de tent stond na een uur werk eindelijk op!!

toen kwamen Peter en sirius terug zonder eten maar met een verhaal over een reuzekonijn.

Hoe geloofwaardig!!

Lalalalalalala


all alone in the woods <3

*james pov*

ik liep samen met lily door het bos. in het donker zag ze er nog mooier uit. helemaal in de wolken liep achter haar aan terwijl ik nu en dan eens bukte om een takje op te nemen. tot lily plots stopte en ik tegen haar op liep.
"wat??"vroeg ik terwijl ik over mijn pijlijke schouder wreef.
"ik hoorde iets"zei ze bang. en nu ze het zo zei hoorde ik eigenlijk ook iets. wacht eens... hadden ze geen... gevaarlijke... bessten losgelaten?
en inderdaad vanuit de struiken sprong er plots een dementor op ons pad. lily begon heel hard te gillen.
maar ik wist wel beter. ik had oudere leerlingen horen praaten over een patronus ofzo, en hoe je die moest oproepen. ik had het nog nooit geprobeerd maja voor alles moet een eerste keer zijn hé.
ik haaldde diep adem. denk aan iets gelukkig en roep de spreuk. ik dacht aan de eerste nacht dat we fanauten werden en met remus door het verboden bos konden rennen."expecto patronum" riep ik zo hard ik kon. ik was er van overtuigd dat het zou werken maar dat kleine beetje mist dat uit mijn staf kwam kon toch geen dementor tegen houden??
een andere gedachte dan maar. ik dacht aan lily.
en riep weer. nu kwam er een zilveren hert uit mijn toverstaf. dat leek er meer op!!! de dementor ging bijna meteen weg. lily begon meteen weer te lachen en voor ik het wist had ze haar armen om me heen en kuste ze me. ik voelde me zo gelukkig dat geen dementor nog tegen me op kon. maar terwijl we stonden te kussen was er iets op het pad gaan staan. een sfinx!!
"als jullie door willen moeten jullie eerst het raadsel oplossen."zei de sfinx
"dan gaan we wel gewoon terug hoor"zei ik.
maar de sfinx vond het niet zo grappig en begon dreigend te grommen.
"als ik zeg wat het is,is het niet meer wat het was."zei de sfinx"dat was het raadsel "als ik zeg wat het is, is het niet meer wat het was"
ik en lily keken elkaar aan. dit kon lastig worden.









wie denk dat hij/zij het weet, schrijf in een PB

ik wil weten hoeveel mensen het juist hebben.

Reageer (3)

  • Iovewill

    een geheim

    1 decennium geleden
  • Greyback

    Ja DUH een geheim dat is echt gwn logiesch XD

    1 decennium geleden
  • ResetKnopje

    Ik weet het antwoord op het raadsel!!
    een geheim :P
    sorry voor het verklappen (A)
    snel verder :D

    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen