Foto bij 021

Sam trok de deur achter zich dicht. Ze gooide haar tas neer onder de kapstok. Megan lag nog steeds op de bank, maar voor de verandering stond de tv uit. Sam zuchtte. ‘Heb je daar serieus de hele dag gelegen?’. Ze knoopte haar jas los. Megan schudde haar hoofd. ‘Ik kwam pas om twaalf uur uit bed’. Sam zuchtte nog een keer en hing haar jas aan de kapstok. Ze liep naar de hoekbank en plofte naast Megan neer. ‘Hoe was je dag?’, vroeg die haar. ‘Ik ben de zwarte zwaan’. ‘Zwarte zwaan?!’, riep Megan verontwaardigd. ‘Ja, dat zei ik dus ook!’. Sam ging met een hand door haar gezicht. ‘Wie is de witte zwaan?’. ‘Chloe…’. Sam zei op zo walgend dat het Megan deed lachen. ‘Dat meisje dat ineens verdween?’. Sam knikte. ‘Die, ja’. Megan fronste. ‘Is ze goed?’. ‘Ja’, gaf Sam toe. ‘Dat is het erge eraan, ik kan niet zeggen dat ik beter zou dansen’. Megan legde een hand op haar schouder. ‘Jij gaat gewoon de zwarte zwaan dansen en je gaat Robert laten zien dat jij de beste bent’. ‘Nee, dat kan niet, ik heb net geoefend en ik bakte er niks van’. Megan begon hard te lachen. ‘Ik ben naar al je stukken geweest en je was altijd de beste’. Sam wist zeker dat dit niet zo was, maar ze glimlachte even dankbaar naar Megan. ‘Robert zei dat ik los moest laten en ik veel te gecontroleerd dans’, legde ze uit. ‘Dat is beter dan te verstrooid…’, mompelde Megan. Voor het gemak negeerde Sam deze opmerking. ‘Ik heb wel honderd pirouetten gedraaid, op het laatst zei hij dat het wel goed was geweest en dat ik er wel mee kon stoppen voor vandaag’. Ze kon wel huilen. Robert had nog nooit zoiets tegen haar gezegd. ‘En hoe ging het met Chloe...?’. Megan durfde het bijna niet te vragen. Sams ogen spuwden vuur. ‘Geweldig!’, riep ze woedend. ‘Ik snap echt niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, eerst kon ze haar routines nooit onthouden en deed ze nooit serieus en nu ineens in ze de prima ballerina!’. Megan trok haar wenkbrauwen op. ‘Is er nog iets leuks gebeurd vandaag?’. Sam haalde diep adem, waarna ze naar Megan glimlachte. ‘Ik kwam Zayn tegen’. ‘Ooh! Vertel!’, riep Megan enthousiast. Sam lachte. ‘Hij vroeg me mee uit’. Megans mond viel open. ‘Serieus?’. ‘Ja, heel serieus’. ‘Oh my god! Dat is zo gaaf! Hij is heel knap!’. Ze leek het leuker te vinden dan Sam zelf. ‘Je hebt hem toch nog nooit gezien?’. Sams wenkbrauwen fronsten lichtjes. Megan keek schuldig. ‘Ik ging hem opzoeken op google…’, gaf ze toe. Sam begon te lachen. ‘Als jij nou is van de bank afkomt, kun je plaatjes zoeken van je eigen date’. Megan zuchtte. ‘Als dat toch is zou gebeuren…’. Sam stond op. ‘Volgens mij zijn mijn tenen aan het bloeden’. Megan trok een vies gezicht. ‘Iel…’. Sam knikte. ‘Ja…’. Met deze woorden liep ze voor de tv langs, naar de badkamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen