Amelia van Gaal
‘Hoe gaat het? Vraagt Ben, speler van het eerste elftal. ‘Prima, succes zo meteen dan maar he!’Hij glimlacht, en legt een hand op mijn schouder. ‘Goed gespeeld trouwens.’Ik glimlach en loop naar de kleedkamers. Al snel vliegen de opmerkingen over het Ajax-shirt naar me toe. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om het hele verhaal te vertellen dus zeg ik maar dat ik het gekregen hebt, Bianca, die zich naast mij omkleed, snuift. Ik kijk haar hoopvol aan. Zou Lasse er nog zijn? Geen idee. Tegelijkertijd zijn Bianca en ik klaar en begin ik naar de deur te rennen, Bianca en ik zijn misschien een beetje blijven steken in onze kindertijd af en toe. ‘Tikkie! Ik ben eerder!’ Ik steek mijn tong uit en zie Viktor en Lasse buiten praten. ‘Goedendag.’ Zeg ik zo serieus mogelijk en ga naast Bianca staan. Er stopt een ontzettend grote spelersbus voor de deur. Het is de bus van FC Bayern München, een van de grootste clubs in Duitsland. Ik kijk toe hoe de spelers uitstappen. Bianca en ik kijken allebei, twee spelers staan opeens voor ons. Ik kijk Bianca aan. ‘Euhm, tja, euhm.’ Mompel ik.

Viktor Fisher
Ik sta naast Lasse, tegenover Amelia en Bianca, die niet echt uit hun worden komen tegenover de Duiters. Vaak genoeg heb ik tegen ze gespeeld. Ik kijkt toe hoe er een jongen met lang haar Bianca besluipt met een emmer water en hem over haar heen gooit. ‘JASON!’ Hoor ik Amelia gillen, maar ze is te laat, ook zij krijgt de volle laag. ‘Je bent echt de stomste neef ter wereld!’ Is die jongen haar neef? ‘AUW, AMELIA DAT ZIJN BRANDNETELS!’ Ik kijk aandachtig toe hoe de jongen opstaat en Amelia vastpakt. Hij maakt aanstalten om haar erin te gooien, totdat ze begint te ratelen. ‘Jason als jij dit doet, dan houd ik geen goede praatjes meer over je bij Vitesse.’Ik gniffel en ik kijk naar Bianca. Zal ik haar uit eten vragen?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen