Foto bij 028

Sam
Ik heb nagedacht. Ik heb net gezien hoe goed jij kan dansen
en ik heb een wat hulp nodig, zin om me te helpen? Xx


Zayn
Tuurlijk, maar je moet toch wat duidelijker zijn ;P x

Sam
Ik leg het morgen wel uit, kwart over zes bij de ingang
van het New York City Ballet, goed? Xx


Zayn
Ik zal er zijn x

En dit is de vierde verdieping’, vertelde Sam. Ze stapte uit de net geopende liftdeuren. Met zijn handen in zijn zakken liep Zayn achter haar aan. Nieuwsgierig keek hij rond. ‘Wat is het rustig’, merkte hij op. Sam keek even achterom. ‘Ja, de trainingen duren tot zes uur’. Ze opende de deur van de danszaal waar ze de afgelopen dagen na de trainingen geoefend had. Met Zayn achter zich aan, stapte ze naar binnen. Achter hem sloot ze de deur. ‘Dus…’, begon hij. ‘Ik snap dat we gaan dansen, maar waarom?’. Hij kwam voor haar staan. Ze keek hem aan en zuchtte diep. ‘Ik zit in het zwanenmeer, maar ik ben de zwarte zwaan’. Ze wende haar blik af naar de vloer. ‘Volgens Robert dans ik veel te strak en gecontroleerd en moet ik los laten, als ik dat morgen niet kan, geeft hij de rol aan iemand anders’. Ze keek weer naar hem op. ‘En eigenlijk ben ik nogal wanhopig’. Een kleine glimlach kwam rond zijn lippen. Hij knikte langzaam. ‘En nu moet ik je daarbij helpen?’. Sam glimlachte. ‘Als je dat wil?’. Er kwamen pretlichtjes in zijn ogen. ‘Tuurlijk wil ik dat’. Hij draaide zich om en liep wat verder de zaal in, richting de spiegelwand. Hij draaide zich naar haar toe. ‘Laat is zien wat je precies moet doen’. Hij zette een paar passen achteruit en leunde met zijn rug tegen de wand. Sams blik ging van Zayn naar haar laarzen en spijkerbroek. Ze liep naar het midden van de zaal. ‘Dit hoort eigenlijk op spitzen’. Ze nam haar beginpositie aan. ‘Maar ik kan het proberen’, zei ze met een kleine glimlach. Ze stapte uit en begon te draaien. Ze merkte meteen al dat haar geliefde laarzen geen grip hadden op de houten vloer, dus stopte ze na twee pirouetten alweer. ‘Dit is moeilijk op laarzen’, legde ze uit. Zayn knikte en kwam weg van de wand. ‘Ik vond het perfect’. Sam fronste lichtjes. ‘Ja, dat is dus het probleem, het moet juist niet perfect zijn, technisch wel goed, natuurlijk, maar het moet juist heel… Los zijn’, legde ze uit. Zayn glimlachte. ‘Daarom ben ik hier’. Sams mondhoeken trokken omhoog. ‘Precies’. Ze liep naar hem toe. Hij haalde zijn zwarte rugtas van zijn schouders en ritste hem open. Hij haalde een paar gekleurde All Stars tevoorschijn. ‘Ik heb waarschijnlijk veel grotere voeten dan jij, dus heb ik er zooltjes ingedaan en volgens mij passen ze nog steeds niet, maar je kan er vast wel in dansen’. Sam nam de schoenen aan. Ze glimlach naar hem. Hij legde zijn tas voor de spiegels neer. ‘Dankje, dat is heel lief’. Hij haalde zijn telefoon uit zijn broekzak. ‘Dat weet ik toch’, zei hij nogal zelfingenomen. Sam trok een wenkbrauw naar hem op, maar hij was te druk met zijn mobiel. Ze trok haar laarzen uit en zette ze naast Zayns tas bij de spiegel. Hij keek even om zich heen. Hij zag een box in één van de hoeken van de zaal en liep ernaartoe. Sam trok één van de All Stars aan. Ze waren inderdaad te groot, maar ze vond het echt heel lief dat hij schoenen voor haar mee had gebracht. Zayn had ondertussen zijn telefoon aan de box geplugd en zette Slow Down van Showtek aan. Sam keek naar hem op. ‘O, god…’, mompelde ze. Waar was ze aan begonnen?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen