en nummer 2 :)
tips worden gewaardeerd
ga proberen om elke 3 dagen een nieuw stukje te schrijven vanaf nu :)
hope you like it :)
speciaal voor mijn lezers een extra lang stukje

Eenmaal aangekomen bij Liam’s appartement ploffen we met zijn allen op de enorme hoekbank. Er valt een ongemakkelijke stilte niemand weet eigenlijk wat te zeggen. Ik staar een beetje naar de grond. Dan bedenk ik me iets. “ehm… jullie zitten toch in een band?” vraag ik in het algemeen. Louis knikt meteen enthousiast. “zijn jullie erg bekend?” vraag ik. “we hebben wel een nummer 1 hit in UK, maar over écht succes kun je nu ook weer niet spreken.” antwoordt Liam. Ik kijk hem vragend aan “hoe bedoel je? Een nummer een hit is toch niet slecht?! Dat lukt niet iedereen zomaar.” Waar ik het lef vandaan haal weet ik ook niet maar de sfeer bij deze jongens is wel goed. Zayn valt me in de rede “je hebt gelijk het is niet slecht maar hoe we die nummer een hit hebben gekregen is het eigenlijk.” Ik kijk hem nogmaals niet begrijpend aan. “we hebben zeg maar een soort ‘stunt’ gedaan” bemoeit Louis zich er nu mee. “wat moet ik me daar bij voorstellen?” vraag ik me hard op af. “nou…” begint Niall en hij kijkt twijfelend naar de andere jongens. Liam valt hem bij “je kent het verhaal echt niet?! Ik dacht toch echt dat de hele wereld het nu wel wist” ik schud mijn hoofd en glimlach dan ”ik heb een soort van onder een rots gelegen en eigenlijk ken ik heel status single niet…” leg ik uit. Als alle vier de jongens me met open mond aangapen staar ik blozend naar de grond. “dat kan best hoor dat je ons niet kent alleen dachten wij dat je ons wel zou herkennen van…” Liam slikte het laatste woord in en ik snapte al wat ik daar in moest vullen. “nou vertel maar wat voor stunt hebben jullie gedaan?” zeg ik terwijl ik hun nogmaals vragend aankijk. Nadat iedereen elkaar even in de ogen had gekeken besloot Louis het te vertellen “maar… niet te hard lachen” ik verzeker hem dat ik mijn lach zal (proberen) in te houden. Louis schraapt zijn keel “nou… toen we onze eerste single net hadden uitgebracht had deze niet echt veel succes. We promoten wel bij radiostations maar het maakte niet uit wat we deden. Een maand nadat we de single hadden uitgebracht was ook het nieuwe seizoen van the X-factor weer begonnen.” Hij stopte even om mijn reactie te peilen. Ik schokte weer bij het woord X-factor kneep even mijn ogen dicht om daarna een knikje te geven dat ze weer verder konden vertellen. “nou was het zo dat wij een optreden zouden verzorgen tijdens de derde liveshow.. maar toen wij achter de coulissen stonden werden 2 bandleden van een band die dat jaar meedeed niet goed. Ze konden echt niet optreden en het was anderhalf uur voor hun optreden. Toen vroegen ze een vervanging ofzo dat ze iemand konden bellen die uit was gevallen om weer mee te doen, maar niemand kon dat zo kort dag nog regelen.” Hij stopte even om adem te halen om vervolgens weer verder te gaan. “en toen kwam onze manager met het GENIALE idee om ons als invallers te gebruiken en dan onze nieuwe song te laten zingen. Wij lagen helemaal dubbel bij het idee alleen al maar tot onze verbazing vond iedereen het een goed idee. Wij vonden het nergens op slaan, ik bedoel dat was een band van 5 en wij waren met 4. Nou een van de bandleden die meedeed had toen gezegd dat hij wel het podium op zou gaan samen met ons en dat wij helemaal in de make-up gingen zodat wij precies op hun leken. Nou ondanks dat wij nog zo hard protesteerden gebeurde er precies wat er net was bedacht en stonden we anderhalf uur later achter de deuren die ons toegang zouden geven tot het podium om daar te doen als of we die andere band waren.” Hij stopte even om mij aan te kijken. Ik vond het wel een goede actie maar was erg benieuwd naar de afloop van het verhaal. Gelukkig ging hij weer snel verder “toen de deur opende die de weg naar het podium verleende begonnen we aan de performance. Deze ging overigens helemaal goed. En ook de jury gaf normaal lovend commentaar. Alleen.. het ging mis toen de presentator na afloop een vraag stelde aan Niall. Hij vroeg hoe het nu ging met de band alleen waren wij nog zo vol van de energie van het optreden dat in plaats van de naam van die band hij status single zei dat werd nog niet meteen opgemerkt maar toen hij begon over een ontbrekende 5de stem ging er een lampje branden. Dus daar staan we dan op het podium. Wij konden wel door de grond zakken en dan vraagt die sukkel van een presentator “maar jullie zijn toch al met zijn vijven?” en toen wisten we écht niet meer wat te zeggen dus besloten Liam en Zayn het maar op te biechten en toen na dat optreden werd onze single zo vaak gedownload en gekocht dat we een nummer 1 hit kregen.” eindigde Louis met zijn verhaal. Ik glimlach en probeer wanhopig mijn lach in te houden door op mijn lip te bijten. Dit werkt voor een paar seconden en daarna schiet ik in een lachbui die ik al in geen 2 jaar meer heb gehad. Kennelijk werkt mijn lach aanstekelijk want al snel doen de andere jongens mee.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen