Foto bij Sienna Burke

Eindelijk ging mijn gsm.
'Zayn! Ik ben nog nooit zo blij geweest om je stem te horen.' Even werd ik stil.
'Lizzie is wat? Louis en ik zijn al op komst, alles komt goed.'
Wat moeten we doen? Lizzie moet wakker blijven, als ze weg zakt is het te laat.
'Sienna.' Probeert Louis zacht. Ik kijk hem aan, wie weet heeft hij wel een idee.
'Let love take over.' Is alles wat hij zegt. 'Natuurlijk! Zayn, het maakt me niet uit hoe je het doet maar zorg dat je uit die kamer weg geraakt. Geef Harry en Lizzie het gevoel dat ze alleen op hulp moeten wachten. Blijf op een veilige afstand om hen te beschermen maar geef hen dat gevoel.'
Zayn zegt. 'Oké Sienna. Ik zal het hen zeggen.'
Damn die jongen is goed. Ik geloof hem zelf even, het lijkt alsof ik slecht nieuws heb verteld.

Razendsnel race ik door de straten. Hopelijk is het gebouw voor de rest veilig en zijn er niet te veel verrassingen...
Op 200meter van het gebouw parkeer ik het busje. Snel kijk ik nog even mijn kogels na. Zit alles juist? Alles zoals het hoort?
Louis doorbreekt mijn gedachten door zijn hand op mijn schouder te leggen.
'Ik ga eerst, geef je mij rugdekking?' Verbaasd kijk ik hem aan, het voelt raar om terug veld-instructies te krijgen.
'Yep ik ben er klaar voor.' Zeg ik, voor het eerst in jaren meen ik dat ook echt.
'You're amazing.' Fluistert hij zacht voor hij zijn micro terug aan zet.
'Niall, kun je ons horen?' Snel brengt Louis Niall van alles op de hoogte. Niall op zijn beurt brengt Liam en Simon op de hoogte.
'Jullie kunnen gaan, ik heb toegang over de bewakingsbeelden.'

Louis springt uit het busje. Ik tik op zijn schouder om hem te laten weten dat ik vlak achter hem ben.
Als twee schaduwen gaan we het gebouw binnen. De gelijksvloers lijkt veilig.
'Niall, we nemen de lift. Naar welke verdieping moeten we?'
In de verte hoor ik Niall op zijn toetsenbord tikken.
'Verdieping 5.' Louis en ik glimlachen. '5 als in Section 5?'
'Yep, maar laat je niet vangen. Er lopen nog kleerkasten rond.'
'Zayn?' Vraag ik wetende dat ik hem de kamer heb uitgestuurd.
'Die is oké, hij heeft zich verstopt onder de kast in de gang, niemand heeft hem gezien. Hij heeft geen oortje dus we kunnen geen contact leggen.'
'Oké, thanks Niall. Louis, ik weet dat jij altijd graag als eerste begint maar ik denk dat ik hier mijn voordeel uit kan halen.' Vragend kijkt hij me aan.
'Het zijn allemaal mannen toch?' Louis knikt.
'Daar kan ik mijn voordeel als vrouw uithalen. Ik wil dat jij aan het plafond gaat hangen en pas komt als ik het zeg.'
'Klinkt fair.' Geeft Louis toe. 'En hoe weet ik dat je mij nodig hebt?'
'Als ik zeg: oh hemeltje, mijn man mag dit niet weten. Dan heb ik je nodig. Goed?'
'Goed.'
Louis en ik kijken terwijl de cijfers in de lift verspringen. 4! Tijd voor Louis om te verdwijnen, ik kijk achter me om hem te waarschuwen maar zie hem nergens. Met een glimlach op mijn lippen kijk ik naar boven.
Met zijn hand over zijn micro fluistert hij in mijn oor zonder zender.
'You're doing great. Ik wist dat je het kon.'
Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen.
Snel adem ik diep in en uit zodat ik mezelf weer helemaal onder controle heb.
'Ping!' Verdieping 5.
Let's start the show.

Drie mannen richten onmiddellijk hun wapen op mij.
'Oh my, i must be wrong.' Zeg ik terwijl ik verleidelijk door mijn haar ga.
'Wat doe je hier?' Vraagt de eerste man.
'Ik dacht dat ik hier mijn minnaar ging ontmoeten. Maar het ziet eruit alsof hij mij erbij gelapt heeft...' Zeg ik droevig.
De mannen kijken elkaar met gemengde gevoelens aan.
'Oh well. No sex for me today.' En ik draai me langzaam om.
'Hold on.' Zegt de man die al eerder met me sprak. 'Zo'n sexy dame kunnen we niet zomaar laten gaan. Dat begrijp je toch.' Flirterig en schuldig knik ik.
Zacht bijt ik op mijn lip. 'Can you help me?'
'Natuurlijk, come with me.' De andere mannen kijken hem jaloers aan. Ze moesten eens weten wat ik nu van plan ben.
In de kamer duwt hij me onmiddellijk tegen de deur.
'Sienna? Wat ga je in godsnaam doen?' Fluistert Niall verontwaardigd in mijn oor.
Gewillig beantwoord ik de kussen van de man. Hij is totaal niet knap en kan er niks van maar het is voor de goede zaak. Ik sla mijn rechterbeen om hem waardoor hij denkt dat ik dichterbij kom. Met mijn vrije hand haal ik een spuitje uit mijn riem die aan mijn been hangt. Terwijl ik mijn mond volledig over de zijne zet plant ik de spuit in zijn arm. Het duurt niet lang of hij zakt in elkaar. 'Dat is één.' Fluister ik naar de jongens.
Snel versleep ik de man zodat hij niet gezien wordt wanneer ik de deur open.
'Hij vraagt of er nog iemand wilt komen mee spelen.' Zeg ik voor ik de deur op een kier zet.
De jongste van de drie komt binnen. 'Sorry.' Fluister ik voor ik de spuit in zijn arm zet.
Deze keer lukt het me niet om de kreet te dempen en de derde man stormt binnen.
'Oh hemeltje, dit mag mijn man niet weten.' Zeg ik hardop.
'Zayn, she needs us.' Hoor ik Louis roepen.
De man weet niet wat hem overkomt en grijpt mij bij mijn keel. Razendsnel plant hij een geweer tegen mijn hoofd.
Louis en Zayn komen binnen, enkel om te zien dat ze niets kunnen doen.
In mijn gedachten laat ik vroegere missie's door mijn hoofd gaan.
Huilen! Ik moet huilen. Tranen rollen over mijn wangen.
'Sienna.' Zegt Louis. 'Niet breken meid, je kan het.' Dat was de bedoeling, als Louis het gelooft is het oké.
'Kom niet dichterbij!' Roept de man naar Louis. Ik probeer wanhopig contact te maken met Zayn die het plots doorheeft. Ik wijs naar mijn schouder, Zayn knikt. Met mijn andere hand tel ik af. Drie, twee, één. Op één laat ik me razendsnel zakken waardoor het schot de man in zijn schouder raakt. Louis rent op me af bang dat ik geraakt ben terwijl Zayn de man onschadelijk maakt. 'Niall, zend de opkuisers en de medici maar.' Meldt Zayn over de radio.
'Je was briliant.' Zegt Louis terwijl hij over mijn rug blijft strelen. 'Maar ik ben wel op.' Geef ik toe.
Dat is voor Louis het teken om me op te pakken en naar buiten te dragen. Aan de lift kruis ik de medische staf. Hopelijk is alles goed met Lizzie en Harry.
'Louis? Breng Sienna maar weg, de dokters zeggen dat alles goed komt. Het is minder erg dan het eerst leek. Een paar liter bloed en ze zijn alle twee weer tip top.' Zegt Zayn door het oortje.
'Heb je dat gehoord?' Vraagt Louis lief.
Ik knik en glimlach. 'Rust maar, je hebt het verdiend.' Met die woorden vallen mijn ogen toe, mijn hoofd rust op Louis' sterke schouders die mij in veiligheid brengen. Bestaat er nog iets beter?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen