by Dragonflies

Anna pov

Snel pakte ik al mijn boeken bij elkaar en rende ik de trap af. Luke stond te wachten.
'You are slow,' zei hij.
'Girls need more time than boys,' antwoordde ik. We moesten naar ons klaslokaal gaan. We kregen prive-lessen thuis. Het was echt heel saai en stil, maar we waren er ondertussen aan gewend. Onze leraar was een oude man, iets in de zestig. We liepen het lokaal binnen, en daar stond hij de lessen van vandaag op het bord op te schrijven.
'Good morning students,' zei hij zoals gewoonlijk.
'Goog morning mr. Brige,' zeiden Luke en ik helemaal niet enthousiast.
'Today we are going to begin with mathematics.' Meneer Brige hield het wiskundeboek omhoog en we sloegen het open waar we laatst waren gebleven.


Luke pov

De lessen waren saai. Maar dan ook echt saai! De eerste drie uur leken wel een eeuwigheid!
'Are you okay?' had Anna mij nog gevraagd.
'Yes, don't worry about me. I'm just tired,' had ik geantwoord. Meneer Brige had gezegd dat we een korte pauze mochten gaan nemen, dus liep ik naar de keuken om wat water te halen. Anna volgde me.
'Are you sure that you are okay?' had ze nogmaals gevraagd.
'Why are you so worried about me? I'm fine,' had ik half lachend gezegd. Soms kon mijn zusje echt overdrijven. 'Did you understand what mr. Brige said about mathematics?'
'Yes. Didn't you?'
'Perhaps.' Soms begreep ik die leraar gewoon niet, maar ja, ik moest zijn lessen volgen. Jammer genoeg...
'Sometimes I want to run out of here. Somewere where everyone treats us like normal people,' zei Anna dromerig.
'Me too. Why don't we go out of here? We live our whole life in this house, without knowing what is out there.' Wat ik daarmee bedoelde, was dat we snel moesten ontsnappen. Zo snel mogelijk...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen