Foto bij 043

Sam pakte één van de spitzen aan beide kanten vast en brak de zool in. Chloe nam een diepe hijs van haar sigaret en blies de rook uit. Sam legde de schoen weg en pakte de andere. Ze voelde hoe Chloe weer naar haar keek. ‘Dat doe je snel’, merkte Chloe op. Sam keek niet naar haar om en brak eerst haar andere spits, voordat ze antwoord gaf. ‘Veel oefenen’. Ook bij deze woorden keek ze het donkerbruinharige meisje niet aan. ‘Heb je al zwart lint?’. Chloe nam weer een haal van de sigaret. Een paar meisjes keken zenuwachtig om. Sam kneep haar ogen tot spleetjes. Alles wat Chloe wilde, was haar boos maken. Ze legde de spitzen op de grond. ‘Nee’, antwoordde ze kortaf. ‘Ik heb al wel wit lint’, zei Chloe, terwijl ze opstond. Ze liep naar de spiegel boven de wastafel tegenover het gedeelte waar Sam zat. Ze ging met haar vrije hand door haar licht krullende haar. Het moest lijken alsof ze naar zichzelf keek, terwijl ze Sam goed in de gaten hield. ‘Dan ben je al goed voorbereid’. Sam keek even op en schonk haar door de spiegel een warme glimlach. Ze boog weer naar beneden om haar laarzen uit te trekken. ‘Of ben je soms bang dat Robert de rol alsnog aan iemand anders geeft? Heb je daarom nog geen zwart lint?’. Chloe draaide zich naar haar om. Sam keek met een ruk op. De laatste meisjes liepen haastig de kleedkamer uit. ‘Ik heb nog geen zwart lint omdat ik nog geen tijd heb gehad om het te halen’, antwoordde ze ietwat geïrriteerd. Chloe’s ogen begonnen te glinsteren. Een lichte grijns speelde om haar lippen. Sam wendde haar blik af. Ze trok één van haar laarzen uit en zette hem naast zich neer. Chloe was even stil. Sam trok haar andere laars ook uit en zette hem naast de vorige. Ze stond op. ‘Was je te druk met Zayn?’. Ze keek om naar Chloe. ‘Welke Zayn?’, vroeg ze. Voor zover ze wist, was het nog niet bekent dat ze wat hadden. Dit wou ze ook graag zo houden. Haar hart begon iets sneller te kloppen. Chloe tuurde met haar lichtgroene ogen naar Sam. ‘Zayn Malik’. ‘Ik heb gedanst in hun videoclip, meer niet’. Naar haar oordeel klonk het niet erg overtuigend. Liegen was nooit haar sterkte punt geweest, zo bleek maar weer. Chloe trok één van haar donkere, perfect geëpileerde wenkbrauwen op. ‘Meer niet?’, vroeg ze verwonderd. Sam schudde haar hoofd. ‘Meer niet’. Chloe’s grijns werd iets breder. Ze drukte haar sigaret uit in de wasbak en liet hem daar liggen. ‘Geen geheime afspraakjes?’. Sam slikte. ‘Nee’. Chloe keek haar nog even aan, waarna ze zich naar de deur draaide en wegliep. ‘Oke…’, mompelde ze. Ze opende de deur. ‘Dan weet ik genoeg’. Ze liep de deur uit en liet Sam verontwaardigd achter. Ze zakte neer op de bank. Chloe had het gewoon gegokt, dat kon niet anders.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen