Foto bij 1. Pleased to meet you!

Yu pov
Het is vroeg als ik wakker word en de wekker geirriteerd uit druk. Weer een lange dag naar school. Ik kleed me aan en ga naar de keuken voor ontbijt. Als ik op de stoel plof geeft mama me een broodtrommel.
‘’ik hoorde dat er binnen kort nieuwe mensen in de huizen komen.’’ Zegt ze.
‘’welke?’’ vraag ik. Er staan vijf huizen te koop, de twee naast ons en de drie hier tegen over. Blijkbaar, zoals de verhalen zich hebben verspreid, gingen ze allemaal met elkaar vreemd. Nu gaan er geruchten rond dat mijn ouders er ook bij hoorde, en dat de rest, verhuist is om niet de zelfde lust weer te krijgen.
‘’alle vijf, allemaal vrienden van elkaar, de vaders werken allemaal in de politiek en de moeders allemaal huisvrouwen.’’ Zegt ze. Mama is makelaar en haar collega heeft deze wijk.
‘’oke, nog iets?’’ vraag ik.
‘’ze hebben allemaal zonen.’’ Zegt ze en met een zucht kijk ik op. Sinds ik als bi sexueel uit de kast ben, probeert mama me aan alles te koppelen.
‘’oke dan, ik ga naar school.’’ Zeg ik, pak mijn tas en stap op de metro in de straat. Eenmaal op school pak ik mijn boeken en ga naar mijn lokaal. Als de les bijna bezig is zegt de docent dat iemand de nieuwe leerlingen moet gaan halen.
‘’Yu, jij gaat.’’ Zegt hij na even. Ik zucht en loop naar de receptie waar vijf jongens met de receptioniste staan te lachen.
‘’ah, dat is Yu, hij brengt jullie naar jullie klas.’’ Zegt ze tegen de vijf.
‘’hey.’’ Zeg ik kort af.
‘’hey, ik ben Kiro, dit zijn Strify, Shin, Romeo en Luminor.’’ Ratelt een kleine blonde jongen met een breede glimlach. Het is best aandoenlijk.
‘’dit is Kiro, de iritante.’’ Zegt de jongen genaamt Strify als hij zijn haar over zijn shouders gooit.
‘’Strify is de arrogante, en Shin is verlegen.’’ Zegt Romeo.
‘’en Romeo vind zichzelf alleen geweldig.’’ Zegt Kiro.
‘’we moeten naar de les.’’ Zeg ik en loop terug naar het lokaal. De vijf lopen achter me aan en lopen het lokaal in. Ik plof op een stoel en merk dat Kiro naast me neer ploft.
‘’welke les is dit?’’ vraagt hij.
‘’dit is engels.’’ Zeg ik en hij knikt met een glimlach. Halver wege de les zet de docent een film op en vertrekt. Dit doet hij altijd, we hebben 4 uur achter elkaar les, het eerste uur vertrekt hij halver wege, komt terug vlak voor de pauze en stuurt ons dan weg, de twee uur daarna komt hij niet eens terug en hebben we eigenlijk twee uur vrij. Iedereen staat op en loopt naar de aula. De vijf kijken me aan also ok ik op sta.
‘’hij komt vijf minuten voor de pauze terug.’’ Zeg ik en hijs mijn tas op mijn rug waarna ik naar buiten loop. Als ik buiten neer plof in het gras, zie ik de vijf naar buiten komen. Vier gaan op een bankje zitten, alleen Kiro ziet mij en komt naar mij toe.
‘’zit je altijd alleen?’’ vraagt hij.
‘’je zou kunnen zeggen dat ik niet echt vrienden heb.’’ Zeg ik en steek een sigaret op. hij doet het zelfde en kijkt me even aan.
‘’oke, waarom? Je bent knap, mysterieus, gespierd en toont weinig emotie, je bent tekst boek populair type.’’ Zegt hij.
‘’ja, tekstboek variant. Die hebben we hier ook, en de grootste bitch, het populaire meisje, ging met de spits van het voetbal team, dus hij werd populair om zijn atletische sport en zijn relatie. En ik, ik zat op dat moment Pokémon te spelen in de aula.’’ Zeg ik.
‘’dus je bent ook een gamer?’’ vraagt hij.
‘’ja, eigenlijk wel.’’ Zeg ik.

Strify pov
Ik zie Kiro richting Yu lopen en bij hem gaan zitten.
‘’hij viel echt als een blok voor Yu, denk je niet?’’ vraagt Shin.
‘’ja, zeker weten, maar hij is zo emotieloos. Hij zei wel aandoenlijk, maar verder is hij zo… zo gesloten.’’ Zeg ik.
‘’misschien veel gepest?’’ zegt Romeo. Romeo en Luminor zijn vroeger veel gepest. Ze herkennen het ook vaak. Ik kijk op en zie Kiro en Yu samen lachen.
‘’ze lijken het zelfde.’’ Zegt Shin.
‘’hoe bedoel je?’’
‘’Kiro is vroeger toch ook veel gepest, en mishandeld door zijn stief vader, als je kijkt, Yu en Kiro maken dezelfde gebaren, ik denk dat hij een soort gelijke ervaring heeft. Alleen niet in zijn familie.’’ Zegt hij.
‘’dus, wat?’’ vraag ik.
‘’wel iemand waar hij bij terug bleef komen, een vriend misschien.’’ Zegt hij.
‘’maar hij lijkt het wel te hebben los gelaten.’’ Zegt Luminor.
‘’nu ben ik nieuwsgierig.’’ Zeg ik.

Yu pov
Kiro stelt veel vragen, over school, over de andere scholieren. Mijn telefoon gaat door de timer en ik sta op.
‘’we moeten terug naar de les, de docent komt zo terug.’’ Zeg ik en geef hem een hand om hem omhoog te helpen. We lopen naar het lokaal, waar de andere vier al zitten met de rest van de klas. Kiro en ik zitten net als de docent binnen komt.
‘’oke, ik wil dat jullie de opdrachten van hoofdstuk 6 maken. Ga maar pauze houden.’’ Zegt hij en loopt weer weg.
‘’nu komt hij niet meer terug.’’ Zeg ik en sta op.
‘’dus we moeten hier 2 uur gaan zitten?’’ vraagt Kiro.
‘’nee, hierna hebben we geen lessen meer, dus zolang we niet naar huis gaan, is er geen probleem.’’ Zeg ik.
‘’hoezo, zo lang we niet naar huis gaan?’’ vraagt Strify.
‘’als je naar huis gaat, belt je moeder naar huis om na te vragen of je ook echt uitval hebt, en dan zien ze dat de docent aan wezig is maar geen les geeft, dus moet hij weg en wij naar de les.’’ Zeg ik.
‘’oke, wil je ons de stad laten zien?’’ vraagt Kiro.
‘’oke, geen probleem, maar berlijn is best groot.’’ Zeg ik.
‘’ik wil weten waar dior, chanel en armani zit.’’ Zegt Kiro.
‘’ik wil louis vutton.’’ Zegt Strify.
‘’oke, kom op.’’ Zeg ik en loop naar mijn kluis waar ik mijn zooi in gooi.
‘’je houd niet van shoppen?’’ vraagt Romeo.
‘’nee, niet echt.’’ Zeg ik en loop met de vijf de school uit.
‘’dus Yu, hoezo maak je ons de weg wijs, in plaats van dat je met je vrienden gaat?’’ vraagt Romeo.
‘’ik heb geen vrienden.’’ Zeg ik simpel.
‘’hoezo?’’ vraagt hij.
‘’geen behoefte aan.’’ Zeg ik en steek een sigaret op. Kiro steekt een vinger op dat we even moeten wachten en koopt ergens sigaretten. Daarna steekt hij er een op en komt weer vrolijk naast ons lopen.
‘’ben jij altijd zo vrolijk?’’ vraag ik en zie Strify en Shin in mijn ooghoeken zoenen.
‘’oh ja, Shin en Strify zijn een stel, net als Luminor en Romeo.’’ Zegt Kiro dan.
‘’Shin heeft last van radicale waarheid, hij spreekt altijd de waarheid of antwoord niet.’’ Zegt Romeo.
‘’opzich best handig. Als je altijd eerlijk bent, ben je wel gelukkiger.’’ Zeg ik.
‘’serieus?’’ vraagt Shin.
‘’ja, het is heel stressloos. Als je niet liegt, hoef je je leugens niet te onthouden.’’ zeg ik.
‘’je bent echt slim.’’ Zegt Romeo.
‘’die indruk had je niet toen ik uitlegde waarom we niet naar huis konden.’’ Zeg ik met een grijns.
‘’ja, eerlijkgezegd wel.’’ Zegt hij.
‘’als ik me gedraag als een slim persoon, dan willen mensen naast me zitten bij toetsen om over te schrijven. En ik wil niet mede plichtig zijn aan fraude. Niet voor iemand die ik niet mag.’’ Zeg ik.
‘’ik vind het game idee eigenlijk best sexy.’’ Zegt Kiro dan en even ben ik overdonderd.
‘’Kiro is een flapuit.’’ Zegt Romeo.
‘’je bent schattig en aandoenlijk, je kan het hebben.’’ Lach ik.
‘’yeay! Oke, ik moet ook weten waar een snoep winkel zit.’’ Zegt hij als we langs KaDeWe lopen.
‘’hier vind je je merken, en een blok verder op zit de rittersport winkel.’’ Zeg ik.
‘’dat is die chocolade toch?’’ vraagt Kiro.
‘’ja, daar kun je het zelf laten maken.’’ Zeg ik.
‘’oke, dat word onze eerste stop!’’ zegt Kiro.
‘’moet je ook nog shoppen?’’ vraag ik.
‘’ja, tuurlijk.’’ Zegt hij.
‘’dan gaan we eerst hier naar binnen. Ik ga geen honderd rondjes lopen.’’ Zeg ik, leg mijn arm om hem heen en trek hem mee naar binnen. De rest loopt lachend achter ons aan als Kiro verbaast mee loopt.
‘’hij is niet gewent dat iemand hem gewoon mee sleurt als hij iets anders wil doen.’’ Zegt Luminor.
‘’je bent schattig, maar daar kan ik tegen.’’ Zeg ik tegen Kiro en zie zijn pupillen even kleiner worden.
‘’zo jammer dat ik de enige ben die dit ziet.’’ Zeg ik dan.
‘’wat?’’
‘’vertel ik je nog wel.’’ Lach ik en word gebeld. Charlie.
‘’deze moet ik nemen.’’ Zeg ik en neem op.
‘’hey Yu.’’ Hoor ik charlie zeggen.
‘’hey, hoe is het?’’ vraag ik.
‘’goed, ik mag morgen even naar huis.’’
‘’oke. Hoe laat? Dan haal ik je op.’’ Zeg ik en merk dat de vijf jongens staan te praten maar op me wachten.
‘’zodra iemand me ophaalt, en ik wil dit graag als verrassing voor papa en mama.
‘’oke, ik heb twee uur les, dus ik kan er rond elf uur zijn.’’ Zeg ik.
‘’oke, tot morgen.’’ Zegt hij blij en hangt op. Ik loop terug naar de jongens en loop met ze mee. Strify, Shin, Luminor en Kiro storten gelijk op de rekken. Romeo kijkt me aan en zucht.
‘’als je iets wil weten, vraag het dan, het is mijn keuze of ik antwoord of niet.’’ Zeg ik.
‘’je leek wat gespannen tijdens dat telefoontje.’’ Zegt hij.
‘’ja, mijn broertje belde.’’ Zeg ik.
‘’hebben jullie een goede band?’’ vraagt hij.
‘’ja, eigenlijk wel. Hij is zwaar depressief, dus ik zie hem weinig. Maar voor hij naar het instituut moest, we waren meer vrienden als broers. We gamen samen online als hij daar zit. Als hij thuis is kijken we films. Ik zie hem maar een paar keer per jaar.’’ Zeg ik.
‘’wow, dit had ik niet verwacht.’’ Zegt hij.
‘’ik heb een hele hechte familie. Gezien mijn uiterlijk en gedrag, straal ik heel anders uit.’’ Zeg ik.
‘’klopt, ik zou eerder zeggen... stille moeder, agressieve vader en drugs verslaafde broer.’’ Zegt hij.
‘’voor oordelen.’’ Lach ik.
‘’we hadden een theorie, eigenlijk.’’ Zegt hij.
‘’ik zou zeggen dat het iets met Kiro te maken heeft.’’ Zeg ik.
‘’ja, gezien jij en Kiro elkaar zo spiegelde, dachten we dat je een zelfde ervaring had.’’ Zegt hij.
‘’ik weet niet wat Kiro mee heeft gemaakt, en het is aan hem om dat te vertellen. Niet aan jouw.’’ Zeg ik.
‘’serieus? Je kunt alles te horen krijgen maar weigerd?’’ vraagt hij.
‘’roddels en verhalen zijn door iedereen veranderd. Ik hoor het liever van de persoon zelf.’’ Zeg ik en zie Kiro naar de pas kamers lopen.
‘’hoelang doen ze hier normaal over?’’ vraag ik.
‘’ligt eraan hoe veel ze hebben. Gezien dit een half uur duurde, gok ik een kwartier passen.’’ Zegt hij.
‘’en wij mogen zeker alles dragen?’’ vraag ik.
‘’waarschijnlijk wel. Ik doe dit alleen maar voor seks. Als ik een keer de tassen van Luminor draag, geeft hij me een pleziertje. Dus vandaar dat ik de moeite doe.’’ Zegt hij.
‘’kan ik begrijpen.’’ Zeg ik.
‘’wat zag je eigenlijk toen je een arm om Kiro heen sloeg?’’ vraagt hij dan.
‘’zijn pupillen werden kleiner, dat betekend opwinding.’’ Zeg ik.
‘’je kent die kleine dingen van het lichaam?’’ vraagt hij.
‘’ja, en ik houd ook van ongemakkelijke situaties.’’ Zeg ik.
‘’zoals?’’ vraagt hij.
‘’geloof me, dat krijg je nog te zien.’’ Zeg ik.

Het is bijna twaalf uur als Kiro ons mee sleept naar zijn huis. Naast mij. Iets dat ik had kunnen verwachten.
‘’dus, jullie wonen hier alle vijf in de straat.’’ Zeg ik en verbaast kijken ze me aan.
‘’ik woon hier naast.’’ Zeg ik.
‘’oeh, dan kan ik je bekijken door je raam.’’ Lacht Kiro.
‘’nee, ik zal in jouw venster zitten.’’ Zeg ik.
‘’ah, je bent zo leuk, zullen we zoenen?’’ gooit hij er een schepje boven op.
‘’goed idee, maar jij boven op, ik ben lui.’’ Zeg ik en even blijft het stil. Dan komt Kiro op mijn schoot zitten en grijnst. Hij houd duidelijk ook van het ongemakkelijk maken van anderen. Ik grijns en druk mijn lippen op de zijne.
‘’die twee zijn perfect voor elkaar.’’ Lacht Romeo.
‘’zeker weten.’’ Lacht Luminor.
‘’geen orgie in de woonkamer!’’ hoor ik en verbaast kijk ik op. Een vrouw van ongeveer 40 staat achter de twee stoelen die de keuken van de woonkamer onderschijden.
‘’dit is mijn moeder.’’ Zegt Kiro.
‘’zeg als je blieft dat jullie nooit een orgie hebben gehad.’’ Zeg ik.
‘’nee... nee... nooit.’’ Zegt Kiro.
‘’dat is een leugen.’’ Zeg ik.
‘’oke, een keer.’’ Zegt hij.
‘’een keer? Dat sowieso, maar je liegt nog steeds.’’ Zeg ik en hij kijkt naar Shin en Luminor.
‘’vier.’’ Lacht Luminor.
‘’vier keer? Is het zo goed?’’ vraag ik.
‘’ja, eigenlijk wel.’’ Zegt Kiro nog steeds op mijn schoot. Zijn handen liggen op mijn buik en hij plukt wat aan mijn shirt.
‘’wat zit jij te zenuwen.’’ Zegt Strify na even tegen Kiro.
‘’hij voelt zich ongemakkelijk omdat ik zo verbaast reageer.’’ Zeg ik.
‘’je bent goed.’’ Zegt Kiro en zijn houding word weer relaxed.
‘’weet ik, je bent zelf ook niet slecht.’’ Zeg ik.
‘’jullie zijn echt eng samen.’’ Zegt zijn moeder en loopt weg.
‘’wij gaan.’’ Zegt Strify en de vier vertrekken meteen.
‘’kom mee.’’ Zegt hij en trekt me mee naar zijn kamer. Daar drukt hij me op zijn bed en drukt een lange zoen op mijn lippen.

Ik word wakker van een wekker en merk dat iemand hem afslaat. Verbaast kijk ik op en zie Kiro naast me. We liggen in onze kleding boven de lakens en ergens herriner ik me vaag dat we een film keken.
‘’morgen.’’ Mompelt hij.
‘’morgen.’’ Mompel ik terug en ga recht zitten. Hij staat op en rekt zich uit. Ik kijk op de wekker en zie 7 uur staan. De les begint om half negen.
‘’waarom zo vroeg? Met de metro reis je maar 5 minuten naar school.’’ Zeg ik en ga weer liggen.
‘’serieus?’’ vraagt hij.
‘’ja, serieus, het is te vroeg om op te staan.’’ Zeg ik.
‘’prima.’’ Zucht hij maar ik houd hem tegen.
‘’de tijd die je gebruikt om jezelf vol te gooien met make-up en sieraden, kun je voor slapen gebruiken en dan zie je er nog net zo leuk uit.’’ Zeg ik en trek hem tegen me aan.
‘’je bent heel leuk, maar zo goed ken ik je niet.’’ Zegt hij en rolt om waarna hij zich op de grond laat vallen. Ik pak zijn wekker, zet het alarm een uur vooruit en druk op aan waarna ik weer in slaap val.

Kiro pov
Ik ga de badkamer in en maak mijn gezicht schoon. Romy komt binnen en glimlacht.
‘’wie ligt er in jouw bed?’’ vraagt ze.
‘’buurjongen.’’ Zeg ik en verbaast kijkt ze me aan.
‘’hij zit bij me in de klas, erg leuke jongen.’’ Zeg ik.
‘’oke, maar er gelijk mee naar bed, beetje drastisch en wanhopig.’’ Zegt ze.
‘’we keken een film en zijn in slaap gevallen.’’ Zeg ik. Yu komt binnen en kijkt me aan.
‘’jullie praten zo luid.’’ Zegt hij en gaat op de badrand zitten. Hij draagt zijn shirt niet. En als ik me goed herriner, trok ik het uit.
‘’ik dacht dat jij een gamer was.’’
‘’ja, dus?’’ vraagt hij.
‘’je bent zo’n beetje gephotoshoped.’’ Zeg ik.
‘’omdat ik sport.’’
‘’je zou lui zijn.’’
‘’ja, maar ik wil niet sterven aan een hartaanval.’’ Zegt hij.
‘’serieus?’’ vraag ik.
‘’ja, of het verhaal van een man, hij had zeker 3 jaar op dezelfde stoel gezeten, nooit op gestaan, iemand bracht hem eten en hij liet alles lopen. De brandweer probeerde hem los te krijgen, waardoor ze heel zijn huid los rukte en hij bloedde terplekken dood.’’ Zegt hij.
‘’hoe kom je aan dit soort verhalen?’’ vraagt Kiro.
‘’online pokemon.’’
‘’dear god.’’ Zegt romy en demi komt binnen die even verbaast naar Yu kijkt.
‘’wie is de tattoo dude?’’ vraagt ze.
‘’ik ben Yu, je nieuwe buurjongen.’’ Zegt hij.
‘’je bent echt nog erger dan karsten.’’ Zegt demi.
‘’hoezo dat?’’ vraagt Yu en kijkt mij even aan.
‘’karsten houd van ongemakkelijke situaties. En jij duidelijk ook.’’
‘’ja, hij is dus beter.’’ Zeg ik met een grom.

Yu pov
Als ik met Kiro in de metro zit krijgt hij een berichtje en kijkt op zijn telefoon.
‘’de rest komt met de volgende metro.’’ Zegt hij en komt wat vermoeid tegen me aan zitten. Ik leg een arm om zijn middel en mijn kin op zijn schouder.
‘’moe?’’ vraagt hij.
‘’ja, nogal.’’ Zeg ik en pak zijn hand.
‘’kom, we moeten eruit.’’ Zegt hij en staat op. Hij wisselt van hand en trekt me mee de metro uit.
‘’oke, maar ik moet koffie.’’ Zeg ik en trek hem mee de starbucks in.
‘’we gaan echt te laat komen.’’ Zegt hij.
‘’weet ik, maar we hebben duits, die vrouw is standaard een half uur te laat.’’ Zeg ik en druk een kus op zijn lippen.
‘’dus we hadden nog langer kunnen blijven liggen?’’ vraagt hij.
‘’alsof je geluisterd had.’’ Zeg ik en haal een hand door zijn haar. Als we niet veel later naar buiten lopen hoor ik Strify.
‘’hoor ik Strify nou?’’ reageer ik op de vrouwelijke krijs. We zien hem een meter verder op staan en krijsen samen met Shin.
‘’ze zijn echt zo ultra gay.’’ Zeg ik en Kiro sleept me mee naar de vier.
‘’waarom?’’ vraag ik aan Romeo als we bij ze staan.
‘’iets met een rat.’’ Zegt hij.
‘’we moeten gaan.’’ Zeg ik en sleep Kiro mee. De vier volgen ons het station uit en lopen de weg naar school.
‘’dus, jullie hebben samen geslapen?’’ vraagt Luminor.
‘’we hebben samen films gekeken.’’ Zegt Kiro.
‘’en waarom zijn jullie zo klef?’’ vraagt Romeo dan en ik kijk even op. Geen idee.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen