''Maar w..warom? '' vroeg de commandant. Hij merktte dat zijn vacht omhoog stond. Doornklauw kon niks meer zeggen... '' W....'' ''W ? wat? Zeg het!'' '' Dondervacht , een leerling van haar : Spikkelpoot heb ik vermoord ! Omdat ik hun zag en ik wou mijn woede kwijt!'' ''Waarom?!'' ''Omdat ik jou geheim weet zonder dat je het naar mij verteld hebt! Vertrouw je me niet?!'' ''Nee , want ik zie dat je iedereen vermoord!'' ''Waar is mijn zoon?!'' '' De ZonneClan...'' ''Bij Lichtster?'' ''Ja natuurlijk!'' beet Doornklauw hem toe. '' Je gaat mij en de andere toch niet vermoorden meer he?'' ''Ik zeg niets...'' Op Doornklauw zijn poot zag de Commandant Spikkelpoot haar bloed. '' Is dat Sp..Spikkelpoots b..bloed? '' Ja en zo ook die van jou GRRR ! Doe de groeten aan de SterrenClan!''...

''Lichtster , waarom wil je ons spreken?'' vroeg Goudpoot. ''Ga snel!'' Krijste ze. '' Snel ? Naar waar?!'' vroeg Zilverpoot. '' Ik kreeg een bericht van de SterrenClan ... Goudpoot je vader wordt aangevallen door Doornklauw!'' ''Wat ?!'' krijste Bloesempoot. '' Goudpoot , blijf alltijd op je hoede! Ik en Grijsjacht achtervolgen jullie en als we zien dat jullie ook in nood zijn springen we de bosjes uit ''. ''Okee! '' De leerlingen liepen eerst naar het medicijnhol om geneeskruiden mee te nemen . Toen gingen ze de kamptunnel door . De zon van groenblad verlichtte hun pelzen. Ze rende het bos door op weg naar het Schaduwterritorium . Evenlater kwamen ze aan bij de rivier. ''Goudpoot , hoe ben jij hier overheen gekomen?!" Zilverpoot. ''Zwemmen . Ik leerde het mezelf aan . Ik spring het water in en help jullie 1 voor 1 ''. De andere knikte instemmend. Zilverpoot sprong er als eerst in en Goudpoot pakte haar bij haar nek beet. Toen probeerde hij haar zelf te leren watertrapelen. Snel zwommen de twee katten naar de overkant en Zilverpoot klom de oever op. '' Je bent een prima zwemmer '' verzekerde Goudpoot haar. Snel zwom hij weer naar de andere kant. Bloesempoot zette zicht schrap om ver te springen. Zo hoefde ze minder te zwemmen en zijn ze sneller. Snel probeerde Bloesempoot te watertrappelen maar het hielp niet echt dus snel pakte Goudpoot haar beet en fluisterde in haar oor ''Het geeft niet , een eerste keer is altijd moeilijk''. '' bedankt '' fluisterde Bloesempoot hem terug. Intussen waren ze al bij de overkant aangekomen en klommen de twee katten de oever op. ''Laten we verder gaan mutmelde Zilverpoot. Snel stoken de katten een autoweg over en kwamen Zwartzicht en Doornklauw tegen . En zijn volgelingen...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen