", klaagt hij. Ik veer overeind.
"Amelia?", floept eruit. Toch niet de Amelia die ik ken.
"Ja, met hun vriendjes, en ex vriendjes of hoe het ook allemaal wel niet zit. ik heb geen idee", zeurt Alain alsof het een heel drama kan zijn. Vriendjes...
"Welke Amelia? Hoe ziet ze uit?", vraag ik meteen en vol interesse. Ik kan echt niet subtiel doen. Lucien en Xavier kijken mij fronsend aan. Ik zal dadelijk wel commentaar van ze krijgen.
"Klein, blond haar, blauwe ogen", omschrijft hij haar kort. Ja, dus. Amelia. "Zij is wel aardig hoor, maar Manon is echt erg. Ze is een bitch en ik snap niet hoe ze een vriend heeft! Hij verdient echt een lintje omdat hij het met haar uithoudt."
"Hij kan het toch ook gewoon uitmaken?"
"Weet ik veel wat die bitch dan gaat doen. Misschien bedreigt zij hem dan wel met het leven", overdrijft Alain drastisch. Aan overdrijven heeft hij wel een handje.
"Oh, oke, en Amelia?", vraag ik. Die Manon interesseert me niet en ken ik niet. Wel wat hij van Amelia weet. Eigenlijk heb ik ook helemaal niet aan Amelia gevraagd of ze single is. Stel je voor dat ze nou gewoon een vriend heeft? Dan kan ik het dus wel schudden en bedoelt ze het alleen maar vriendschappelijk. Dat zou echt jammer zijn! Ze is ook veel te leuk om single te zijn.
"Weet ik veel. Wat een interesse heb jij in haar? Ken je haar?" Alain kijkt me achterdochtig aan, net zoals Lucien en Xavier al de hele tijd doen.
"Beetje", zeg ik vaag. Ik zal maar niet zeggen dat ze het meisje van het café is, want dan ga ik nog de hele avond gepest worden. Dat is grotendeels wel mijn eigen schuld, omdat ik ze er ook altijd mee lastig val als zij een meisje leuk vinden, of wat mee bezig zijn.
"Weet je, ze zou eigenlijk wel wat voor jou zijn, als je het nu bekijkt." Bedenkelijk kijkt Alain me aan. Zonder dat ik het kan tegenhouden verschijnt er al een glimlach op mijn gezicht.
"Dat gaat niet. Liam heeft het mysterieuze meisje van het cafe al", lacht Xavier. Het valt stil. Wat ga ik nu antwoorden?
"Of is dat Amelia?", vraagt Lucien ineens, die het als enige lijkt te begrijpen. Ik bloos even.
"Busted!", roept Xavier.
"Echt? Jij en Amelia?", roept Alain lachend uit. O, god. Dit word nog een 'leuke' avond.

Reageer (21)

  • AureliexD

    hej daar, allereerst wil ik ff vermelden dat het best raar is wat ik ga zeggen (: but don't care xd
    soooo here we go, ik ben eigenlijk een serieuze fan van je story's ^^
    ik was vanaf het begin verslaafd aan Lust or Love, niet te doen!
    op school praatte ik er altijd over, hoe goed Lust or Love wel niet is, mijn vriendinnen vroegen me zelfs soms of je al een nieuw hoofdstuk had geschreven, en toen begon ik elke keer weer erover te praten.
    ja, verklaar me voor gek, maar het is echt zo :) en eerlijk gezegd, Lust or Love is de enige story die ik helemaal van jou heb gelezen, maar daar ga ik verandering in brengen!
    maar ok eigenlijk doet dat er allemaal niet toe, ik wil gewoon zeggen dat je een geweldige schrijfster bent en ik je smeek om dat deze fantastische story verder te gaan, deze kan wel even succesvol worden als Lust or Love, daar ben ik zeker van! dus hopelijk luister je naar me (zou ook de 1e keer zijn xd) en ga je met deze geweldige story verder! want ik kan helemaal niet wachten om een vervolg te lezen! x x x

    1 decennium geleden
  • MERTENS14

    snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Nisssie

    3 maanden geleden? Seriously? Als ik niet beter zou weten zou ik me afvragen of je nog leefde xD

    XxxSnelVerderXxx

    1 decennium geleden
  • LiesjeXzayn

    Alsje alsje alsjeblieft snel veder?

    1 decennium geleden
  • niallertje77

    Wacht wat?! Laatste hoofdstuk?! Nouwwww...... Snel verder!! :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen