Foto bij 027

Met een klap sloeg Sam de deur achter zich dicht. Megan, die, voor de verandering, op de bank lag, schrok op uit haar slaap. Alle lampen in het appartement waren uit. Het enige licht kwam van de tv. Sam gooide haar tas onder de kapstok op de grond. Ze drukte een paar grote lampen aan, waardoor de kamer verlicht werd. Megan wreef in haar ogen tegen het felle licht. ‘Jij ook goeiemiddag…’, mompelde ze. Sam zuchtte geïrriteerd. ‘Het is al…’. Ze stopte even om op de klok boven de koelkast te kijken. ‘Vijf over acht!’. Ze knoopte haar zwart wollen jas los. Megan liet zich weer achterover op de bank zakken en sloot haar ogen. ‘Heb je al gegeten?’, vroeg Sam. Ze liet de jas van haar schouders glijden en hing hem aan één van de haakjes van de kapstok. ‘Ja’, antwoordde Megan vrij ongeïnteresseerd. Nu pas zag Sam de lege bakjes chinees naast Megans laptop op de salontafel. Ze zuchtte, waarna ze richting het keukengedeelte diep. ‘Je ligt hier al een week en volgens mij heb je nog niet eens geprobeerd weer te gaan schilderen’. Ze opende de koelkast. Megan kwam overeind en keek met een lichte frons richting Sam. ‘Ben je chagrijnig, ofzo?’. Sam haalde een appel uit de koelkast en gooide de deur dicht. ‘Ja, ik ben chagrijnig, ja!’. Stampvoetend liep ze naar de bank. Megans keek haar met grote ogen aan. ‘Ik heb nog maar één dag om de draai te oefenen, dat gaat me toch niet lukken, dus zet ik mezelf vrijdag voor schut en geeft Robert de rol aan iemand anders!’. Megan opende haar mond, maar Sam was haar voor. ‘Ik zie Chloe al lachen, maar dat is nog niet eens het ergste, nee, want ik moet dan toekijken hoe zij mijn rol danst terwijl ik niet eens in het stuk zit!’. Met een diepe zucht liet Sam zich op de bank zakken. Ze keek van de grond naar Megan. ‘Sorry…’, mompelde ze. ‘Is er echt niks dat je kan doen?’, vroeg Megan. Sam zuchtte nog een keer. ‘Lauren had het over hiphop, misschien dat ik daar los van wordt’. Er verscheen een grijns op Megans gezicht. Sam keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. ‘Wil ik weten wat je nu denkt…?’, vroeg ze voorzichtig. Megan griste haar laptop van de salontafel. Ze zette hem op haar schoot en opende hem. ‘Ik zat op Youtube vanmiddag…’, begon ze. Sam schoof naast haar. ‘… En dit wil je wel zien volgens mij’. Megan draaide de laptop naar haar toe. Er was een filmpje te zien. Met Zayn. Die danste. Sams mond viel zowat open. Megan begon te lachen. ‘Geniaal, toch?’. Sam probeerde het van de positieve kant te zien. ‘Hij is wel los…’, opperde ze, waarna ze ook moest lachen. ‘Als jij dat nou ook gaat doen, smeekt Robert je om te blijven’. Sam moest harder lachen. Ze zag het al helemaal voor zich. Mega klapte haar laptop weer dicht. ‘Dus bel of sms of tweet of weetikveel hem, probleem opgelost’. Sam glimlachte naar Megan. Ze sloeg een arm om haar heen. ‘Ik help jou ook nog wel, goed?’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen