'' Oke ! De Clan heeft besloten ! Vanaf nu af aan hebben wij er gevangenen bij! Hoorde ze het wel goed? Wat bedoeld hij met gevangenen? Daarom waren sommige katten het er niet mee eens! '' Berenklauw , Spikkelvacht , Veervlucht breng deze katten naar hun plek , naar Zandkit! '' Goudpoot wist nu wat Zandkit bedoelde , maar waarom was zij gevangen. De katten sprongen van de aardeberg af en gingen bij elkaar staan.'' We laten ons toch niet zomaar daar naartoe brengen?!'' fluisterde Leeuwenpoot bezorgd. ''Natuurlijk niet ! '' Mompelde Goudpoot vastberaden. ''Jullie weten wat jullie te doen staat he?'' Fluisterde hij. ''Vechten! '' miauwden de katten vastberaden. De leerlingen bleven dicht tegen elkaar aangedrukt. De krijgers kwamen dichterbij. '' Pauwenveer! help ze!'' miauwde de leider. De krijgers kwamen nog dichterbij... Spikkelvacht sprong op leeuwenpoot maar Leeuwenpoot kon net ontwijken waardoor de aanvaller tegen de berg viel. Leeuwenpoot rende op de kat af en beet in haar nek. Goudpoot was bezig met Berenklauw. Hij drukte Goudpoot tegen de grond en wilde hem net een enorme krab verkopen toen Goudpoot hem in zn maag stompte en Berenklauw zijn evenwicht verloor. Snel drukte de krijger tegen de grond. Zilverpoot ontweek Pauwenveers aanval en maakte een draai in de lucht en schopte Pauwenveer snel. Hij pakte haar bij haar staart beet zodat ze neerviel... Toen sprong ze onverwacht op en gaf hem een vlugge krab op zijn kop. Hij sloeg naar haar maar zij maakte een koprol en ontweek zijn aanval. Zilverpoot voelde haar staart een beetje bloeden maar ze slaagde erin Pauwenveer tegen de grond te drukken en krabbelde zijn flank open. Zwaluwster maakte een kreet van frustratie. '' Ik help jullie wel! '' schreeuwde hij. De leider sprong van de berg af en begon met Zilverpoot. Hij rukte haar van Pauwenveer af. Toen begon ze Zwaluwveer te krabbelen. Hij gaf de leerling een trap. '' Weet je niet beter dan leerling - medicijnkatten aan te vallen? '' spuugde ze. De Clan keek met grote ogen toe. '' Niet wanneer ze de leider NIET gehoorzamen!'' spuugde Zwaluwster terug. Hij pakte haar bij haar nek beet en trok haar mee. Toen Zilverpoot tegenstribbelde kwam Pauwenveer en hield zijn leider. Hij duuwde haar naar voor. Goudpoot vond het afschuwelijk dit te zien maar voor hij naar haar toe kon springen om zijn zus te helpen werd haar een enorme krab uitgedeeld waardoor ze op de grond viel en weinig kracht had. Hij sloeg haar met zijn grote klauwen naar voren. Ze rolden omver en er kwam een straaltje bloed uit haar mond tevoorschijn. Was ze nu dood? Tot Goudpoots opluchting deed ze haar ogen open. Snel racete hun medicijnkat naar haar toe. ''Zwaluwster , laat mij het alsjeblieft afhandelen van medicijnkat tot leerling medicijnkat''. ''Nee!'' gromde hij . ''Als jij dat doet ontsnappen ze!'' De poes had haar oren plat tegen haar kop gedrukt onder zijn gevaarlijke toon. ''Sorry , Oranjevlek maar ik moet dit echt zelf afhandelen '' stelde hij haar gerust. ''Zorg wel dat ze niet dood gaat en het niet te erg word''. ''Ik zal me best doen'' miauwde hij. ''Kun je opstaan ?'' miauwde de kater. Ze keek hem recht in de ogen en haar mond hield op met bloeden . Ze probeerde het maar viel terug en zag dat er een paar druppels op de grond vielen. Toen pakte de sterk gebouwde kater haar bij bij haar nekvel en trok hij haar de tunnel in waar Zandkit was verdwenen...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen