Bianca Hoogendijk
Ik lig tegen Amelia aan en zojuist heb ik 3 uur liggen slapen. Nu kauw ik op een lollystokje. Lasse en Amelia liggen beidde te slapen. Ik gaap eventjes terwijl ik rechtop ga zitten. Mijn kleding plakt aan mijn lichaam en mijn blik schiet naar buiten. Ik draai mijn gezicht terug naar Viktor die achter het stuur zit. Uit verveling begin ik alle borden die we tegenkomen op te noemen,wel op mijn eigen manier aangezien ik het amper kan uitspreken. Mijn blik schiet naar Lasse die rustig wakker word en rechtop komt te zitten. Hij kijkt even naar Amelia en grijnst breed. ‘Ze slaapt schattig’ ‘Oja’is mijn reactie even. Lasse kijkt me vragend aan ‘Geloof me,je zult wel zien wat ik bedoel’ Hij knikt even en draait zich weer terug. ‘Hoelang moeten we nog?’ Ik haal mijn schouders op ook al ziet hij dat niet. Ik neurie het nummer op de radio mee. Mijn blik dwaalt af naar Viktor. Ik glimlach even en blijf hem bekijken. Totdat Lasse ineens antwoord ‘Kun je Amelia wakker maken Bianca?’ ‘Wat?,oja ‘ is mijn reactie terug. Ik tik der op haar schouder maar zodra ze geen spier vertrekt duw ik der letterlijk tegen het raam. Ze schrikt wakker waardoor ik niet meer bijkom.
Lasse Schöne
Zodra de auto stopt stap ik uit. We zijn er en maargoed ook want alles plakt vanwege de warmte. Mijn blik schiet naar Amelia. Ze ziet er nog steeds moe uit waardoor ik haar nog schattiger ga vinden. ‘Softy’hoor ik Bianca tegen me antwoorden terwijl ze langs me heen loopt met haar tas. Ik grijns even en schud mijn hoofd. Ongezien sneak ik naar Viktor en antwoord ik uit ‘Dus,wanneer ga je der vragen?’ Ergens weet ik zeker dat hij het gaat ontkennen maar het ontgaat hier niemand dat Bianca en Viktor een zwak voor elkaar hebben. Ik kijk hem vragend aan terwijl ik rustig mijn spullen zonder te kijken dus pak.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen