‘Mother’Zeg ik als ze de grote keuken in loopt, misschien wel de grootte van jou huis.
‘Mother..’Zeg ik opnieuw en eindelijk kijkt ze me aan.
‘What Hayden?’Vraagt ze terwijl ze zichzelf een glas sinasappelsap inschenkt, duidelijk geïrriteerd.
‘Can I leave the castle tonight?’Vraag ik en ze kijkt me aan.
‘What for?’Vraagt ze en ik rol met mijn ogen.
‘I want to go out with my friends,’Zeg ik, terwijl ik mijn handen op mijn heupen plaats.
‘What friends?’Vraagt ze.
‘The friends I had before we moved into this bloody castle!’Schreeuw ik. De koning was niet mijn echte vader.
‘Hayden, honey, you know how I feel when you go out without Stud. Also you have an event tonight,’Zeg ze en ik loop de keuken uit.

Ik haat mijn prinsessen leven. Die vreselijk stiefvader van mij weet gewoon niet hoe hij een koningrijk moest heersen en hij weet ook niet hoe je mensen moet behandelen die niks hebben.
Ik had mijn moeder alles gegeven om niet met dat monster te trouwen maar het maakte haar niks uit. De reden waarom ik om de mensen van de arme kant van het koningrijk gaf is omdat mijn moeder en ik daar vandaan kwamen, en de koning, toen hij een prins was werd verliefd op mijn moeder. Toen ze verloofd waren was ik nog maar 6 maar ik haatte hem toen al. Nu ben ik 18 en de reden waarom mijn moeder mij niet naar buiten laat is omdat ze bang is dat ik terugkeer naar de plek waar ik ben opgegroeid, maar dat is bijna onmogelijk.

Het is al ongeveer 11 jaar geleden sinds de bruiloft en 9 jaar sinds dat mijn moeder koningin was geworden. Ik haat mijn leven. Ik haat alles aan dit. Mijn enige vrienden zijn het personeel en mijn moeder laat me nergens naar toe gaan zonder mijn bodyguard Studd.

‘Hayden I have your dress for the redcarpet tonight!’Amanda, mijn designer en visagiste, probeert mij in te halen terwijl ik me naar mijn kamer haast.
‘Amanda I don’t want go.’Zeg ik toen ze mij inhaalde en ik mezelf op mijn bed laat vallen.
‘Hayden I worked hard on this,’Zegt ze en ik ga recht op zitten.
‘Show it to me,’Zucht ik.

Ze laat me een prachtige jurk zien, hij was strapless, lang en wit.

‘It’s amazing,’Fluister ik en zachtjes pak ik de stof vast.
‘Please wear it,’Glimlacht ze.
‘Okay,’Zucht ik en Amanda overhandigde me een paar schoenen en de jurk.
‘How should I wear my hair?’Vraag ik en ik liet me eigen vallen op het krukje voor de make-up spiegel.
‘Well how about to keep your beach wavy hair and some beachy like makeup?’Zegt ze en ik glimlach.
‘Let’s do it.’

Ze maakt mijn haar en make-up af en ik kijk in de spiegel. Mijn bruine lange haar had een mooie slag en het eindigde rond mijn middel. Mijn make-up was licht. Ik had lichte poeder foundation, een lichte blush, eyeliner dat zo dicht mogelijk bij mijn wimper rand zat en licht blauwe oogschaduw. Ik besmeer mijn mijn lippen met een lichte rode kleur lippenstift.

Amanda helpt me met mijn jurk en ik glij mijn voeten de hakken in. Ze borstelt mijn haren nog een keer voordat ze mij bekeek. Ze knikt en overhandigt mij een lichtblauwe clutch dat matchete met mijn oogschaduw.

‘Perfect Hayden!’Schreeuwt Amanda terwijl ze op en neer springt.
‘What is this for?’Vraag ik, terwijl ik Amanda’s werk in de spiegel aan het bewonderen ben.
‘Your mother hasn’t told you?’Vraagt ze en ik richt mijn blik terug op haar.
‘My mother hasn’t told me anything worth having a red carpet event for,’Zeg ik verward en Amanda glimlacht.
‘I guess you will find out tonight,’Glimlacht ze terwijl ze mij de slaapkamer uitduwt en mij voor mijn moeder en de koning zet.
‘You look beautiful Hayden.’ Mijn moeder kust mijn wang.
‘Thank you mother,’Glimlach ik.
‘You look gorgeous darling,’Zegt de koning en ik knik.
‘So we are arriving later. Your limo is waiting for you. Stud is in the limo,’Zegt mijn moeder en ik knuffel haar, daarna loop ik naar de limo.
‘Hello Stud,’Glimlach ik en hij kijkt me aan.
‘Looking amazing as always princess,’Zegt Sud en ik lach.
‘My mother or King are not here,’Antwoord ik.
‘You know I love you princess,’Zegt Stud en ik lach opnieuw.

We arriveren op het event en ik stap de limo uit, lachend naar het publiek. Ik zwaai terwijl er cameraflitsen om mijn hoofd heen vliegen en ik word begroet door Justin en Selena, Katy Perry, Lucy Hale en meer geweldige sterren die ik lief heb.
Ik loop naar binnen met Demi Lovato langs mijn zij. Zij is mijn idool. Ze is zo sterk, een geweldige zangeres en ze is erg aardig. Ik zit naast Demi op de front row.

‘ You look completely gorgeous Hayden,’Fluistert Demi terwijl ik haar aankijk en glimlach.
‘Look whos talking sweetie,’Antwoord ik en samen lachen we.
‘Hello everyone!’Ik hoor mijn moeders britse accent en ik keek naar het podium.
‘We called this event to notify everyone of something in our life that will affect the kingdom,’Vertelde de koning en ik keek verbaasd naar ze.

Ik kruis mijn vingers voor een scheiding.

‘King Dallas and I are proud to propose that there will be a new member off the Royal family,’Zegt mijn moeder tegen het stille publiek en ik kijk bang naar mijn moeder en de koning.
‘I’m pregnant!’Glimlacht mijn moeder terwijl ik op sta en iedereen juigt.

Camera’s vliegen om mij heen terwijl iedereen vraagt wat ik ervan vind maar ik kan niet antwoorden. Mijn moeder kijkt mij met een schuldige blik aan. Tranen stromen over mijn wangen en ik kijk naar Demi.

‘You okay Hayden?’Fluistert ze maar ik trek haar weg en samen rennen we zo hard als we kunnen ergens ver vandaan hier.
‘Hayden what’s wrong?’Vraagt Demi als we een stille plek hebben gevonden.
‘My mother is pregnant,’Huil ik tegen haar schouder.
‘Aren’t you excited?’Vraagt Demi terwijl ze zachtjes over mijn rug wrijft.
‘I hate King Dalles,’Snif ik.
‘You hate your dad?’Vraagt ze.
‘He isn’t my real dad,’Leg ik haar uit terwijl ik haar in de ogen kijken.
‘Hayden, it will get better,’Fluistert Demi terwijl ze mij in een knuffel trekt.
‘What would I do without you Demi?’Lach ik.

We lopen weer terug naar de zaal en meteen duiken de camera’s weer op.

‘Hayden? What’s wrong?’Vraagt een intervieuwer terwijl alles om ons heen stil valt.
‘I’m really happy.’ Ik fake een smile.
‘Are you sure you want a baby brother or sister in your life?’Vraagt hij.
‘I don’t really care,’Antwoord ik.
‘Will there be a rival for who gets to take the thrown?’Vraagt hij en ik kijk naar Demi.
‘I don’t think that will happen anytime soon,’Zeg ik en hij vraagt me nog een vraag.
‘Do you plan on being married anytime soon? Have a love interest?’Vraagt hij en ik lach zachtjes.
‘Not at all,’Zeg ik en ik loop weg.
‘Hayden i’ll see you later.’ Demi geeft me een licht kneepje in mijn hand.
‘Bye babe!’Roep ik en ik loop weg.
‘Princess? What happened?’Vraagt Stud en ik kijk hem aan.
‘Why does everyone think i’m upset?’Vraag ik en hij wijst naar mijn gezicht.
‘Your makeup is alittle..’
‘Okay got it,’Zucht ik.
‘What’s wrong?’Vraagt hij.
‘Nothing. My mother is pregnant. Happy tears.’ Alweer fake ik een lach.
‘Queen Dana is pregnant?’Vraagt Stud en ik lach.
‘She didn’t tell you either?’Vraag ik en hij schud zijn hoofd.
‘She told Amanda.’ Ik rol met mijn ogen.
‘Amanda is everyones favorite,’Zegt Stud en ik lach nu een echte lach.
‘Tell my mother and King Dallast hat I am going to bed early and will not come down to supper,’Zeg ik en Stud knikt en ik loop het huis binnen, recht streeks naar mijn kamer.
‘How was it?’Vraagt Amanda als ik de kamer binnen loop.
‘I ruined your masterpiece,’Lach ik en ik wijs naar mijn gezicht, bij Amanda verschijnt er ook een glimlach op haar gezicht.
‘Well it was worth it! Aren’t you excited?’Vraagt ze en veegt de makeup van mijn gezicht met een doekje.
‘I’m thrilled,’Lieg ik.
‘Well i’ll get your night dress and you may go down for supper,’Zegt ze.
‘I’m not going to eat supper tonight,’Zeg ik en ze knikt en legt mijn nachtjurk op het einde van mijn bed.

Ik laat de jurk die ik nu droeg van me af vallen en stap in mijn nachtjurk. Ik laat mezelf op het bed vallen en trek de gordijnen dicht. Ik staarde naar het plafond voor uren. Denkend.

Ik lig in mijn enorme bed en gelukkig lieten moeder en King Dalles me met rust. Ik hoor mijn raam open gaan en ik keek van onder mijn dekens naar het raam. Ik zag een jongen in een blazer mijn spullen onderzoeken.

‘Who are you?’Vraag ik en ik sta op, mijn nachtjurk reikte mijn enkels.
‘Give me some money and jewels and ill let you be,’Zegt hij terwijl hij een mes naar me uitgestoken heeft.
‘I don’t know where any is Mister, but you may ask the King,’Zeg ik en hij kijkt me aan met perfecte glimmende groene ogen.
‘I’m robbing you bitch,’Zegt hij terwijl hij het mes op mijn nek plaatst.
‘How did you get up here? Where are the guards? And please do not use that fowl word,’Vraag ik netjes en hij grijnst, met een paar perfecte lippen.
‘Not important,’Zegt hij terwijl hij langs de gordijnen spiekt.
‘Do you know who I am?’Vraag ik terwijl ik bekeek hoe hij heel mijn kamer opsekop zet.
‘Yeah you’re that hot princess. Princess Hayden,’Antwoord hij en ik trek een wenkbrauw op.
‘Where are you going to be taking the money and jewels?’Vraag ik en hij kijkt mij recht in de ogen aan.
‘Somewhere in the woods where no one can find me,’Grijnst hij. Zijn voorhoofd raakt de mijne bijna aan.
‘Want to know something worth more then jewels in this castle?’Vraag ik en hij slaat zijn hoofd tegen mijn slaapkamer deur.
‘Don’t worry. It’s locked,’Voeg ik eraan toe en hij kijkt me weer aan.
‘Whats here that is worth more then money, and even jewels?’Vraagt hij ongeduldig.
‘Me,’Glimlach ik.
‘Do you actually think i’m going to kidnap the Princess of England? I’m just here for money,’Zegt hij ongeinteresseerd en ik zucht.
‘Well, I have guards at my door all night and I don’t have anything in here.’ De jongen kijkt mij verbaasd aan.
‘You want me, a peasant boy, to kidnap you, the Princess of England? You must be crazy,’Zegt hij terwijl hij nog steeds in alle kastjes is aan het kijken.
‘I wouldn’t call it kidnap if I wanted you to do it.’ Hij kijkt me aan alsof ik volledig gestoord ben.
‘Why would you want to leave this?’
‘I can tell you live in the Poor Pile,’Mompel ik.
‘How do you even know about the Poor Pile?’Vraagt hij en ik glimlach.
‘Because I lived there before I lived in here,’Antwoord ik en eindelijk begint hij door te krijgen wat ik bedoel.

De Poor Pile is hoe we het dorp naast ons noemen, waar hele arme mensen leven. Niemand kent de Poor Pile tenzij je er zelf gewoond hebt of je woont in de rijke huizen er naast.

‘Well things have changed since then princess.’ Hij glimlachtjes lichtjes.
‘Just take me!’Gill ik bijna.
‘You are a crazy bitch,’Lacht hij terwijl hij naar mij toe loop en mij als een bruid oppakt.
‘Can you stop calling me that?’Vraag ik en hij lacht opnieuw terwijl hij langzaam, mij nog steeds vasthoudend, naar het raam loopt.
‘Whatever you want princess,’Glimlacht hij en ik glimlach ook.
‘What’s your name?’Vraag ik.
‘Harry. Harry Styles.’

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen