Foto bij Op Zonreis

Goudpoot is niet veilig en vlucht naar de ZonneClan. Kan hij daar wel zijn ? Is zijn vader wel veilig in de SchaduwClan?...

Het was nacht. De sterren schenen op het Zonneterritorium. Dondervacht , de bruin met grijs en goud gevlekte medicijnkat keek naar de sterren.''Mrowwww'' murmelde ze heel zachtjes. De ster waar zij naar keek begon heel fel te gloeien en de ster veranderde in een komeet die nergens (waar je zou verwachten) naar beneden stortte. Daar bij de zinkendezon plaats. De kat sloot haar ogen en dacht diep na. In haar gedachten zag ze de zon heel fel schijnen en er brakken stukken vanaf. Die stukken veranderde in katten die wegliepen. Naar de vroegere verblijfplaats van de ZonneClan. '' Wat is er aan de hand Dondervacht?'' De medicijnkat schrok op. Het was haar leerling ; Spikkelpoot. '' Het was een bericht van de SterrenClan...'' ''Gaaf! wacht.. Wat was er?!'' '' De SterrenClan zegt dat we weer terug gaan naar ons oude territorium'' zuchte De gevlekte kat. '' Dat is toch goed nieuws? Waarom ben je dan niet gelukkig?'' De wit met bruingekleurde poes ging zitten. '' Tuurlijk is het leuk maar aan de nieuwe dingen ga je ook hechten.'' '' 't Spijt me Dondervacht , dat ik zo blij was terwijl jij je juist zo ongelukkig voelde.'' " Het is niet erg hoor , van fouten kun je leren''... De medicijnkat zweeg even. Er viel een kille stilte..

Bij de SchaduwClan ging het er heel anders aantoe. Een SchaduwClan leerling met een goud glinsterende vacht en een bruine hals zat te blazen. Hij was in de SchaduwClan niet veilig. Een grote krijgskat genaamd Doornklauw stond met z'n in het maanlicht schitterende , vlijmscherpe nagels klaar. Klaar om de bange en kleine leerling zich bij de SterrenClan te laten voegen. '' Zeg maar vaarwel SchaduwClan en hallo SterrenClan!'' De jonge leerling zat hevig te trillen. Ineens sprong de half Maine Coon en half Cyperse leerling op de krijger af , en gaf hem een enorme krab op z'n oor. ''Grrrr hier ga je voor boeten!'' De kleine pootjes rende zo hard ze konden. Naar het water , Zo snel mogelijk! dacht de leerling. Doornklauw zat nog maar 3 voslengtes van hem af. Hij sprong het water in en zwom gauw naar de overkant van het riviertje. '' Wat ben je nou aan het doen?!'' vond de krijger. Hier kon Doornklauw niet verder... '' Jij bent nog niet van mij af!'' gromde Doornklauw en verdween uit het zicht... ''Ik moet naar de Zonneterritorium zo gauw als ik kan!'' fluisterde de leerling in zichzelf.

Toen het kleine , dunne katje er aangekomen was zag het er groter uit als verwacht. Snel liep hij naar de leider's ; Lichtster's slaapplek. ''Help!'' De leider schrok . ''Goudpoot , wat doe jij hier nou?!''

Reageer (3)

  • Loofpoot

    mooi geschreven!

    9 jaar geleden
  • ThinkingFox

    het gaat allemaal heel snel, leg het iets meer uit

    9 jaar geleden
  • vuurster

    goed,leuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen