Foto bij 25- Phoebe Avery

- Megan, wat moet je?
• Phoebe, eindelijk! Ik belde al 4 keer!
- Dat weet ik…
• Ik belde om te vragen …
- Wie die jongen was, die me aan school kwam halen?
• Ja… Is hij je vriendje?
- Eerst heb ik een vraag voor jou.
• Wat?
- Wat boeit jou dat?
• Phoebe, je gaat me niet geloven, maar ik geef om je.
- Ik geloof je inderdaad niet.
• Het was niet de bedoeling je te laten vallen…
- Dat heb je anders wel gedaan, Megan. En de grond kwam hard aan.
• Ik wou het echt niet, Phoebe… Ik wou alleen…
- Populariteit? Jake? Proficiat Megan, je hebt het allebei.
• Ja, ik wou populair zijn. En ik weet dat ik dat nu ben. Maar ik wist niet dat het me zo ongelukkig zou maken…
- Wie hou je voor de gek, Megan? Denk je echt dat ik daar in trap?
• Het is de waarheid, Phoebe. Ik was veel gelukkiger met jou.
- Je zegt het goed, was. Het is inderdaad voorbij. Ik was gelukkig met jou als mijn beste vriendin. Maar ik ben veel gelukkiger met Niall, die laat me namelijk niet vallen.
• Niall? Heeft je vriendje dezelfde naam als de beroemde Niall Horan?
- Dag Megan.
• Phoebe, alsjeblieft!
- Met mij aan je zij kon je niet populair worden, met mij aan je zij was je niet wie je wou zijn… Megan, zonder mij ben je beter af.
• Phoebe… alsjeblieft …
- Wat wil je dat ik doe? Alles laten vallen en naar jou toekomen? Zeggen dat ik je vergeef? Ik heb me rot gevoeld, Megan. Ik was kapot! Geen tweede keer, dat wil ik niet.
• Ik geef om je, Phoebe.
- Dat maak je jezelf wijs, Megan. Je geeft niets om me, helemaal niets!

Ik hang op en kijk naar Niall. Ik laat de tranen stromen die ik al de hele tijd binnen houd. Niall leg beschermend zijn armen om me heen en ik nestel me tegen zijn borstkas aan. Zo blijven we een tijdje zitten. Maar voor mij mocht het nog langer duren.
‘Ik moet gaan’, zegt Niall waarop ik een protesterend geluid maak.
‘Sorry, Phoebe, maar ik moet nog met de jongens naar een bespreking.’ Hij laat me los maar zoent me nog voor hij wegwandelt. Ik ga op het bankje zitten en maak de rest van mijn huiswerk. Ik was daar namelijk nog niet toe gekomen. Ik werk het vlug af, juist genoeg voor een tien, en loop dan in topsnelheid naar Hanne.
‘Phoebe, wat een verrassing! Kom erin! We gingen juist eten, eet je mee?’
‘Euhm…’, twijfel ik,’ oké, ik bel mams wel even.’ Nadat ik mam belde en aan tafel meeschoof, vertelde ik Hanne uitbundig over Niall.
‘Dus vanaf nu is hij je vriendje?’ vraagt Hanne voor de zekerheid. Ik knik terwijl ik een stuk vlees in mijn mond steek.
‘Is hij die jongen van dat groepje waar Kiara over babbelt?’ vraagt Kenzo, Hannes oudste zoontje, me. Ik frons mijn wenkbrauwen.
‘Over welk groepje praat Kiara dan? En wie is Kiara?’
‘Zijn nieuwe vlam,’ lacht Hanne als ze in de keuken verdwijnt. Ik kijk Kenzo vragend aan en hij knikt.
‘Dat is mijn vriendinnetje’, zegt hij trots. Ik moet lachen.
‘En praat zij veel over One Direction?’
‘Ja, en het meeste over Niall, de blonde.’ Ik lach en knik.
‘Dat is hem, ja.’

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen