Foto bij 047

En…’, mompelde Megan. Sam zat op één van de keukenstoelen. Megan stond geconcentreerd tegenover haar. Een deel van haar make-up lag verspreidt over de tafel. ‘Klaar!’. Met een brede glimlach ging ze weer recht overeind staan. Sam opende haar ogen. ‘En?’. ‘Echt prachtig!’. Megan klapte een paar keer in haar handen. Sam lachte. ‘Ik wil het zien’. Ze stond op en liep naar de badkamer. Ze was vooral benieuwd wat er met haar haar was gebeurd. Ze had Megan wel een lading speldjes in haar hoofd voelen steken, maar ze had maar niet willen vertellen wat ze aan het doen was. Ze liep door de openstaande deur de badkamer in en draaide vol verwachting om naar de spiegel. Haar mond viel een stukje open. ‘Wauw…’, mompelde ze, terwijl ze naar de spiegel toe boog. Ze sloot één oog zodat ze goed kon zien wat Megan allemaal gedaan had. Haar ooglid glinsterde van de gouden glitter, terwijl er juist mat bruin en zwart in haar arcadeboog zat. Tegen haar wimperrand zat een dunne lijn eyeliner met een lichte wing aan het einde. Ze kon zelf ook redelijk met eyeliner overweg, maar ze had het nooit zo netjes en gelijk gekregen als Megan. Onder haar ogen liep een zwart lijntje oogschaduw. Aan haar wimpers kleefden nepwimpers, wat haar ogen verbazingwekkend maakte. Beide kanten van haar haar had Megan gevlecht. De vlechtjes had ze naar achter gebracht en daar vastgepind. Megan kwam in de deuropening staan. ‘Vindt je het mooi?’. ‘Jij mag vaker mijn make-up doen’, lachte Sam. ‘En mijn haar ook, trouwens’, zei ze er snel achteraan. Megan glimlachte trots. ‘Oke, mooi, kom snel mee, ik heb je jurk al klaargelegd’. Ze pakte Sam bij haar pols en trok haar de badkamer uit. Ze opende de deur ernaast en duwde Sam haar slaapkamer in. ‘De jurk licht op het bed met de sieraden ernaast en de hakken eronder’. Sam bleef met open mond in de deuropening staan. ‘Megan…?’, vroeg ze. ‘Ja?’. ‘Die hakken zijn heel hoog!’. ‘Ja, dat weet ik ook wel’. Sam zuchtte. ‘Oke, ik probeer het wel’. Megan lachte. ‘Je kunt het, meid’, moedigde ze haar aan. Ze duwde Sam verder de kamer in en trok de deur dicht. ‘En schiet op! Zayn kan hier zo zijn!’. Hij was naar zijn hotel gegaan om te douchen en zich om te kleden. Hij zou haar om tien uur komen ophalen. Ondertussen was het al kwart over tien. Megan liep voor de tv langs, naar de tafel. Ze zuchtte. Nu moest ze alles weer opruimen. Ze pakte het potje met gouden pigment en draaide het dopje er weer op. Ze pakte net een paar kwasten, toen er op de deur geklopt werd. ‘Binnen!’, riep ze, waarna ze de kwasten weer in haar tasje stopte. De deur ging open en Zayn stapte naar binnen. ‘Hi’, begroette hij haar. Hij sloot de deur en liep de kamer in. ‘Hoi’. Megan glimlachte even naar hem. ‘Sam is zo klaar’. Hij knikte. ‘Is goed’. Megan pakte een ander tasje en begon daar de rest van haar spullen weer in te pakken. Sam opende de deur van haar kamer. ‘Is dit niet te hoe-‘. Ze stopte abrupt met praten toen ze Zayn in het oog kreeg. ‘Hoi’, zei ze snel. Zayns ogen werden wat groter. Sam droeg een kort, strak, strepless jurkje. De bovenkant was koraalroze met kant. Vanaf haar taille was het jurkje zwart. Om haar pols had ze een brede, gouden armband en in haar oren bungelden gouden oorbellen. Aan haar voeten zaten hoge, zwart suède pumps. Megan klapte in haar handen. ‘Je ziet er echt geweldig uit!’, riep ze enthousiast. Zayn knikte instemmend. ‘Ja, echt super’, bracht hij bewonderend uit. Sam lachte. ‘Nou, dankje’. Ze trok het jurkje nog iets naar beneden, waarna ze naar hen toe liep. ‘Ik snap alleen niet hoe meisjes zo hun portemonnee meenemen. ‘In je B-‘. ‘Hoeft niet’, onderbrak Zayn Megan. ‘Ik betaal’. Sam glimlachte naar hem. ‘Nou, zullen we dan maar gaan?’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen