Foto bij 025

Met zijn tweeën zaten Sam en Zayn in de auto. De radio stond aan en Zayn tikte met zijn hand mee op het ritme van de muziek. Geconcentreerd keek hij voor zich uit. Hij zou het niet toegeven, maar hij vond het best eng om door New York te rijden. Vooral in het donker. Overal liepen mensen en reden auto’s. Hij was steeds weer bang dat hij een ongeluk zou veroorzaken. Sam keek in stilte voor zich uit. Hij keek een even naar haar om, waarna hij weer snel naar de weg keek. ‘Waar wil je de volgende keer heen?’, vroeg hij haar. Ze draaide haar hoofd naar hem om. ‘Komt er een volgende keer, dan?’. Hij glimlachte lichtjes. ‘Dat hoop ik’. Hij wou haar echt wel aankijken, maar er reden te veel auto’s voor hem. Sam lachte. ‘Ik zal erover denken, goed?’. ‘Of je nog een keer met mij uit wil, of waar we naartoe gaan?’. Voor een stoplicht kwam de auto tot stilstand. Sam glimlachte naar hem. ‘Waar we heen gaan’. Hij keek met een glimlach naar haar om. ‘Doe maar’. Het stoplicht sprong op groen en hij trok op. ‘We zijn er al’, merkte Sam op. ‘Echt waar?’. Zayn keek naar rechts, waar hij het appartementengebouw waar ze woonde, zag staan. Ze lachte. ‘Ja, echt waar’. Hij liet de auto naast de stoep tot stilstand komen. Ze keek naar hem om. ‘Dankje, voor vanavond’, zei ze. Hij glimlachte. ‘Nee, jij bedankt’. Ze opende het portier. ‘Wel goed nadenken, hè?’. Geamuseerd keek ze naar hem om. Hij knipoogde haar naar. ‘Zal ik doen’. Ze zette één voet op de stoep. ‘Doe-‘. ‘Wacht even’, onderbrak hij haar. Hij pakte haar linkerhand vast en trok haar terug de auto in. Vragend keek Sam naar hem om. Hij boog voorover en drukte zijn lippen op de hare. Veel tijd om na te denken had ze niet. Hij stopte de kus al snel weer, maar bleef wel dichtbij haar. Zijn grote, bruine ogen waren vlakbij. Omrand met dikke, zwarte wimpers. Sam knipperde een paar keer. Ze waren prachtig. Hij trok zijn wenkbrauwen op, wachtend op een reactie. Ze glimlachte. Zijn mondhoeken krulden omhoog. Sam bracht haar hoofd dichterbij, sloot haar ogen en zoende hem. Het maakte haar niks uit dat het pas een paar dagen uit was met Jake. Ze voelde gewoon een klik met Zayn. Iets dat ze nog nooit eerder had gehad. Ze had erover gehoord en zich altijd afgevraagd hoe dat zou zijn. Zelf had ze het nog nooit meegemaakt, tot nu. Ze trok haar hoofd terug. Hij glimlachte breed naar haar. ‘Ik… Uhm… Ik ga naar huis’. Sam wees richting het gebouw. Zayn knikte. ‘Ik hoor het wel als je wat bedacht hebt’. Ze lachte. ‘Is goed’. Ze stapte door het, nog openstaande, portier de stoep op. Ze sloot het en keek nog een keer naar Zayn. Hij knipoogde nogmaals naar haar. Ze zwaaide even, waarna ze zich omdraaide en met een blij gevoel richting het gebouw liep.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen