Foto bij De film_001

‘Collin, kom je nog?’
Ik liep vrolijk achter Lilly aan. Lilly en ik waren al bevriend toen we nog maar peuters waren, maar sinds 1 jaar hebben we verkering en vandaag waren we precies 1 jaar samen.
‘Collin, als je niet opschiet komen we te laat voor de film en ze wachten heus niet op ons twee hoor’, ze lachte en sloeg haar arm om me heen. Ik grijnsde en trok haar dichter tegen me aan. ’weet ik wel, maar ik heb geen haast’, zij ik met een grijns op mijn gezicht. Ze lachte weer en drukte een kus op mijn lippen, pakte mijn hand en trok me mee naar de bioscoop

Toen we in de bioscoop waren hadden we twee kaartjes gekocht waar we er maar een van gebruikte, want toen de film begon ging Lilly bij mij op schoot zitten
Ik sloeg mijn armen om haar heen en fluisterde: ‘sinds wanneer ga ik uit met een kleuter?’
Ze lachte en legde haar hoofd op mijn borst en zij: ’dat deed je altijd al, alleen je zag het niet’
‘nou ja zeg’, fluisterde ik verontwaardigd, ‘je bent niet echt aardig voor jezelf, je bent al 15! Beetje vreemd om jezelf een kleuter te noemen’. We schoten in de lacht en de mensen achter ons fluisterde dat we stil moesten zijn. We lachte weer maar deden wel wat ze vroegen.
Na de film liepen we hand in hand de bioscoop uit. Zodra we buiten waren zei ik: ‘dat was interessant, waar ging de film eigenlijk over?’
Ze lachte en vroeg: ‘waar heb jij op gelet, mij of op de film?’ ik krapte op mijn hoofd
‘eeh, voornamelijk op jou, geloof ik…’
Ze sloeg tegen mijn arm aan en rende weg terwijl ze haar tong uitstak. Ik trok mijn wenkbrauwen op en zette de achtervolging in.
Ik haalde haar al snel in en tilde haar op en liep zo naar een taxi.
‘waar moeten jullie heen’ zij de taxi chauffeur met een ongeïnteresseerde blik.
‘Coast Guard Road 15 in La Push’, zij Lilly met een grote gaap
‘ben je moe?’. Ze keek me met grote puppy ogen aan en zij met een kleuterstemmetje: ‘nee, hoe kom je erbij’ ‘’ het was maar een ingeving’’. Lilly legde haar hoofd tegen mijn borst en doezelde daar weg. Terwijl we door de bekende wegen van La Push reden, zag ik voor de winkel van de moeder van Embry de “bende van La Push” staan. Sam was druk tegen Paul aan het praten samen met dat nieuwe meisje: Julianna. Ze woont zelf niet in La-Push maar is er wel veel. Ik zag op dat moment Jared naar de taxi kijken. Ik stak mijn tong naar hem uit en dacht aan het gesprek dat ik laatst met mijn neef Jacob had gehad, want eerst was hij eerst ook bang van de bende van Sam en nu loopt hij er achteraan alsof hij een hond is die moet gehoorzamen aan zijn baasje, in dit geval Sam dus. We hebben daar flinke ruzie over gehad en Jacob was helemaal begonnen te trillen en zei dat ik me kop moest houden en dat er niks mis was met Sam, het zag er heel eng uit, maar op een gegeven moment kwam Billy – de vader van Jacob - binnen en zei dat Jacob moest dimmen. Jacob schudde zijn hoofd, niet opstandig maar alsof hij zich probeerde te concentreren, en het getril nam af. Toen het getril stopte zij Billy dat Sam hem nodig had en Jacob liep zonder nog iets tegen mij de deur uit. Billy schudde zijn hoofd terwijl hij zijn zoon nakeek en zij dat ik dat binnenkort wel zou begrijpen…

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen