Foto bij 034

Sam klopte een paar keer op de zwarte deur van de hotelkamer. Zayn had haar vanmorgen het adres en het kamernummer gestuurd. Het was een groot en luxe hotel. Donkerhouten vloeren met witte muren. Geen loslatent behang of defecte lift. Ze ging nog een keer met een hand door haar haar om er zeker van te zijn dat er geen sneeuwvlokken meer in zaten. Het was wel alsof er de laatste dagen een sneeuwstorm over New York ging. De deur ging open. Niall stond in de deuropening. ‘Hey, Sam’, begroette hij haar. Sam glimlachte. ‘Hoi’. ‘Uhm…’. Niall fronste lichtjes. Sams glimlach gleed van haar gezicht. ‘Rick belde net en vertelde dat er sinds vanmorgen geen vliegtuigen meer opstijgen’. Haar ogen werden wat groter. ‘Dus jullie zijn met kerst hier?’, raadde ze. Hij knikte. ‘Zayn heeft het er een beetje…’. Hij stopte even om na te denken. ‘… Moeilijk mee’, vervolgde hij. Sam knikte. ‘Hij wou heel graag naar huis met kerst… Dus…’. Hij krapte aan zijn nek. ‘Ik weet niet of dit een goed moment is…’. Ze kon de teleurstelling in haar gezicht niet verbergen. Ze wou helemaal niet weg. Ze wou naar hem toe, hem helemaal plat knuffelen en hem vertellen dat zij wel bij hem zou blijven met kerst. ‘Wil je haar weer door die sneeuw sturen?’, riep een bekende stem van binnen. Ze herkende Louis. ‘Je laat een dame toch niet door z’n storm gaan?’, vroeg Harry ontzet. Sam moest even lachen. Niall lachte met haar mee. ‘Oke, kom maar binnen’. Hij deed een stap opzij, zodat ze de kamer in kon lopen. Keukenblok, zitgedeelte met twee banken, flat screen. Sam keek bewonderend om zich heen. ‘Hoi’, zei Louis als eerste met een glimlach. Ze glimlachte naar hem en liep door tot naast de banken. ‘Hey’. Louis lag languit op de eerste bank. Hij deed verder ook geen moeite om overeind te komen. Harry en Liam zaten op de tweede bank. De tv stond uit en de tafel was bezaaid met verpakkingen en etensresten. ‘Hey’, begroette Harry haar. Liam keek op van zijn telefoon. ‘Hoi’. Niall kwam bij de jongens op de bank zitten, die ook precies groot genoeg was. ‘Wat is het warm hier’, merkte Sam op. Ze knoopte haar jas los. ‘Zei ik toch!’, riep Louis met een blik op de drie jongens. Harry nam een slok van het blikje Pepsi in zijn hand. ‘Ik vindt het wel lekker’. Liam legde zijn telefoon op tafel, waarna hij zuchtte en met zijn handen door zijn gezicht ging. Sam liet de jas van haar schouders glijden en hing hem over de bank van Louis heen. ‘Nou, ik vindt het anders net een sauna’, vond Louis.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen