Foto bij Op Zonnereis

Goudpoot zag zijn vriend ; Mistnacht van de SterrenClan. Na veraad van de krijger Zwartvoet moeten ze nu iets bedenken wat ze met hem gaan doen. Ondertussen is Zilverpoot , de leerling van de medicijnkat bijgekomen. Dondervacht verteld wat er is gebeurd....

''Zus!'' ''Broer!'' riepen de twee katten tegen elkaar. Ze wastte elkaar even. ''Gaat het Zilverpoot? Wat is er gebeurd?'' ''Ik w..was wat kruiden aan me..mengen en toen kwam Zwartvoet en vroeg om papaverzaad. Ik haalde het en ik zei dat hij er maar een of twee moest eten. ineens zei hij je vader is Zwartzicht , je moeder Lichtster .Toen zei ik ja , dat weet ik al. Ineens werd hij boos. ( De Sterrenclan mag weten warom.) Hij viel me aan en daar lag ik... Ineens heel vaag zag ik Goudpoot en nog een kat vechten. De rest volgde vanzelf''. Goudpoot straalde. ''Gelukkig kwam Goudpoot net optijd en vocht hij als een krijger , anders was ik er geweest''. '' Vocht hij als een krijger?'' zei Lichtster verbaasd. ''Dan krijgt hij zijn krijgersnaam''. ''Vanavond''. '''Willen Goudpoot , Zilverpoot , Grijsjacht en Blauwsteen komen?'' De vier katten volgde de leider haar hol in.

''Ik moet je iets vertellen Zilverpoot...'' zuchtte Dondervacht. Tijdens dat jij aangevallen werd is Spikkelpoot dood gegaan....''

Reageer (1)

  • Blueblaze

    Binnekort schrijf ik verder...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen