Leeuwenpoot rende het kamp door naar Geelpoot. Ze zag er erg verdrietig uit. ''Wat is er zus? '' vroeg Geelpoot voorzichtig. ''Goudpoot en Zilverpoot hadden het over mij. Ik wou vragen of ze wouden jagen maar toen zeiden ze dat ik gemeen was!'' Leeuwenpoots ogen stonden troebel van verdriet. ''Ik praat wel met ze'' opperde Geelpoot. Op dat moment kwamen Stormpoot en Schaduwpoot het kamp binnen. De twee leerlingen renden enthousiast naar Leeuwenpoot. We hadden een missie om naar de RivierClan te reizen! Cool he? ''Ja , leuk '' antwoordde Leeuwenpoot. ''Wat is er leeuwenpoot?'' Vroeg Schaduwpoot bezorgd. Schaduwpoot had groene ogen en was donkergrijs en zwart. Stormpoot was blauwgrijs en had ambergele ogen. ''Goudpoot , broer van Zilverpoot en Bloesempoot praatte over haar dat ze gemeen was. Want Goudpoot is halfbloed en wij vonden dat je dan niet loyaal kan zijn maar Leeuwenpoot bedacht zich en wou vragen of ze mee wouden gaan jagen maar toen zeiden ze dat en toen schrokken ze dat Leeuwenpoot het hoordde ''. Leeuwenpoot keek er erg verdrietig bij, ze was erg gekwetst. ''Niet normaal!'' vond Schaduwpoot. haar vriendin had steun nodig. '' Stormpoot ik ga wat prooi halen , willen jullie ook wat? '' ''Oke'' antwoordde iedereen. Stormpoot en Schaduwpoot racete naar de hoop verse prooi. Naast hun stonden Goudpoot en Bloesempoot. ''Hallo , ik ben Schaduwpoot en dit is Stormpoot. Jij bent vast Goudpoot? '' ''Ja , en jullie weten het vast van Leeuwenpoot he? '' vroeg Goudpoot voorzichtig. ''Jullie hadden wel kunnen uitkijken met wat jullie zeggen , jullie zouden het ook niet leuk vinden als dit bij jullie gebeurde!'' ''Maar het was niet zo bedoelt'' zei Bloesempoot. ''het is zo oneerlijk , we BEDOELDE HET NIET ZO!'' ''Jaja en egels kunnen vliegen!'' daagde Schaduwpoot uit. Ze paktte 1 dik konijn voor Leeuwenpoot en 2 dikke muizen voor zichzelf en Geelpoot. ''Kom je mee Stormpoot? We laten deze roddelaars maar gaan hoor , of GELOOF je ECHT wat ze zeggen?'' ''Maar misschien was het niet zo bedoeld!'' ''Als je naar ons komt eten ,weten we dat je niks met hun te maken wilt hebben maar als je bij hun eet ... snappen we het...'' Schaduwpoot rende 1 keer naar Leeuwenpoot en Geelpoot om hun prooien te geven en nog eenkeer naar de prooienstapel om een dikke muis voor zichzelf te pakken. ''Hallo Stormpoot , geloof jij ons wel?'' vroeg Bloesempoot. ''Ja , ik snap het''. Zilverpoot kwam aanlopen naar Goudpoot en de andere . ''Ik zie dat je weer een nieuwe vriend erbij hebt Goudpoot ''. ''Ha Stormpoot''. ''Hee Zilverpoot , ik heb verhalen van jou en Lichtster over Goudpoot gehoord maar nu zie ik hem ''. ''Is Zwartzicht ook in het kamp?'' ''Jazeker '' antwoordde Goudpoot . ''Fijn dat je Goudpoot wel een kans wilt geven '' murmelde Bloesempoot. Panterpoot was bij hun gaan zitten. ''Stormpoot , dit is Panterpoot , hij is hier ook want hij , ik en Zwartzicht zijn niet eer veilig in de SchaduwClan...'' ''Leuk kennis te maken , Panterpoot , maar waarom niet veilig meer?'' Goudpoot legde alles uit. ''Dus wij allemaal worden bedreigd door .. Doornklauw en zijn aanhangers?'' piepte Stormvacht. '' Ja , hij is zo wreed zeg en zo stoer''. Stoer was sarcasties bedoeld. De leerlingen maakte allemaal grappen over Doornklauw en zijn aanhangers en toen maakte Goudpoot een rol naar achter en stootte tegen iemand aan. '' D..Doornklauw?!"'

Reageer (1)

  • Scara

    Spannend!! Even over Stervacht als die later misschien leider word heet hij stersterxD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen