"Dus, wat is je plan?", vroeg Cat terwijl ze op een stoel plofte. "We gaan Bella aan Jacob koppelen." Ze trok een wenkbrauw op. "Serieus, dat is alles?" "Griet, jij ziet niet hoe hij naar haar kijkt elke dag. Volgens mij is ze zijn partner. Maar ze heeft een vriend, die ook zo'n creepy wolf is, en Edward gaat kapot als Bella het uitmaakt en dan iets met Jake krijgt.", legde ik geduldig uit. "En hij blijft leven en voor de rest van zijn leven ongelukkig." Cat knikte langzaam. "Dat zou kunnen werken... Maar denk je dat het gaat lukken?" Ik knikte. "Het moet wel geleidelijk gaan, maar het voordeel is dat ik in het reservaat mag komen, zonder door de wolven opgejaagd te worden.", zei ik. "En Bella vertrouwt me." Ik glimlachte. Dit was misschien mijn beste idee tot nu toe. Meestal was het Cat die dit soort dingen bedacht. "Hoe wil je het aanpakken?", vroeg ze. "Hmm, misschien kun jij Edward nog een beetje uitdagen, zodat hij in een slecht licht wordt gezet. Ik ga vanavond met Bella naar een of ander kampvuur. Stamverhalen enzo. En dan kan ik haar een beetje pushen richting Jake." Er was alleen één probleem: Edward had Bella ten huwelijk gevraagd en als de situatie niet snel zou veranderen, dan zou ze ja zeggen. Dat zou alles een stuk moeilijker maken. "Daarover, ik moet gaan." Ik gaf Cat een knuffel. "Succes.", zei ze nog.

"Hallo Charlie, ik kwam Bella ophalen.", zei ik vriendelijk toen Bella's vader de deur opendeed. Hij knikte. "Bells, Scarlett is er!", riep hij. Een halve minuut later stond Bella naast hem. "Hey Scar, ik zie je straks nog wel.", zei ze. Ze pakte haar jas en volgde me naar mijn auto. Ze was best stil op weg naar het reservaat. "Wat is er?', vroeg ik na een tijdje. "Edward doet zo raar de laatste tijd. En hij was niet op school, maar heeft niet gebeld en had geen rede, want t regende gisteren." Ze keek verdrietig. "Bella, weet je zeker dat hij je ware is?" Ja, ik moest nog werken aan mijn subtiliteit. Ze knikte. "Maar je bent nog nooit eerder verliefd geweest, hoe kun je het dan zeker weten?" Ze lachte en schudde haar hoofd. "Je snapt het niet." "Wat snap ik niet? Schat ik ben 80, hoogbejaard dus. Ik denk dat ik het wel snap." Ze lachte. Ik parkeerde mijn auto bij First Beach. "Denk er nou maar niet te veel over na, geniet van vanavond.", zei ik. Jake begroette Bella uitbundig. Hmmm, misschien werd dit makkelijker dan ik dacht. Gewoon ervoor zorgen dat niet alleen Bella, maar iedereen aan Edward ging twijfelen en dan zou Jake maar al te graag de rest doen. Mijn aandacht, nou ja, groot deel van mijn aandacht, werd geclaimed door Seth. Niet dat ik het erg vond. We gingen zitten en ik legde mijn hoofd op zijn borst. Seth speelde met mijn haar en ik luisterde aandachtig naar de verhalen die Billy vertelde. Nou ja, todat het over vampiers ging. Ik zweer dat iedereen opdat moment, al was het voor een halve seconde, naar mij keek. Serieus, als ik het nog had gekunt, had ik gebloosd.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen