Foto bij 056

Een paar dagen later zat Sam in één van de kleedkamers. Haar laatste training zat erop, ze was omgekleed en ze sloeg net haar tas om haar schouder, toen Chloe de kleedkamer binnenkwam. Zij was ook al omgekleed. Haar ogen schoten door de ruimte en stopte bij Sam. ‘Hey!’, riep ze met een brede glimlach. Verschillende meisjes keken verontwaardigd om. ‘Hoi…’, zei Sam twijfelend. Ze wist niet wat ze hiervan moest denken. Chloe baande zich op haar hakken een weg door de kleedkamer en bleef staan voor Sam. Op haar hakken was ze een stuk groter dan haar, dus moest Sam een beetje omhoog kijken. ‘Ik heb je overal gezocht’, zei Chloe. Sam trok een wenkbrauw op. ‘Waarom?’. Chloe had de laatste weken normaal, soms zelfs aardig tegen haar gedaan, maar dit had ze nou ook weer niet verwacht. ‘Ik heb van het weekend een superleuke bar gevonden en ik vroeg me af of je meeging vanavond’. Chloe zei het met zoveel enthousiasme dat Sam lichtjes begon te glimlachen. ‘Ja, is goed’. ‘Jeej!’, riep Chloe. ‘Ik haal je om tien uur op, goed?’. Sam keek even de andere kant op. Tien uur was vrij laat. Morgen het eerste blok was het Zwanenmeer. Toch besloot ze mee te gaan. Ze ging bijna nooit uit, dus deze keer moest kunnen. Ze knikte naar Chloe. ‘Dan sta ik klaar’.

‘Toch voel ik me hoerig’, gaf Sam toe. Ze stond in de badkamer. Ze had, wederom, een jurkje van Megan aan. Het was een zwart, kort, strak jurkje. De achterkant was van kant en de voorkant was laag uitgesneden. Megan had ook haar make-up gedaan. Een enorme cat eye met rode lippenstift. Haar hakken waren ook rood. Haar witblonde haar hing los en stijl over haar schouders. ‘Nee, joh, je ziet er geweldig uit’. Megan stond naast haar en bewonderde het resultaat. Sam haalde een keer diep adem. ‘Dankje’, zei ze met een glimlach. Megan schudde haar hoofd. ‘Geen dank, ik vind het leuk om te doen’. Het roodharige meisje draaide zich om. ‘En nu ga ik mijn pizza uit de oven halen… Ik sterf van de honger…’, mompelde ze, terwijl ze richting de keuken liep. Sam keek nog een keer in spiegel en ging met een hand door haar haar. Ze zuchtte. Het zag er inderdaad wel goed uit. Ze liep, ietwat onwennig op de hoge hakken, de badkamer uit. Ze liep ook net langs de tv, toen er op de deur werd geklopt. ‘Hoe weet ze ons adres eigenlijk?’, siste Megan vanuit de keuken. Sam haalde haar schouders op. ‘Zij weet alles’, antwoordde ze zachtjes, met een ietwat angstige uitdrukking op haar gezicht. ‘Wees voorzichtig’, waarschuwde Megan haar. Ze lachte. ‘Er gebeurd vast niks ergs’. Ze liep naar de deur en trok hem open. ‘Hey’, begroette Chloe haar. ‘Hi’. Sam glimlachte. Megan hield zich schuil in de keuken. Tot haar opluchting zag ze dat er onder Chloe’s jas geen broek of rok uitkwam. Zij had dus ook iets korts aan. Ze pakte haar jas van de kapstok. ‘Klaar voor?’, vroeg Chloe. Ze knikte. ‘Helemaal’. Ze trok de jas aan en knoopte hem dicht. ‘Nou, dan gaan we’. Sam draaide zich om. ‘Doei, Megan!’. ‘Doei, veel plezier!’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen