Foto bij 039

Nee’, loog Sam meteen. ‘Zayn? Welke Zayn?’. Brooke keek naar haar op. Haar vader legde het stuk kalkoen op zijn bord. ‘Malik’, antwoordde Sam. Brooke liet haar vork op haar bord vallen. ‘Zayn Malik?!’, riep ze. Sam keek met grote ogen naar haar zusje. ‘Waar ken je hem van?’, vroeg Brooke haar. Ze wende haar blik af naar haar vader. ‘Heb je haar niet verteld dat ik in een One Direction videoclip dans?’. ‘O, my, god!’, riep Brooke. Walter haalde zijn schouders op. ‘Ik onthoudt al die namen niet’. Vanessa keek met een ietwat bezorgde blik naar Brooke. Het leek wel alsof ze elk moment flauw kon vallen. ‘Zijn die zo geweldig dan?’, vroeg ze. ‘Geweldig?. Brooke draaide zich om naar haar moeder. ‘One Direction is de hotste band van de wereld’. Sam wierp een blik op Brooke. Het was best raar dat haar zusje Zayn zojuist hot had genoemd. Vanessa knikte bewonderend. ‘Wauw, wat geweldig dat je die ontmoet hebt’. ‘Als je maar niet met die Zayn aanpapt, want die is niet goed voor je’, kwam haar vader ertussen. ‘Nee, pap’, zuchtte Sam. Brookes mond viel zowat open. ‘Pap! Weet je wel hoe knap hij is?’. Walter stak een stuk kalkoen in zijn mond. ‘Hij heeft oorbellen, tatoeages en hij rookt, zo iemand hoef ik niet in de buurt van mijn dochter’. Sam prikte maar wat in haar aardappels, bang een verkeerde beweging te maken. ‘Hoe knap is hij dan?’. Haar moeder keek vragend naar Brooke. Sam, die net een aardappeltje in haar mond had gestopt, spuugde hem bijna weer uit. ‘Ik zal je laten zien hoe knap hij is’. Haastig haalde Brooke haar mobiel uit haar broekzak. Sam pakte het glas water naast haar bord en nam er een grote slok van. ‘Heb jij foto’s van Zayn op jou mobiel staan?’, vroeg ze verbaast aan Brooke, die knikte. ‘Alle meisjes hebben foto’s van One Direction op hun mobiel staan’. Ze scrolde door haar foto’s en tikte op een foto van Zayn. Ze draaide haar telefoon om naar haar moeder. Vanessa boog zich naar voren en bekeek de foto is goed. ‘Ik vindt hem wel leuk’. ‘Ja, hij is echt heel leuk, hè?’. Brooke keek haar moeder met een brede glimlach aan. Sam bracht een hand naar haar voorhoofd. Geweldig. Walter keek verbaast om naar zijn vrouw. ‘Hoe kun je hem nou leuk vinden? Heb je die tatoeages gezien? Ik moet er niks van hebben, plakplaatjesvolk’. Sam zuchtte. ‘Als Sam niet met hem mag daten, mag ik hem dan hebben?’, vroeg Brooke, al wist ze het antwoord al wel. Sam keek met een opgetrokken wenkbrauw naar haar om. ‘Wat denk je zelf?’, antwoorde haar vader.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen