Foto bij Sienna Burke

Mijn goed-maak-stukje.
Echt sorry dat mijn vorige zo !schandalig! kort was...
Hopelijk valt dit in de smaak :)
Promise it will not happen again....

Het duurde even voor Lizzie klaar was. Heel begrijpelijk, ze zag er echt niet uit toen ik binnen kwam.
De jongens zijn verschrikkelijk... Allemaal willen ze continue gaan kijken of alles oké met haar is. Ondertussen ken ik geen taal meer waarin ik hen nog niet gezegd heb dat dat niet kan.
'Guys! Lizzie is een meisje, als iemand gaat kijken of alles oké is dan zal Sienna dat wel doen. Lizzie is zich aan het klaarmaken oké?'
'Thanks Louis.' Zeg ik vrolijk.
Toch één jongen die zijn verstand gebruikt.
'Ik zal eens gaan kijken.' Met een zucht sta ik recht. Vier paar ogen volgt mij naar de deur, nee 5... Ik dacht dat Louis anders was...
Nu ik beter kijk merk ik dat 4 paar ogen op de deur gericht zijn en 1 op mijn poep... Louis is dus anders. Glimlachend open ik de deur.

'Lizzie? Gaat het weer een beetje?' Vraag ik zacht.
Op de rand van het bad zit een heel andere Lizzie dan daarstraks.
'Ja, het gaat beter. Ik denk dat ik mijn lesje wel geleerd heb.'
'Nee, dat denk ik niet.' Zeg ik lachend. 'De laatste 3 keer zei je dat ook. Plus je zit erbij als een vamp. Hoe wil je nu dat de jongens niets voor je voelen?'
Lizzie bloost.
'Is het er over?'
'Nee schat, het is prima voor de missie. Kom je? Dan kunnen Niall en ik alles uitleggen.'
Lizzie volgt me terug naar de kamer, de jongens hun ogen vallen er bijna letterlijk uit en ik kan het niet laten.
'Kwijl ruimen jullie zelf op begrepen?' Onmiddellijk zijn ze terug bij de les.
Niall begint nerveus door zijn papieren te bladeren.
Harry daarentegen laat zich niet zomaar tegen houden en blijft naar Lizzie staren.
Aan de manier waarop Lizzie naar hem kijkt zie ik dat die kus iets met hen gedaan heeft...
Als dat maar goed komt.

'Zullen we maar beginnen? We lopen al een beetje achter dus Zayn zal zich moeten haasten.' Zeg ik.
Zayn knikt en luistert aandachtig.
'Zayn, de bedoeling is dat jij alle gangen doorzoekt via de luchtschachten. Die zijn smal maar zouden geen probleem mogen vormen voor jou.'
'Je krijgt van ons een zender mee zodat je ons van eventuele problemen op de hoogte kan brengen. Deze infra rood camera zou je moeten helpen.' Gaat Niall verder. 'Als je ergens niet verder kan, door een ronddraaiend ventilatie ding dan zeg je het en schakelen wij het uit.'
Zayn knikt. 'Wanneer vertrek ik?'
'Een half uur geleden.' Zeg ik heel serieus waarop Zayn de bril aanneemt en het oortje installeerd.
'Kan je me horen?' Fluister ik in mijn micro.
'Luid en duidelijk Sienna.' 'Goed, vertrekken maar.' Zeg ik vrolijk.

Zayn vertrekt. De jongens weten dat we nu enkel kunnen wachten tot we meer van hem horen.
De hele tijd geeft hij informatie over gangen, mogelijke ontsnappingsroutes en obstakels.
Na een uur ontdekt hij echter een probleem.
Net op dat moment gaat Liams gsm, het gesprek is in het Nederlands dus we weten allemaal dat het de security is.
'Guys, problem. Met hoeveel zijn wij?' Vraagt Zayn.
'Met 7.' Antwoord ik kort. Dat weet hij toch ook?
'Ik zit hier nu boven een kamer, ze hebben zeker geen goede bedoelingen én ze zijn met meer dan 20. Dat halen we nooit.'
Ik zucht, dit is niet goed.
'Hoeft ook niet.' Zegt Liam, blijkbaar heeft hij opgehangen. 'Kom maar terug, we hebben een groter probleem.'
Een groter probleem wat kan dat nu weer zijn?
Terwijl Zayn op de terug weg is legt Liam ons alles uit.
'De minister heeft vanmiddag een voorbereidend gesprek met de minister van België. Dat gesprek zou plaats vinden in het Europees parlement maar is nu verplaatst. De security weet niet waarom maar ze vertrouwen het eigenlijk niet. We hebben geen tijd om de buurt te onderzoeken. Ze spreken er over een uur al af.' Niall en ik kijken elkaar aan. Dat wordt improviseren.
'Lizzie, Harry neem jullie gerief. Jullie vertrekken nu. Harry jij, als security man beschermt Lizzie, de assistente van Cameron. Jullie kennen elkaar niet! Duidelijk?' Vraag ik streng.
'Ja.' Antwoorden ze samen. Gelukkig begrijpt iedereen de ernst van deze verhuis.
'Waar spreken ze af Liam?' Vraagt Niall met zijn pc in de aanslag.
'In een café, twee straten van het Europees parlement vandaan.'
Het duurt niet lang of Niall heeft een duidelijk beeld van de straat. Alle bewakingscamera's en lichten worden door hem gecontroleerd.
'Niall, ik denk dat we beter in de buurt kunnen zitten.' Merk ik op.
'In een busje bedoel je?' Ik knik, zo hebben we ook een manier om te ontsnappen als het te riskant wordt.
Lizzie en Harry zijn klaar.
'Wij gaan.' 'Is goed, we zien jullie straks. Vergeet de oortjes en de micro niet te activeren.' Zeg ik voordat ze de deur sluiten.
In mijn oortje antwoord Harry: 'Al gebeurd schatje.' 'Charmeur, concentreer je maar.' Zeg ik lachend.

'En ik?' Vraagt Zayn.
'Ik ben er ook nog.' Zegt Louis zo non chalant mogelijk maar ik hoor een beetje pijn in zijn stem.
'Geen paniek, jullie gaan het veld in.' Zegt Niall een beetje geergerd.
'Zayn, jij mag ook vertrekken. Probeer tijdens de missie mogelijke vluchtroutes en gevaren in te schatten en door te geven.' Zeg ik terwijl Zayn knikt.
'Tot straks jongens.' Zegt hij vrolijk.
'Louis, tijd om je om te kleden, hopelijk hebben we nog de kans om Cameron te onderscheppen en te vervangen door jou. Veel tijd hebben we niet dus haast je.'
Louis haast zich met het pak naar de badkamer.
'Ik ga het busje in orde brengen.' Zegt Niall, ik knik.
Hier zit ik dan, alleen aan de tafel.
Het verleden dreigt bezit van mij te nemen als Louis terug binnen komt.
'Pieker toch niet zo Sienna, alles komt goed. Dat beloof ik je.' Zegt hij voor hij een zachte kus op mijn wang drukt. Zijn lippen zijn wel heel dicht bij de mijne.
Denk aan de missie Sienna! Concentreer je! Laat je niet afleiden. Het lijkt wel alsof hij mij hoort denken want Louis lacht.
'Na de missie?' Vraagt hij flirterig, ik kan het niet laten en voel dat ik bloos.
Zonder nog iets te zeggen trekt Louis zijn masker over zijn hoofd. Louis is verdwenen, voor mij staat nu Cameron.
Elk apart vertrekken we naar buiten.
Terwijl ik op weg ben naar het busje lukt het me niet om het slechte voorgevoel van me af te schudden.

Reageer (2)

  • FabriziaNaomi

    Snel verderrrr

    1 decennium geleden
  • Hood

    oeh, hoe ga ik dit ooit kunnen overtreffen?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen