Foto bij 042

Sam liep de laatste treden van de trap af, de kelder in. Het was woensdagmorgen, half twaalf. Haar eerste training zou over een half uur beginnen. Ze had dus nog net genoeg tijd zich om te kleden en haar spitzen klaar te maken. De lichten waren aan, maar er was niemand. Ze liep tussen de verschillende kasten door en stopte bij haar eigen vak. Er lagen vijf paar spitzen in. Keurig opgerold en ingepakt. Ze pakte een random paar en liep weer naar de trap. ‘Hoi’, zei ze tegen Abigail, die de trap af liep. Het meisje glimlachte naar haar. ‘Hey, fijne kerst gehad?’. ‘Jawel, jij dan?’. Het meisje glimlachte terwijl ze langs haar heen liep. ‘Ook wel’. Sam liep de trap op. ‘Ik zie je zo’, zei ze. ‘Ja, tot straks’. Ze had best een fijne kerst gehad. Het was gezellig geweest bij haar familie en ze was met Zayn getrouwd. Niet echt natuurlijk, maar toch toverde deze gedachte een glimlach op haar gezicht. Zayn. Sinds eerste kerstdag had ze non-stop aan hem gedacht. Eerst had ze hem ook al leuk gevonden, maar ze wist gewoon dat ze nu echt verliefd was. Alles deed haar aan hem denken en ze verheugde ze zo op de volgende keer dat ze hem zou zien. Gisteren had Megan een enorme kater gehad en was niet in staat geweest om voor zes uur ’s avonds te beginnen met koken. Het bruinharige meisje had ze niet meer gezien. Ze had er ook maar niet naar gevraagd. Al met al had ze best een geslaagde kerst had. Aan het einde van de trap sloeg ze linksaf, waarna ze door de openstaande deuren de lift in stapte en op het knopje van de eerste verdieping drukte. De deuren sloten en de lift kwam in beweging. Het weer werd iets zachter. De temperatuur kwam zelfs een paar graden boven het vriespunt uit. Alleen was er zoveel sneeuw gevallen dat alles nog steeds wit was. De deuren gingen open en Sam stapte de lift uit. Het werd wat drukker op deze verdieping. Mensen stonden in de gang met elkaar te praten of op een paar prikborden naar schema’s en roosters te kijken. Sam liep de lift uit en stak de gang over. Ze opende de deur van de kleedkamer. ‘Hoi’, zei met een kleine glimlach tegen de paar meiden die er al zaten. Chloe was er één van. Ze zat met haar benen over elkaar geslagen een sigaret te roken. Sam fronste lichtjes. Een paar meiden begroetten haar. Ze stapte de kamer binnen en sloot de deur achter zich. Ze liep naar een lege plek, waar ze haar tas op de bank neerlegde. In stilte pakte ze naald, draad en lint uit haar tas en begon ze met haar spitzen. Ze voelde gewoon hoe Chloe naar haar keek. Op dit moment miste ze Lauren. In de kleedkamers was het met hen nooit stil geweest, wat nu wel het geval was. Toen het lint aan beide spitzen vast zat, legde ze het weg. Ze pakte een schaar en bekraste de onderkant. Ze werd wat zenuwachtig van Chloe. De rooklucht was nou ook niet echt aangenaam, al deed het haar wel aan Zayn denken. Vanuit haar ooghoek zag ze hoe Chloe haar mond opende, alsof ze wat wou zeggen. Ze sloot hem toch maar weer en keek de andere kant op. Sam stopte de schaar weer in haar tas. Ze vroeg zich af wat Chloe van haar wou.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen