Foto bij 030

Sorry dat je zes trappen op moest lopen’, verontschuldigde Sam zich. Zayn haalde zijn schouders op. ‘Is niet erg, hoor’. Ze liepen de gang door, naar het appartement. Hij had haar net, door de sneeuw, helemaal naar huis gebracht, dus had ze erop gestaan dat hij nog even mee naar binnen ging. Het was alsof het loslatende behang en de afbladerende verf haar nu nog meer opvielen. Zayn leek het niet erg te vinden, of hij kon gewoon heel goed toneelspelen. Voor een deur met nummer 68 kwamen ze tot stilstand. Sam opende, ietwat zenuwachtig voor wat ze binnen aan zouden treffen, de deur. Anders dan gister waren de lampen nu wel aan. Het viel haar mee dat Megan nu op de bak zat in plaats van lag. Het roodharige meisje keek naar hen op. ‘Hoi’, zei ze met een glimlach. ‘Hey’. Sam stapte de kamer in en sloot de deur achter Zayn. ‘Hi’, zei die. Sam legde haar tas onder de kapstok en trok haar jas uit. Zayn volgde haar voorbeeld. ‘Gelukt?’, vroeg Megan. Sam hing haar jas aan de kapstok. Met een glimlach keek ze naar Megan. ‘Ja, eindelijk’. Ze draaide zich om naar Zayn, die net zijn jas naast die van haar hing. ‘Wat wil je drinken? Koffie, thee, iets anders?’. ‘Uhm… Thee’. Ietwat verbaast keek ze hem nog even aan. Het laatste dat ze had gedacht, was dat hij een theedrinker was. Hij leek het te merken. ‘Engeland’, legde hij uit. ‘Oowh…’. Tuurlijk, in Engeland dronken ze veel thee. Ze draaide zich om en liep naar het keukenblok, waar ze de waterkoker pakte. Zayn stroopte zijn mauwen op. Megans ogen werden wat groter toen ze zijn arm in zicht kreeg. ‘Dude!’, riep ze. Ze sloeg de wollen deken van zich af en kwam, gekleed in een zeer charmante, grijze joggingbroek en zwarte trui, op hem aflopen. Hij keek haar even geschrokken aan. ‘Wat?’, vroeg hij. Ze pakte zijn pols en elle boog vast en bestudeerde zijn tatoeages. Sam keek verbaast naar hen om. ‘Inspiratie…’, mompelde. Ze liet zijn elle boog los en ging met haar vingers over zijn huid. Zayn stond er een beetje ongemakkelijk bij. ‘Oke…’, zei Sam zachtjes. Ze vulde de waterkoker en zette hem aan, waarna ze zich omdraaide om naar Zayn en Megan te kijken. ‘Epic…’. Zonder nog iets ze zeggen draaide Megan zich om en liep, door de openstaande deur, naar haar kamer. Haastig sloot ze de deur. Sam trok een wenkbrauw op. Zayn krabde even in zijn nek. ‘Dat was… Raar…’. Sam grinnikte. Zayn liep ook naar het keukenblok. ‘Ze is kunstenares’, legde ze uit. Hij knikte, maar was te geconcentreerd naar de foto’s op de koelkast aan het kijken. Sam opende één van de bovenste kastjes en haalde er twee grijze mokken uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen