locatie: collinsville, illionois
inwoners: 24.707
gereden kilometers: 840 (eerst ruim 400 kilometer oneideige snelweg en toen nog ruim 400 kilometer hobbelige binnendoorweggentjes)
de reis was niet zo erg als ik gedacht had, het was nog erger
de leuke neef van levi was 14 en zat op honkbal, dat was het enige wat is van hem wist en dat weet ik van levi.
het ik ben johnny, was zo ongeveer het enige wat ik hem had horen zeggen.
nadat hij zich had voorgesteld had hij zijn oordopjes weer in gedaan om verder te luisteren naar zijn muziek, de rest van de dag had hij zijn oordopjes
niet meer uitgedaan, en de volgende dag ook niet.
ik had weleens gehoord dat chigago een leuke stad was, geen idee of het waar was want wij vertrokken er meteen.
want wie wil er nou de hele dag in een stad met leuke restaurantjes, internet cafe,s , enn coole winkeltjes rondhangen,
als je ook de hele dag op een bloedhete weg kon rijden? door het stof langs verlaten benzinestations en enorme rotpartijeen?
het was tenslotte de bedoeling dat we het echte amerika zouden zien.
wat was er nou leuk aan worlds largest catsup bottle, een enorme ketchup fles van een metertje of 62 flessen, boeiend!
daarna hadden we nog een uur in de auto gezeten op weg naar johnny,s route 66 cafe (dat hij zijn eigen cafe had vind onze johnny ook niet interesant)
het cafe was al jaren toe aan een vers laagje, en waarom het er zo vol zat begreep ik ook niet. het eten was echt niet lekker. ik roerde met mijn lepel
in iets groens waarvan ik niet wist of het johnny,s special route 66 saus was of iets anders onbestemds.
de hele zaak hing vol met route 66 dingen en verkeerdborden.moet je zien zij floor, en ze wijs naar de jaren 50 posters boven ons. er stonden ruimteschepen op, cool zijn ze he, ging ze opgewonden verder. ik wed dat het in rosswel vol zit met zulke plaatjes.
ik gaf haar de patatjes die ik over had en liep naar buiten om te kijken of daar nog wat onteresants was.
of of ik gewoon iets anders op de foto kon zetten. maar nee alleen een weg, dus maakte ik daar een foto van.
af en toe raasde er een auto voorbij met 120 kilometer per uur, waarom die haast om van A naar B tegaan?vroeg ik me af.maar goed alles beter dan ergens
tussen in zijn gestrand net zoals wij.
later die dag bereikte we onze eerste echte toerstenhotspot` cahokia mounds. een oude indiaanse stad.
ik had weleens gelezen over de maya,s en zo stelde ik me deze stad ook voor met coole tempels enzo. maar hier waren alleen een soort heuvels en terp achtige dingen met gras erop.ik vind het niet zoveel voorstellen. van een kleine heuvel maakte ik een foto en bedacht een bijschrift`: het bewijs dat het verleden net zo saai is als het heden.
floor tikte mij en levi op de schouder, wie het eerst boven is roept ze. meteen ging ze ervandoor zonder te kijken of we haar achterna gaan.
kom op drong levi aan. ook hij zette het op lopen . kom op lizy lizard zei floor. ik trok een grimas als ze me zo nodig lizy lizard noesten noemen deden ze maar
een wedstrijdje zonder mij. ik liep achter de volwassen aan naar het interprevite centre. zoals gewoonlijk was johnny in geen velden of wegen te bekenen.
overal hingen foto,s van heuvels alsof we die niet live konden zien als we naar buiten keken.
ook lagen er voorwerpen in de vitrine zoals oude lepels. een 1000 jaar oude hitkrant dat zou nog eens wat zijn.
zo,n 800 jaar geleden was dit de grootste stad van de wereld ( ze las voor uit de brochure maar deed alsof ze alles al lang wist)
snel glipte ik weg,mischien kon ik floor en levi ergend vinden, met hun rondjes rennen was altijd nog beter dan dit.
waarom heb je zo,n haast? ik stopte acuut achter het centre stond johnny tegen een muurtje aan te leunen en steentjes te mikken tegen een bord
waar cahokia mounds op stond. nou? vroeg hij. oh eh niks... denk na dacht ik bij mezelf ik moest met iets komen voordat hij zijn oordopjes weer
in deed...............


haha ik ga tvd kijken lkkr lang stukje.... had ik zin in byeeeeeeeee

xoxo

Reageer (1)

  • JackxD

    he ?! is het zow slecht dat niemand reageert ofzow wat moet ik veranderen??

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen