Foto bij 049

Zayn baande zich een weg door de vele mensen. Hij was er van overtuigd dat er veel te veel mensen binnen waren gelaten. Zijn ogen gleden door de grote ruimte. Op zoek naar Sam. Ze stond nog steeds aan de bar. Hij begon wat sneller te lopen. Ze had een ander glas drank in haar hand en steunde met haar elle bogen op de bar. Vol afschuw keek Zayn naar de jongen aan de andere kant van de bar. Een frons ontstond tussen zijn wenkbrauwen. Hij besloot Sam niet meer alleen te laten en al helemaal niet als ze er zo uitzag. Hij was nu dichtbij genoeg om te zien hij de jongen naar Sam knipoogde en hoe haar gezicht iets betrok. Iets ruwer drukte hij de laatste mensen aan de kant, waarna hij haastig naar Sam liep. ‘Hey’. Hij legde zijn handen op haar heupen en kwam achter haar staan. Ze keek naar hem om. Hij zag de opluchting in haar gezicht. Geamuseerd keek hij toe terwijl de mond van de jongen iets open zakte. ‘Ben je hier met hem?’. Sam opende haar mond, maar Zayn boog naar voren en antwoordde voor haar. ‘Ik ben haar vriendje’. De jongen keek hem aan alsof hij hem ergens van herkende. Ineens leek het hem te binnen te schieten. ‘Ben jij niet die gast van One Direction?’, vroeg hij. Zayn moest moeite doen om niet met zijn ogen te gaan rollen. Alsof hij geen naam had. ‘Ja en ik ben hier met mijn vriendin, waar jij vanaf moet blijven’, zei hij lichtelijk geïrriteerd. De jongen keek hem verbaast aan. ‘Wow, dude, chill’. De jongen bracht zijn handen wat omhoog. ‘Ik zal het proberen, goed?’. Bij het laatste keek hij naar Sam en gaf haar nog een knipoog. ‘Ik zou maar heel hard je best doen’, raadde Zayn hem aan. Voordat de jongen antwoord kon geven, pakte Zayn Sams hand vast en nam haar mee richting de dansvloer. Zonder de jongen nog aan te kijken, liep Sam achter hem aan. ‘Je was net op tijd’. Hij keek naar haar om en glimlachte. ‘Ik zag hem ook net naar je knipogen’. Zayn keek weer even voor zich uit om wat zich een weg te banen door de menigte, waarna hij weer naar haar omkeek. Ze hield haar glas omhoog. ‘Ik heb wel gratis drank’, zei ze met een brede glimlach. Hij lachte. ‘Dat is mooi’. Het was nog moeilijker om de dansvloer over te komen, maar op een gegeven moment stonden ze ergens in het midden. Hij draaide zich naar haar om en legde zijn handen op haar heupen. Ze sloeg een arm om zijn nek. Op haar hakken was ze iets groter dan hem, wat ze voor een keer best wel leuk vond. Ze nam een slok Malibu. ‘Wil je proeven?’, vroeg ze. Hij schudde zijn hoofd. ‘Ik hou het wel bij bier’. Sam lachte. ‘Goed idee’. Er liep een jongen achter haar langs, die zijn armen om haar buik sloeg. Hij bewoon met haar mee op de muziek. Ze keek achterom. Zijn handen gingen naar boven. ‘Dude!’, riep ze naar hem. Zayn haalde de handen van de jongen weg. ‘What the fuck?’. De jongen knipperde een paar keer met zijn ogen en leek nu Zayn pas op te merken. Hij had al genoeg gehad voor deze avond. Ietwat wankel liep hij langs haar heen, tot hij naast Zayn stond. Hij gaf hem een klopje op zijn schouder. ‘Zij is echt lekker’. Hij zei het in Zayns oor, zodat Sam het niet gehoord kon hebben. Zayn kon de alcohol nog ruiken. Hij lachte. ‘Dat weet ik’. De jongen klopte hem nog een keer op zijn schouder. ‘Veel plezier’. Na een scheef glimlachje draaide hij zich om en liep van hen weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen