Foto bij Chapter 3 Sorting Hat

Ik sta samen met de jongens uit de trein. "Eerste jaar hier heen " hoor ik een zware stem zeggen. Als ik om me heen kijk zie ik een reusachtige man staan aan de rechter kant van het station. Ik loop er naartoe met de jongen in mijn kielzog. "Hallo meneer. Mag ik vragen we u ben ? " zeg ik tegen de man. " Natuurlijk meisje. Mijn naam is Rubeus Hagrid. " Zeg de man tegen me. "Aangenaam, Ik ben Fenna Blueberry" zeg ik. De man lacht en pak mijn uit gestoken had aan en schud hem licht. De jongens staan achter me en lachen na me. "Dat je dat durf hoor ik een meisje langs mij zeggen die me met twee bruine ogen aan staar'. "Trouwens mijn naam is Nieke Red, aangenaam Fenna" vervolgd Nieke. Na dat iedereen verzameld is lopen de jongens, Nieke en ik met Hagrid mee naar de boden waar mee we naar zweinstein gaan. Ik kom in een bootje samen met Nieke en Jesse. Als we bij het kasteel aan komen. Zie ik pas hoe groot het kasteel is en besef ik dat daar ergens een slaapplek in heb. "Wow !" zeg ik bewonderend. Even later als we binnen in een kantoor zijn van Minerva Anderling. Die ons toe spreek en verteld dat we zo meteen over de afdeling worden verdeeld. "Ik ben zo terug, Ik ga even het schoolhoofd op de hoogste stellen dat we klaar staan." zeg Professor Anderling. "Ok" zeg iedereen in koor. Veel meisjes waaronder ik zijn er gespannen. Ik voel een hand op mijn schouder. "Het komt wel goed joch" zegt Jesse achter me, Het was dus zijn hand. Ik lach naar hem en knik. "Ok we kunnen komen. Kom maar mee iedereen" zegt Professor Anderling. We volgen haar met zijn al de grote zaal in en dan blijven we voor de lerarentafel stil gehouden door Professor Anderling. Op alfabetische volgorde worden de namen van de eerste jaars op gelezen. Na Ruben Bell is het mijn beurt. "Fenna Blueberry" roep professor Anderling mijn naar voren. Ik neem op het krukje plaats en professor Anderling laat de sorteerhoed op mijn hoofd zakken. "Mmm" begint de hoed in mijn oor te mompelen. " mmm, goed stel hersens, dapper, vol moed en flink wat durf" vervolgd de hoed. "Ik weet al wat het word Griffoendor ! " zegt de hoed dit keer hard op. Ik zet de hoed af en loop onder luid applaus naar de afdelingstafel van griffoendor. Als ik de jongens passeer zie ik drie grijzen op hun monden stralen. De jongens komen gelukkig ook bij mij. Robbert en Luuk komen in zwadderich zoals de jongens al verspeeld hadden. Professor Perkamentus spreekt ons eerst toe en dan begint het feestmaal. Ik kijk mijn ogen uit zo veel eten staat er op de tafel. Ik schep van bijna alles iets op en begin te eten. Nieke is helaas in Ravenklauw geplaatst, maar ik heb gelukkig wel de jongens bij me dat schilt. Jesse zit naast mijn en Floris en Joey tegen over ons. " Ik stuur morgen gelijk een brief naar mijn ouders" zeg ik blij. " Je zal ze wel veel te schrijven hebben" zeg Floris lachend. Ik knik. Na de maaltijd worden we door een klassenoudste naar onze slaapzaal begeleid. Het val me op dat de schilderijen allemaal bewegen en zelfs praten. De trappen bewegen en soms val trappen hebben. Als we bij een portret van een dikke dame aan komen zegt de dame op het doek: " Wachtwoord ? ". De klassenoudste zegt: Feniksveer" en het portret zwaait open. Feniksveer is dus het wachtwoord kan ik denk ik wel onthouden. " Meisje de trap links en jongens het zelfde naar rechts." Zeg de klassenoudste. Ik loop met nog 5 meisje richting de trap. Als ik boven aan kom zie ik dat Hilde en mijn hutkoffer al op het bed staan dat het dicht bij het torenraam is. Ik streel Hilde over haar kop. Pak mijn pyjama uit mijn hutkoffer hang mijn gewaad op in de kast naast mijn bed en kruip lekker in bed. Die ochtend maak ik kennis met de andere meiden van mijn afdeling van het eerst jaar. Hanna, volbloed heks, bruine haar , groene ogen. Kimberly of te wel Kim, halfbloed, blond haar en blauwe ogen. Iris Flint, volbloed, zwart haar en bruine ogen. Jenna Hill, halfbloed, Rood krullend haar en groene ogen. Molly Hill, oudere tweeling zus van Jenna. Samen lopen we naar beneden. Waarna we vervolgens samen besluiten in de grote zaal te gaan ontbijten.

Reageer (1)

  • Sonyara

    Netjes geschreven...
    Snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen