Foto bij 031

Is dat je zusje?’, vroeg Zayn. ‘Ja, dat is Brooke’, antwoordde Sam, zonder om te kijken. Ze wist al over welke foto hij het had. De foto van twee maanden geleden. Ze zette de mokken op het aanrecht en sloot het kastje weer. ‘Waarom heeft ze krukken?’. Sam was even stil. Ze draaide zich om en ging met haar armen over elkaar geslagen tegen het keukenblok staan. Hij keek naar haar op. ‘Ze heeft anderhalf jaar geleden een auto-ongeluk gehad, waarbij haar benen zijn verlamt, ze kan nu weer redelijk lopen, maar alleen met krukken’, vertelde ze. ‘Sorry…’, zei Zayn zacht. Sam schudde haar hoofd. ‘Nee, het is niet erg’. Dat was het wel. Elke keer dat ze het vertelde moest ze weer denken aan Sascha. Hoe het met Brooke net zo had kunnen aflopen. ‘Heb jij broers of zussen?’. Hij knikte, blij dat ze over een ander onderwerp begon. ‘Ja, twee jongere zusjes en een oudere’. ‘Wauw, dat is heftig’. Zayn lachte. ‘Dat is het zeker’. Er werd er op de deur geklopt. ‘Ja?!’, riep Sam. De deur ging open en haar vader, Walter, liep naar binnen. ‘Hey, pap! Wil je ook thee?’. ‘Hoi, meisje, graag’. Haar ouders en zusje woonden, net als zijzelf eerder, in een buitenwijk van New York, dus kwamen ze af en toe op bezoek. Hij sloot de deur achter zich en liep wat verder de kamer binnen. Hij fronste toen hij Zayn in de gaten kreeg. ‘Wie is dat?’. Zayn liep naar hem toe en stak zijn hand uit, die niet aangenomen werd. ‘Ik ben Zayn Malik’. Walter keek eerst is goed naar de tatoeages, wat hem al niet beviel. Hierna wende hij zijn blik af naar Zayns hoofd. De oorbellen vielen hem meteen op. ‘Hoeveel tatoeages heb je?’. Sams wenkbrauwen vlogen omhoog. Ze wist al wel dat haar vader Zayn niet leuk zou gaan vinden, maar dit had ze niet verwacht. Zayn slikte. ‘Uhm… Nou…’. Walters ogen werden spleetjes. Zijn gezicht stond op onweer. ‘Oke, dit slaat nergens op’. Hij greep Zayn bij zijn bovenarm en trok hem mee naar de deur. ‘Jou soort hoeven we hier niet’. Ontzet keek Zayn naar hem om. ‘Wat…?’. Hij kreeg een diep frons tussen zijn wenkbrauwen. Meteen mocht hij Walter al niet meer. Walter trok de deur los. ‘Doe normaal!’, riep Sam, die naar hen toe liep. Walter duwde Zayn net naar buiten. ‘Dude!?’, riep Zayn verontwaardigd. ‘Ik wil niet meer dat je bij mijn dochter in de buurt komt!’. ‘Ik heb ni-‘. Voordat Zayn zijn zin kon afmaken, duwde Walter de deur dicht. ‘Pap!’. Hij draaide zich naar Sam om. ‘Dit slaat helemaal nergens op!’. Hij keek haar doordringend aan. ‘Sam, hij heeft oorbellen, tatoeages en hij rookt, met zo iemand wil je toch niet omgaan?’. De stoom kwam nog net niet uit Sams oren. ‘Ik ben negentien! Ik mag toch zeker zelf wel beslissen met wie ik omga?!’. ‘Sam, hij is-‘. ‘Nee!’.

Allemaal Sascha even goed onthouden ;)

Reageer (1)

  • LittleHarry

    ik ken sascha niet :o of moet dat nog komen?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen