" We zijn te laat! '' Krijste Zilverpoot. Zwartzicht lag op de grond maar hij ademde nog wel... Zwartzicht stond op en had veel littekens. ''Ohnee! '' schreeuwde Bloesempoot. '' Ik grijp Doornklauw en Zwartvoet en Panterpoot '' besloot Goudpoot , '' Zilverpoot voer Zwartzicht geneeskruiden en zorg dat niemand in zijn buurt komt. '' ''Maar wie doet Kraaienvleugel?! '' Die handelen we samen af!'' Zilverpoot sprong naar Zwartzicht en hielp hem overeind , '' Eet deze kruiden zo snel als je kan , we hebben weinig tijd!'' drong ze aan. Ze legde de kruiden voor Zwartzicht neer. ''Eet de helft , de andere moeten we voor straks bewaren voor als er meer mensen gewond zijn. En ik heb spinrag bij me , dit stopt het bloeden'' , snel drukte ze spinrag tegen hem aan. '' Gaat het? '' ''Ik ben trots op je Zilverpoot , ik heb nooit verwacht dat mijn dochter zo een goeie leerling zou zijn''. ''Leerling - medicijnkat '' , verbeterde ze hem. Ondertussen drukte Goudpoot Doornklauw tegen de grond. '' Waarom wil je mij , mijn zus , mijn vrienden en mijn familie vermoorden?! Wat heb ik je ooit aangedaan?!'' Voor Doornklauw antwoord gaf teckelde Panterpoot Goudpoot omver. Panterpoot hield zijn vriend met pijn in zijn hart tegen de grond. ''Waarom heb jij me veraden?! ik dacht dat we vrienden waren!'' Panterpoot zijn ogen werden troebel van verdriet. ''Dat klopt... We waren altijd samen , jij , ik en ... en Mistnacht... '' Panterpoot kon nu geen woord meer uitspreken na de naam van zijn overleden vriend. '' Panterpoot , ik ben altijd bij me vrienden , veraadt ons alsjeblieft niet. Zo ben jij niet! Je was een echte vriend voor mij en Goudpoot. Je weet toch beter? We hadden vroeger altijd zoveel lol Panterpoot''. Iedereen kon de stem van Mistnacht horen. Ze draaide zich om en Zwartvoet begon te krijsen. ''Jij! '' spuugde Zwartvoet. '' En ik doe het zo weer! '' Bespotte Mistnacht hem. '' Panterpoot en Goudpoot begonnen te lachen. Zo hebben ze Mistnacht altijd gekend. ''Toe Panterpoot , je weet toch beter? Echte vriendschap gaat voor plannen heeft Nachtverlichting ons geleerd''. "Nee Panterpoot , luister niet naar hem maar naar ons! Wat hebben we je allemaal geleerd? Halfbloeden zijn zelf veraders , ookal hebben ze nog niks gedaan! Met nadruk op nog!'' de laatste zin spuugde Doornklauw uit. Zilverpoot stapte naar Mistnacht toe. ''Hallo Mistnacht , ik heb veel over je gehoord. En Panterpoot , hij lijkt me erg betrouwbaar , dat kan ik zien als leerling- medicijnkat''. ''Bedankt Zilverpoot''.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen