Zo vlug als Zwartvoet kon besprong hij Mistnacht die het niet doorhad. Zwartvoet hield hem tegen de grond gedrukt . ''Nee!'' Spuugde Panterpoot. Hij rende naar zijn vriend maar merkte dat hij ook op de grond lach en op zijn gezicht een wond te zien was. Er straalde wat bloed uit. Zilverpoot rende naar Panterpoot om hem te bevrijden en ontweek behendig de aanval van Kraaienvleugel. Ze gaf Bliksemschicht een enorme krab op zijn flank zodat hij zijn evenwicht verloor. Panterpoot kwam los en stond op. Hij zag dat er een paar bloeddruppels op de grond waren terechtgekomen... ''Goudpoot kijk uit! '' riep Zilverpoot hem toe maar het was te laat... Kraaienvleugel krabbelde zijn rug open. Goudpoot begon enorm te krijsen. Dit kon Bloesempoot niet meer aanzien. Ze rende snel op haar Clanmaat af maar vergat omzich heen te kijken en zag dat een vreemde kat haar te pakken had. ''Wie ben jij?!'' riep ze. ''Tijgerschaduw , ik was al een paar manen geleden verbannen uit de SchaduwClan. Maar genoeg gepraat , tijd voor helse pijn! GRR''. ''Neeeeee!! '' spuugde Goudpoot. Hij zag kans met zijn achterpoten Kraaienvleugel omver te schoppen. Het werkte , Kraaienvleugel verloor zijn evenwicht en viel om. Voor Tijgerschaduw haar een enorme krab kon geven stootte Goudpoot hem al omver , waardoor Tijgerschaduw een rol over de grond maakte. Mistnacht was nergens te bekennen... en Zwartvoet lag daar al verslagen op de grond. '' Bedankt Goudpoot , ik zal dit niet vergeten''. Doornklauw was klaar om Goudpoot tegen de grond te drukken. Hij zette zich schrap. ''Boe!'' Doornklauw schrok van het geluid achter zich waardoor hij een onhandige draai maakte en op de grond viel . ''Ach zo kan het ook '' mauwde Mistnacht tevreden. Snel gaf hij Doornklauw een grote krab op zijn gezicht. ''Grrr!! Mistnacht , jij! '' Spuugde hij. ''Ik?'' ''Ja inderdaad , ik verschijn en verdwijn , dat is mijn ding ''. Bloesempoot gaf Goudpoot een vlugge lik bij zijn grote wond die nog steets bloedde. ''Ik hoop dat het niet gaat ontsteken '' miauwde ze. ''Ja ik ...''. Voor Goudpoot iets kon zeggen besprong Donkerblad hem en drukte hem tegen de grond. Met zijn achterpoten gaf hij Bloesempoot een harde schop waardoor ze een knal tegen de grond maakte. Donkerblad sloeg Goudpoot hard tegen de grond waardoor alles donker werd voor Goudpoot zijn ogen. Hij was bewusteloos. Uit zijn mond glipte een heel klein straaltje bloed. Ook had Goudpoot een enorme krab op zijn gezicht en een paar op zijn flank. Goudpoot... Goudpoot! Hij zat in een bos waarvan hij nog nooit eerder was geweest. '' IJsster?'' IJsster was leider van de SchaduwClan maar toen overleed hij door een gevecht en werd Bladster leider. De hele Clan had getreurd om zijn dood. Bladster was ook verdrietig.'' Goudpoot , fijn dat ik je weer zie ''. ''Jij hebt de kracht en moed samen met je vrienden en familie om Doornklauw tegen te houden. Je bent geen gewone kat , zoals de andere. Jullie moeten zorgen dat Doornklauw de SchaduwClan niet overneemt en jullie gevangen houdt en de Clan verjaagd. Zorg dat hij geen succes krijgt ''. ''Maar hoe doen we dat?'' ''geloof in jezelf en je familie en vrienden''. ''IJsster ?! IJster niet weg gaan! Wat moet ik doen?!'' Goudpoot?! .... Goudpoot?! ''Goudpoot , word wakker! Ga niet dood!'' mauwde Bloesempoot, we hebben zoveel meegemaakt in een korte tijd , ik wil je nooit meer kwijt!'' ''Broertje?! Ga alsjeblieft niet weg!'' mauwde Zilverpoot daarna. Lichtster en Zwartzicht zaten tegen elkaar aangedrukt en verdrietig te kijken naar de leerling. Panterpoot zat naast Zilverpoot. Grijsjacht likte zijn neefje heel even en ging naast Blauwsteen staan. Toen Goudpoot bewusteloos werd geslagen kwamen Lichtster , Blauwsteen en Grijsjacht aan en jaagde Doornklauw en zijn aanhangers weg. '' Ga alsjeblieft niet dood '' fluisterde Bloesempoot in zijn oor waar een beetje bloed op lag. De 3 katten gaven Goudpoot een likje...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen