Foto bij Arme familie Clearwater_001

De volgende morgen was ik vroeg wakker, maar ik bleef liggen omdat ik nog te moe was om op te staan. Toen ik al twee uur op mijn bed lag te lezen, dagdromen en vervelen kreeg ik honger en besloot dat ik nu wat moest eten. Lilly zal ook wel wakker zijn. Ik stapte mijn bed uit en ging opzoek naar mijn zwembroek. Toen ik langs mijn spiegel kwam kon ik het niet laten om er toch even in te kijken. Gek, ik was alweer gegroeid en had het nog steeds heet. Ik had eindelijk mijn zwembroek gevonden onder mijn bureau en verwisselde hem voor mijn pyjama broek, en trok een T-shirt over mijn hoofd. Ik liep naar beneden, plunderde de ontbijtkast en daarna pakte ik de sleutels van het huis en liep naar buiten, stak de straat over naar het huis van Lilly. Eenmaal daar pakte ik een steentje en gooide die tegen het raam van Lilly, bijna meteen daarna werd de deur open gedaan. ‘Collin!’ Lilly sloeg haar armen om mij heen. Ik lachte en drukte een kus op haar haar. Mm ze ruikt altijd zo lekker. ‘sinds wanneer ben jij zo wakker in de morgen?’ vroeg ik. ‘eeh...’, maar verder kwam ze niet want ik zoende haar. ‘ik hou van je’, fluisterde ze. ‘ik ook van jou’, was mijn antwoord. Ze trok haar armen terug en zette een stap achteruit zodat ze me kon aankijken. ’Jezus Collin, je bent heel heet, heb je koorts of zo?’ ‘’ nee, niet dat ik weet.’’ Ze sloeg haar armen weer om mij heen en vroeg: ‘wat gaan we doen vandaag?’ ‘’ ik ga met Brady weg vandaag, een jongens uitje, je weet het wel.’’ ‘veel plezier dan.’ Lilly keek erg teleurgesteld. Maar ze gaf me een kus en bedacht zich, ‘trouwens ik kan helemaal niet. Mama krijgt visite en ik mag niet weg’. ‘aah arme jij’ zei ik terwijl ik haar nog een kus gaf en haar in haar buik porde. Ze lachte en deed de deur voor mijn neus dicht. Ik stak de straat over en liep naar mijn eigen huis. Eenmaal thuis keek ik op de klok. Verdraaid, het was al bijna half 12 en mijn ouders waren nog niet op. Ik pakte pen en papier en liet een briefje achter:

mam, pap,
ik ben met Brady naar
het strand.
Ik weet niet wanneer we weer
terug zijn.
Ik heb geen mobiel mee want
die was leeg.
Collin


Ik liep naar boven om mijn handdoek te pakken en toen ik die had stopte ik mijn sleutels in mijn broek zak en sloot de deur. Daarna liep ik door de bossen en floot een vrolijk liedje. Toen ik me een weg baande door het laatste beetje struikgewas, zag ik Brady al zitten, maar hij was niet alleen, toen ik beter keek zag ik dat het Seth Clearwater was. ‘hey Collin’, zij Brady vrolijk. ‘hey jongens, hoe is het?’ begroete ik ze. ‘prima’, zeiden ze in koor. ‘wat brengt jou hier Seth?’ vroeg ik.
‘wat denk jij? Leah was in een zeer ‘’ goed ‘’ humeur, dus ben ik maar het huis uit gevlucht’, hij schoot in de lach. ‘doet Leah nog steeds zo raar?’ vroeg Brady. ‘ja, je wilt niet weten hoe boos ze is op haar nicht Emily, vannacht liep ik langs haar kamer, ik moest naar de WC, en ze lag de hele tijd om Sam te roepen en daar begon ze nog harder te roepen dat Emily een valse bitch was en dat ze moest oprotten enzo. zToen hield ze ineens op en begon heel erg hard te huilen… zelfs papa en mama hadden 10 minuten nodig voordat Leah wakker was en daarna heeft ze nog, ik denk, 20 minuten liggen huilen. Maar weet je wat nog het raarste was? Toen Leah begon te huilen ben ik naar mijn kamer gevlucht en was ik voor het raam gaan staan, en door het struikgewas zag ik een zwarte wolf staan, en wat ik toen zag was echt eng, want het leek alsof Leah’s gehuil hem pijn deed, want op een gegeven moment keek hij naar haar raam en ik zweer dat ik een traan zag lopen.’ Seth huiverde en ik en Brady hadden al die tijd zitten luisteren, want in heel La-Push vonden de inwoners het onvergeeflijk wat Sam had gedaan, alleen de stamoudste hadden er een hele rare mening over want toen ik aan de vader van Jacob vroeg wat hij er van vond zij hij dat Sam geen keuze had en het ergste nog, Jacob was het met zijn vader eens, ik had Jacob boos aangekeken en was kwaad hun huis uit gelopen. ‘Collin’, er zwaaide een hand voor mijn gezicht, ‘Collin, is alles goed?’ vroeg Brady. “hé, zei je wat?” ‘ja, wel wakker blijven hé. Heb je honger? Mijn moeder heeft broodjes gesmeerd.’ “dank je”, zij ik, terwijl ik een broodje aanpakte, ‘weet je ik moest net aan Jacob denken want zijn vader zegt dat Sam er niks aan kan terwijl dat hij er wel degelijk wat aan kon doen.” De andere knikten instemmend en Seth zei dat zijn vader er net zo over dacht als Billy. Terwijl we aan het praten waren, hadden we alle broodjes opgegeten. ‘zullen we gaan klifduiken?’ vroeg ik. De anderen knikte instemmend en we trokken alle 3 onze T-shirts uit en namen een aanloop. Seth was de eerste die sprong, maar Brady volgde al snel en ik sprong bijna tegelijkertijd met Brady. Toen we lachend uit het water kwamen werden we ineens nat gespoten. We keken op en zagen Lilly met 2 vriendinnen staan. Seth, Brady en ik keken elkaar aan en storten ons op de meiden. Ik nam Lilly voor mijn rekening, nam een snoekduik en pakte haar vast, trok het waterpistool uit haar handen, tilde haar over mijn schouder en liep richting zee. Lilly begon te schreeuwen zodra ze doorhad wat ik van plan was en begon met haar vuisten op mijn rug te slaan. Toen ik diep genoeg in de zee stond haalde ik haar van mijn schouder af en gooide haar in zee. Daarna maakte ik dat ik weg kwam. Zodra ik weer op het strand was, zag ik dat Seth Zoë in een houdgreep had en dat Brady gevloerd was door een meisje dat ik niet kende. Zodra Lilly weer op het strand was en net op het punt stond door te slaan, vroeg ik: ‘wie is dit’, terwijl ik op dat meisje wees die Brady tegen de vloer had gebracht. ‘oh, dat is mijn achternichtje Eva, ze komt uit Seattle en ze logeert een paar daagjes bij mij.’ “en hoe ga je dat doen met school?” vroeg ik. ‘ehh, ze blijft dan thuis bij mijn moeder tot ik weer terug ben. Oh Eva dit is mijn vriendje Collin Littlesea en dit zijn zijn vrienden, Seth Clearwater en Brady Fuller.’ “hoi”, zei Eva verlegen. “hoi”, zeiden wij terug. ‘eh Seth, je mag me nu wel weer los laten hoor.’ Seth had Zoë nog steeds in de houdgreep vast en liet snel los. “sorry”
Op dat moment ging Brady’s telefoon. Hij rende de klif op om zijn telefoon te pakken. ‘hallo, met Brady… Ja, is goed, ik zal het door geven… Doei.’ Hij kwam weer naar ons toe. ‘Collin je moet naar huis, je moeder hebben je nodig’ “oh, oke, doei allemaal.” Ik gaf Lilly een kus, pakte mijn shirt en liep via het bos terug naar huis. In het bos liep er iemand op mij af. ‘ excuseer me. Maar waar kan ik het huis van de familie Clearwater vinden?’ “nou dan moet je hier links af en dan alsmaar rechtdoor. Dan kom je het vanzelf tegen.” ‘oke, hartstikke bedankt.’ Hij liep weer door. Freaky gast, Ik zal morgen eens aan Seth vragen wat hij moest. Ik liep weer verder. Eenmaal thuis werd ik meteen weer het huis uitgestuurd want mama was wat boodschappen vergeten en ik mocht ze gaan halen. Ik liep rechtstreek naar de winkel van Tiffany (de moeder van Embry), want die zijn op zondag open. Ik haalde wat we nodig hadden en liep weer naar huis. Thuis moest ik mijn kamer opruimen en de gang stofzuigen en nog veel meer. Leuk hoor enig kind zijn en een vader hebben die voortdurend stomdronken is en dan de halve dag nodig heeft om zijn roes uit te slapen en dan vervolgens tegen iedereen gaat mopperen dat het een zooitje thuis is en dat ze zachtjes moeten zijn.
S’avonds ging ik doodmoe na het eten naar mijn kamer en viel met kleren en al in slaap op mijn bed en ik sliep (wonder boven wonder) de hele nacht.

Reageer (3)

  • EvaSalvatore

    :P

    1 decennium geleden
  • EvaSalvatore

    shut up

    1 decennium geleden
  • Heronwhale

    grrrrrrrrrrrr pwieeeeeeeeeh grrrrrrrrrr pwieeeeee. ik hou van slapen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen