Foto bij 010

Sam hield de rode spitzen even in de lucht. ‘Ze zijn echt prachtig’, merkte Megan bewonderend op. ‘Zou ik mijn haar die kleur verven?’. Sam keek haar met grote ogen aan. ‘Zo rood?’, vroeg ze ontzet. Megan knikte. Ze pakte een pluk van haar al rode haar. Sam lachte. ‘Je kan het proberen’. ‘Heb je die kwal al gebeld?’, begon Megan over een heel ander onderwerp. Sams wenkbrauwen vlogen omhoog. ‘Vergeten! Ik was zo druk met die spitzen dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb’. Haastig haalde ze haar mobiel uit de zak van haar spijkerbroek. ‘En hij is geen kwal’, zei ze, terwijl ze door haar contacten scrolde. Megan glimlachte geamuseerd. ‘Echt wel’. ‘Helemaal niet’. ‘Echt wel’. Ze stond op en liep naar de over. Sam hield haar telefoon tegen haar oor. ‘Hey’, klonk het aan de andere kant van de lijn. Sam fronste lichtjes. Normaal zei hij er altijd iets achteraan. ‘Hey, kwal…’, mompelde Megan, terwijl ze de lasagne uit de over haalde. Sam draaide zich om in haar stoel. ‘Hoi’. ‘Hoe ging de videoclip?’. Sam glimlachte. ‘Goed, ik heb rode spitzen gekregen, ze zijn echt prachtig’, vertelde ze enthousiast. ‘Leuk…’, mompelde Jake. ‘Is er iets?’. ‘Oh my god’, zei Megan sarcastisch. Ze kwam met de schaal opgewarmde lasagne en een vork tegenover Sam zitten. ‘Nee, alles gaat goed’. Sam kom gewoon horen dat het niet goed was. ‘Je kan echt niet acteren’. Jake zuchtte. ‘Weet ik’, gaf hij toe. ‘Kun je vanavond afspreken?’. ‘Ik heb een show’. ‘Morgenavond?’. ‘Etentje met de crew, ofzo’. ‘Vrijdagavond?’. ‘De laatste keer Notenkraker’. Jake zuchtte geïrriteerd. ‘Zaterdagavond?’. ‘Ja, is goed’. ‘Acht uur bij central park?’. ‘Waarom bij central park?’. Jake zuchtte weer. ‘Doe nou maar gewoon’. Sams frons werd wat dieper. ‘Oke…’, mompelde ze. ‘Tot dan’, zei Jake haar gedag. ‘Jah… Tot zaterdag’, zei Sam ietwat overdonderd, waarna ze ophing. ‘Gaat het niet goed met de kwal?’, vroeg Megan. Sam draaide zich weer om. ‘Hij is geen kwal’, zei ze weer. ‘Oh, echt wel’. Megan legde haar vork weg. ‘Alleen dat naar achter gekamde haar al’. Ze maakte een paar vage bewegingen met haar handen. Sam schudde haar hoofd. ‘Hij klonk zo raar, ik weet niet wat hij heeft’. Megan pakte haar vork weer. ‘Daar kom je zaterdag wel achter’. Ze haalde met de vork wat lasagne uit de schaal en stak het naar Sam uit. ‘Wil je een hapje?’, vroeg ze spottend. Sam glimlachte en trok haar bak sla naar zich toe. ‘Nee, ik heb hier genoeg aan’. Megan vond het geweldig dat Sam zich aan een strikt dieet hield en mocht haar daar dan ook graag mee pesten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen