Foto bij 018

Zayn zat op één van de twee banken in hun hotelkamer. Hij staarde naar de telefoon in zijn hand, niet wetend wat te doen. Op tafel lag een doos pizza met slechts één stuk erin en een paar aangebroken blikjes Pepsi eromheen. ‘Waarom bel je haar niet gewoon?’, vroeg Niall ineens achter hem. Zayn maakte een spastische beweging. ‘Hoe lang sta je daar al?’, vroeg hij verbaast. Niall kwam op de bank tegenover hem zitten. ‘Niet zo lang, hoor’, stelde hij hem gerust. Zayn wierp een blik op zijn telefoon. ‘Ze heeft een vriendje’. Niall trok één wenkbrauw op. Hij had net het overgebleven stuk pizza in het vizier gekregen en pakte het uit de doos. ‘Dus?’, vroeg hij, waarna hij een grote hap nam. ‘Dus is ze bezet’. Zayn liet de telefoon rondjes draaien in zijn hand. Niall fronste lichtjes. Hij slikte het stuk pizza weg. ‘Wat is dit voor slap gedoe? Waar is de Bradford Badboy gebleven?’. Zayn bleef naar zijn mobiel kijken. ‘Je weet dat ik dat niet meer leuk vindt…’, mompelde hij. Niall zuchtte gefrustreerd. ‘Jij bent zo dom soms, hè’. Zayn keek hem beledigd aan. ‘En bedankt’. ‘Elk meisje zou jou kiezen boven haar vriendje’, vervolgde hij zijn peptalk. ‘Denk je?’. Zayn ging wat rechterop zitten. ‘Tuurlijk! Dude, kijk jij wel is in de spiegel?’. Terwijl hij het zei, bedacht Niall zich dat dit heel dom was. Zayn keek hem even aan. ‘Oke, dat was niet z’n geweldige vraag…’. Niall nam nog een hap van zijn pizza. ‘Maar ik bedoel dat jij veel beter bent dan dat vriendje van haar’, zei hij met volle mond. Zayn knikte. ‘Ja, dat klopt’. Zelfvertrouwen was zijn probleem niet. ‘Dus moet je haar opbellen en zorgen dat ze een keer met je uitgaat’. ‘Ja, dat is precies wat ik ga doen!’. Zayn legde zijn mobiel op tafel. ‘Morgen’. Niall keek hem met samengetrokken wenkbrauwen aan. ‘Waarom morgen?’. Zayn haalde zijn schouders op. ‘Vandaag is gewoon een slechte dag’. Hij was zenuwachtig en bang dat ze nee zou zeggen, maar dat vertelde hij mooi niet. Niall zuchtte. ‘Oke, wat jij wil…’. Met een zak M&M’s kwam Louis het keukengedeelte uitlopen. Hij keek Zayn aan en wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Dus onze badboy heeft eindelijk een meisje gevonden?’. ‘Dat vindt ik niet meer leuk’, zei Zayn nog een keer. Louis lachte. ‘Maar wij wel’. Hij liep om de bank heen en zakte naast Zayn neer. ‘Ik ben het helemaal met Niall eens, je moet er gewoon voor gaan’. Hij stopte een handje M&M’s in zijn mond. Zayn fronste. ‘Heb je ons afgeluisterd?’. Louis knikte hevig. ‘En weetje wat nou het leuke is?’. Zayn trok zijn wenkbrauwen op. Hij snapte niet dat dit ergens ook nog leuk was. ‘Nou?’. ‘Als jij wat met haar krijgt, ga je veel vaker naar New York, wij kunnen natuurlijk niet zonder jou, dus moeten wij ook mee en komen we veel vaker in deze geweldige stad’. Hij had het al helemaal uitgedacht. Zayn lachte. ‘Jij bent echt gek’. ‘En Rick dan?’, vroeg Niall. ‘O, die mag ook mee, hoor’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen