''Grr JIJ!'' spuugde Doonrklauw. ''Ben je alleen en hebben je volgers ontdekt dat je toch zwak bent ?'' bespotte Stormpoot hem. ''Kijk eens om je heen !'' het laaste woord spuugde Doornklauw uit. Ze waren omsingeld en konden geen kant meer op... ''Val aaaan! '' beval Doornklauw. ''De katten sprongen op naar de leerlingen. ''Ga van me af vossenstront!'' spuugde Stormpoot. Direct na zijn zin had hij een manier gevonden om zijn tegenstander van zich af te gooien. ''Opgeruimd staat netjes! '' schreeuwde hij hem toe. Panterpoot was in gevecht met Zwartvoet die panterpoot aan wou vallen. Hij greep met zijn klauw maar Panterpoot ontweek het behendig. Hij teckelde zijn tegenstander maar gleed onhandig uit. Evenlater werd hij op tegen de grond gedrukt... ''Oeps!'' ''Niet verstandig , je moet beter kunnen balanceren''! ''Ik laat me mij niet vertelen hoe ik moet vechten!'' spuugde de leerling. ''Zoals jij wilt'' zwartvoet gaf hem een krab op zijn rug. Panterpoot had het moeilijk... Goudpoot was in gevecht met Doornklauw. Goudpoot krabbelde aan Doornklauw staart. De kater was verward. ''Denk je nou dat dit werkt?'' vroeg de kater kwaadaardig. Goudpoot klom van zijn staart naar de rug en krabte het open. ''AAAUWW!'' Krijste Doornklauw en verloor zijn evenwicht. ''Blijkbaar wel'' miauwde Goudpoot tevreden. Hij hield de krijger tegen de grond gedrukt. Maar plots kwam er een nieuwe volgeling tegen Goudpoot aan waardoor Goudpoot omviel... De krijger hield Goudpoot tegen de grond gedrukt . Doornklauw ging naar Panterpoot. ''Wie ben jij?!'' had Goudpoot het tegen een lichtgekleurde kat met ambergele ogen. '' Windstorm!'' brulde de kat. ''Maar nu geef ik je pijn die je nog nooit hebt gevoeld in een krab!'' miauwde de kat. De kat krabtte Goudpoots rug open en niet voorzichtig ook! Goudpoot krijste van de pijn. Bloesempoot merkte het en gooide zich van haar tegenstander af en rende naar Goudpoot die hevig zat te krijsen omdat hij een krab op zijn gezicht kreeg. Hier gaat die krijger voor BOETEN!! Hij had een klauw in de lucht om nog een behoorlijke krab te geven. Zou Bloesempoot nog op tijd kunnen komen voordat Goudpoot weer geraakt werd? Ze rende op haar aller hardst en bokste tegen de krijger die Goudpoot op een haar na mistte door de botsing. Hij verloor zijn evenwicht en viel om. Snel gaf Bloesempoot de krijger een paar grote krabbels voor ze naar Goudpoot ging. Ze ging naast hem zitten. gaat het Goudpoot ? Hij ging zitten. ''Het gaat wel. Het is alleen ...'' ''Alleen wat?'' ''Ik ben zo zenuwachtig of we het gevecht weer zullen winnen.'' Natuurlijk wel , en trouwens waarom niet? De SterrenClan staat aan onze kant.'' '' dat klopt.'' Bloesempoot zag dat een paar druppels bloed van Goupoot op de grond vielen...'' Gaat het wel Goudpoot? Zal ik bij Dondervacht kruiden gaan halen?'' ''Oke '' miauwde Goudpoot. Snel racete ze naar Dondervacht. ''Ik heb geneeskruiden nodig , Goudpoot ... Dondervacht?! Waar ben je?? Dondervacht? Halo?'' Geen antwoord. Ik moet haar gaan zoeken! Mischien in Lichtster haar hol! Snel rende Bloesempoot naar het hol van Lichtster. ''Mag ik binnenkomen Lichtster?'' ''Ja!'' Snel liep de leerling naar binnen en tot haar opluchting zag ze Dondervacht bij Lichtster. ''Wat is er gebeurd Lichtster?'' ''Ik verlies mischien mijn zevende leven...'' ''Nee natuurlijk niet Lichtster, als ik klaar met je ben dan heb je hem nog . Je moet zoveel mogelijk levens behouden dus veroer je niet oke?'' ''Maar ik moet de Clan beschermen!'' ''Zo lukt dat niet , Zo zul je je zevende leven juist verliezen '' vertelde Dondervacht haar. ''Dondervacht , ik heb geneeskruiden nodig voor Goudpoot ''. '' het licht naast mijn mosnest , niet links maar het is dat rechtse kruidenengsel. ''Bedankt ''. Snel rende Bloesempoot naar het medcijnhol en pakte het rechtse mengsel. Ze racete ermee naar Goudpoot. Snel at hij de kruiden op op de hoeveelheid dat Bloesempoot heeft gezegd. Daarna ging hij het gevecht weer in. Leeuwenpoot werd ook aangevallen , maar dan door Bliksemschicht. Ze wist hem van zich om te duwen en verkocht hem een heel pijnlijke krabbel op zijn flank. Ze zag dat haar vriendin Zilverpoot onder een krijger lag die haar een bloedplek gaf... Ze teckelde de krijger naast haar en die maakte een soort salto waardoor die de krijger raakte die Zilverpoot had. De twee katten lagen verslagen op de grond. De Zilveren lapjespoes knikte even dankbaar en ging het gevecht weer in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen