Foto bij 016

Z’n twintig minuten later hadden ze allemaal een bord met vis voor zich. Ryan was nog gekomen, de man had zich voorgesteld als Rick Murray, de manager van de jongens, maar van Nathalie had niemand meer iets gehoord. Liam was nog steeds niet terug, dus hadden de jongens maar voor hem besteld. ‘Sushi is echt raar spul’, zei Rachel met een vies gezicht. ‘Ik bedoel, serieus, wie heeft er ooit bedacht rijst met vis te gaan eten?’. Niall keek haar kant op. ‘Mag ik het hebben?’. Rachel fronste lichtjes. ‘Nee…’. Niall keek even zielig. ‘Jammer...’, mompelde hij. Rachel prikte wat in haar eten. Sam stopte haar eerste stuk sushi in haar mond. ‘Ik vind het heel lekker’, zei Jennifer. Sam knikte. Het smaakte echt geweldig. Emily begon aan haar derde glas wijn. Sam was benieuwd of die straks nog op haar benen kon staan. Liam kwam het restaurant weer binnen. Hij stopte net zijn mobiel weer in zijn broekzak. Hij liep achter Rick, Harry en Niall langs en kwam weer naar Sam zitten. ‘Jij bent lang weggeweest’, merkte Louis op. Liam knikte. ‘Scarlett gaat in het leger’, vertelde hij. ‘Het leger?’. Zayns wenkbrauwen vlogen omhoog. ‘Dat is toch heel gevaarlijk?’, vroeg Harry. ‘Nee, ze wordt monteur daar’. ‘Oh…’, mompelde Louis. ‘Wie is Scarlett?’, vroeg Jennifer. ‘Mijn vriendin’, antwoorde Liam met een ietwat trotse glimlach. Sam moest er zelf ook van glimlachen, zo lief was het. ‘Ze gaat dus niks gevaarlijks doen, ofzo?’. Niall keek even naar Liam om. ‘Nee, daar was ik eerst ook bang voor, maar ze zei dat ik er honderd procent zeker van kon zijn dat haar niks zou overkomen’. Hij wierp een blik op zijn bord. ‘Wat is dit?’. Louis keek op van zijn eten. ‘Sushi’. Liam zuchtte door de domheid van Louis. ‘Ja, dat snap ik, maar wat?’. ‘O, dat weet ik niet, het heeft één of andere moeilijke naam’. Emily giechelde. Z’n hoog giecheltje waar je op een gegeven moment helemaal gek van werd. ‘Heb je een foto van haar?’, vroeg Rachel geïnteresseerd. ‘Nou…’, mompelde Liam Hij pakte zijn vork en begon in zijn eten te prikken. ‘Ik heb nog niet echt een foto met haar’, gaf hij toe. ‘Ze hebben elkaar vorige maand ontmoet’, vertelde Zayn. ‘O, jullie zijn nog niet zo lang samen’, concludeerde Jennifer. ‘Nee, ze komt met kerst naar Londen, trouwens’. Liam keek even naar de jongens. ‘Voetballen in de sneeuw’. Niall lachte even. ‘Ja, lach maar, met Scarlett winnen Harry en ik wel van jullie’, zei Louis. Zayn keek naar hem op. ‘Pff, droom maar lekker verder’.

Sam dronk haar glas leeg en zette het weer op de tafel. Als laatste stond ze op van haar stoel. Ze pakte haar tas onder de tafel vandaan en liep achter de jongens aan. Rachel, Emily en Jennifer liepen voor de rest uit. Achter hen liepen Pierre, Ryan en Rick. Louis, Harry, Liam en Niall liepen naast elkaar. Zayn liep er een beetje achter, dus besloot Sam naast hem te gaan lopen. ‘Lekker gegeten?’, vroeg ze hem. Hij keek naar haar om en knikte. ‘Jawel, jij dan?’. ‘Het was heerlijk’. Ze liepen het restaurant uit en sloegen rechtsaf. Zayn stopte, pakte haar bij haar pols en trok haar mee naar links. Verbaast keek Sam naar hem om. Hij liet haar pols weer los. ‘Mag ik je nummer?’, vroeg hij haar met en scheef glimlachje. Sam keek hem even aan. Dus toch wel. Ze pakte haar tas wat steviger vast. ‘Uhm… Nou… Ik heb al een vriendje’. Heel even zag ze teleurstelling in zijn ogen, maar dat was ook snel weer weg. ‘O, maar op die manier bedoelde ik het ook helemaal niet’, herstelde hij zich snel. Sam keek hem geamuseerd aan. Ze sloeg haar armen over elkaar. ‘Niet?’. ‘Nee, helemaal niet’. ‘Moet ik me nou beledigd voelen?’. Zayns ogen werden groot. ‘Nee, dat was ook niet mijn bedoeling’. Sam lachte om zijn reactie, waarna hij even opgelucht keek. ‘Je mag mijn nummer wel, hoor, geef je mobiel maar’. Ze stak haar hand naar hem uit. Hij glimlachte naar haar, waarna hij zijn mobiel uit zijn zak pakte.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen