Foto bij 048

Santos was geweldig. Het had drie verdiepingen met iedere verdieping een ander interieur en andere muziek. De zalen waren groot. Het was dan ook erg druk. Ze hadden eerst een kwartier in de rij moeten staan. Sam had de blikken van verschillende mensen gevoeld, maar ze had geprobeerd er niks op uit te doen. Toen ze eindelijk binnen waren, had Zayn haar meegenomen naar de bar. Hij had haar hand vasthouden en haar meegetrokken door de drukte. Met een glas Safari in haar hand stond Sam met haar rug tegen de bar aan. Ze keek wat om zich heen. De harde muziek dreunde in haar oren. Mensen werden gek op de dansvloer. Sommigen niet meer in staat rechtop te staan. Anderen stonden aan de kant in groepen met elkaar te praten. De verschillende kleuren lichten deden pijn aan Sams ogen. Blijkbaar was het neon, want het zorgde ervoor dat Zayns witte shirt oplichtte. Alleen de gekleurde print aan de voorkant bleef gespaard. Hij zette zijn lege glas bier op de bar. ‘Jij drinkt snel’, merkte Sam op. Hij lachte. ‘Oefening baard kunst’. Ze keek naar haar eigen glas, dat nog halfvol was en nam er een slok uit. Zayn boog zich naar haar toe. ‘Ik ga naar de wc, ik kom zo terug’, zei hij in haar oor. Sam knikte. ´Is goed´. Hij draaide zich om en liep door de drukte heen. Ze keek hem na en dronk de rest van het glas in één keer leeg. Ze had in geen tijden meer gedronken en was vergeten hoe goed de alcohol smaakte. Iemand legde een hand op haar schouder. Ze draaide zich om en zag één van de barjongens naar haar glimlachen. Het eerste wat haar opviel, waren de kuiltjes in zijn wangen. Hij zette een glas met roze drank erin voor haar neer en zei iets onverstaanbaars. ´Wat?’, vroeg ze. Ze boog zich over de bar. Hij bracht zijn mond bij haar oor. ‘Dit ga je vast lekker vinden’. ‘Wat is het dan?’. ‘Malibu’. Ze zette het lege glas op de bar, wat hij pakte en wegzette. Ze volgende zijn bewegingen en bestudeerde zijn gezicht. Zijn lichtbruine haar was opgeschoren aan de zijkanten en de bovenkant stond in een kuif. Zijn bruine ogen waren groot en helder. Hij zag er veel te jong uit voor dit werk. Ze pakte het glas Malibu. ‘Hoe oud ben je?’, vroeg ze hem. ‘Tweeëntwintig’. Ze fronste lichtjes. Hij leek eerder achttien. Ze nam een kleine slok van de Malibu. ‘En?’, vroeg de jongen benieuwd. Ze glimlachte naar hem. ‘Echt heel lekker!’. Meteen nam ze nog een slok. De jongen lachte. ‘Ik ben Andrew’, stelde hij zich voor. ‘Heeft de mooie dame ook een naam?’, vroeg hij met een knipoog. Sam kneep haar ogen lichtjes samen. Dus deze kant wou hij op. Ze had het ook kunnen weten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen