Foto bij 029

Throw your motherfuckin’ hands up!’, riep Zayn mee met de muziek. Sam wierp hem door de spiegel een verbaasde blik toe. ‘Oké…’, mompelde ze. Hij grinnikte. ‘We beginnen met bouncen en da-‘. ‘Bouncen?’, onderbrak ze hem. ‘Ja, bouncen’. Hij zei het zo serieus dat ze ervan moest lachen. ‘Kijk zo’. Hij ‘bouncte’ op de maat de van de muziek van links naar rechts. Hier werd ze alleen maar wanhopiger van. ‘Kom op, dit kan jij ook wel’. Ze zuchtte. ‘Oke’. Ze probeerde hem na te doen, maar haar bewegingen waren zo strak dat het er niet uitzag. Lachend draaide Zayn zich om. ‘Noh! Lach mij niet uit!’, riep Sam verontwaardigd. ‘Jij bent mijn leraar, jij mag mij niet uitlachen!’. Hij draaide zich weer naar haar toe en probeerde te stoppen. ‘Oke, we proberen wel wat anders’. Hij liep, nog half lachend, naar de box toe. Sam sloeg haar armen over elkaar. ‘Ik voel me echt uitgelachen nu’. Zayn schudde zijn hoofd. Hij scrolde door zijn playlist heen en tikte op Watch Out For This. Hij legde zijn telefoon weer terug op de box en liep naar Sam. ‘Gewoon loskomen’. Hij ging met zijn heupen van links naar rechts. ‘Dit kan je echt wel’. Nu was het Sams beurt om hem uit te lachen. Zayn stopte weer en sloeg zijn armen over elkaar. ‘Ik voel me echt uitgelachen nu’, zei hij op sarcastische toon. ‘Oke, oke, sorry’. Sam haalde even diep adem. Hij glimlachte naar haar, waarna hij weer begon te dansen. Sam volgde zijn bewegingen. Klein en onzeker begon ze hem na te doen. Het voelde raar en onwennig. ‘Goedzo!’, riep hij. Ze glimlachte ietwat beschaamd. Toen ze naar zichzelf in de spiegel keek, zag zo hoe dom het eruit zag. Zayn zag haar twijfelen en kwam achter haar staan. ‘Het ging net zo goed’. Hij legde zijn handen op haar heupen en bewoog met haar mee. Heel langzaam begon ze wat meer zelfvertrouwen te krijgen. ‘Ben je nooit uit geweest?’, vroeg hij haar. Ze schudde haar hoofd. ‘Nee…’. Hij glimlachte naar haar spiegelbeeld. ‘Als je een keer naar Londen komt, neem ik je mee naar de beste club van de stad, goed?’. Haar mondhoeken trokken omhoog. ‘Afgesproken’. ‘Maar…’, begon hij. Ze keek naar hem om. ‘… Dan moet je wel wat beter kunnen dansen…’, zei hij voorzichtig. Sam trok haar wenkbrauwen op. ‘Is dit niet goed genoeg?’, vroeg ze verontwaardigd. Hij keek haar aan. Zijn blik zei genoeg. Ze keek weer in de spiegel. ‘En als ik dan…’. Ze draaide een paar rondjes met haar heupen. ‘Dit doe?’. Hij lachte. ‘Dat is al beter’. ‘O, dus nog niet goed genoeg?’. Hij maakte een klakgeluidje met zijn tong, waarbij hij zijn linkerschouder optrok. Sam kreeg pretlichtjes in haar ogen. Ze draaide nog een paar rondjes met haar heupen, waarbij ze haar bovenlichaam de andere kant op draaide. ‘Dat bedoel ik!’. Zayn draaide haar om en glimlachte breed naar haar. ‘Als je dat onthoud, moet je die pirouette toch kunnen?’. Ze haalde haar schouders op. ‘Ik zal het proberen’. Zayn deed een paar stappen achteruit. Ze haalde even diep adem. Ze stapte uit en begon te draaien. Op All Stars ging het al veel beter. Wat hielp, was dat Watch Out For This er nog op stond. ‘Gewoon loslaten!’, riep Zayn. Ze liet ze meegaan met het nummer. Ze strekte haar armen en been. Ze ging steeds harder en voor het eerst… Liet ze los.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen