Foto bij 005

Ben je hier voor de videoclip?’. Sam stopte met lopen en keek om naar de vrouw achter de balie. ‘Ja’. ‘Hier naar links en dan de eerste deur rechts’. Sam glimlachte naar haar. ‘Bedankt’. Zonder haar had ze niet geweten waar ze naartoe zou moeten. Ze sloeg linksaf en opende de eerste deur rechts. ‘Ah, Sam! Mijn dropje!’, riep Pierre enthousiast. Sam keek hem met optrokken wenkbrauwen aan. ‘Hoi…’. Ze stapte naar binnen en sloot de deur achter zich. ‘Kom maar staan, leg jou tas en jas weg en kom maar hier staan’. Hij stond in het midden van de danszaal met vier meisjes om hem mee. Sam legde haar bruin leren tas op een bankje. Ze knoopte haar jas los en legde hem over haar tas. De meisjes hadden ook nog geen danskleren aan, dus liep ze maar gewoon naar Pierre. ‘Oke, wij zijn compleet, ga maar op grond zitten’. Sam keek even naar de andere meisjes. Eén keek een beetje verveeld voor zich uit, de andere drie keken naar Pierre en deden gewoon wat hij zei, dus ging Sam ook maar gewoon op de vloer zitten. ‘Oke, ik ga jullie voorstellen, dat is Nathalie’. Pierre wees naar het verveelde meisje. Ze deed niet eens de moeite om even op te kijken. ‘Rachel, Jennifer, Emily en Sam’, zei hij, terwijl hij één voor één naar hen wees. ‘Oke, iedereen elkaar kennen’. Hij klapte een paar keer in zijn handen, waarna hij naar de stereo installatie naast de deur liep en op een knopje drukte. ‘They don’t know about the things we do, they don’t know about the I love you’s...’, klonk het door de verschillende boxen in de zaal. ‘Dit is die liedje jullie gaan dansen op’. Zijn Engels was gewoon storend, zo slecht was het. Hij zette de muziek weer uit. ‘Ik heb geweldige dans gemaakt en joellie gaan geweldig dansen’. Hij glimlachte even naar hen. Sam glimlachte een beetje ongemakkelijk terug. ‘Wij gaan nu twee uur dans leren, daarna gaan wij jongens leren jullie liften’. Nathalie keek met een ruk op naar Pierre. ‘Gaan ze ons liften?’, vroeg ze ontzet. ‘Ja’, antwoordde Pierre. ‘Die vijf sukkels?’. ‘Het zijn helemaal geen sukkels!’, riep Emily. ‘Stop!’, riep Pierre voordat Nathalie iets kon zeggen. ‘Popsterren gaan joellie liften’, besloot hij. ‘Ik wil nog niet dood…’, mompelde Nathalie. ‘Je gaat echt niet dood’. Emily keek met een geïrriteerde blik naar haar om. ‘Ze hebben nog nooit iemand gelift, wedden dat ze me laten vallen? Wat voor lift is het eigenlijk?’. Nathalie keek van Emily naar Pierre, die zich alweer omdraaide. ‘Mooie lift, mooie lift…’, zei hij vaag en liep weer naar de stereo. ‘Meisjes, staan gaan, jullie gaan kleren en schoenen aandoen en dan gaan wij dansen’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen